Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fonksiyonlar ve grafikleri, öteleme ve ölçeklendirme ile grafik çizimleri |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
2) |
Ortalama değişim hızı, bir eğrinin üzerindeki bir noktadan geçen teğet doğrusu, Fonksiyonların bir noktadaki limitleri ve genel limit kuralları, limitin matematiksel tanımı. |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
3) |
Tek taraflı limitler, süreklilik, verilen bir fonksiyon grafiğinin asimptotlarının limit yardımıyla belirlenmesi. |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
4) |
Bir noktadaki türev tanımı, Fonksiyonların türevleri, Türev alma kuralları, Değişim oranları olarak türev. |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
5) |
Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri, Zincir Kuralı, Kapalı Türev |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
6) |
İlgili Oranlar, Lineerizasyon ve Diferensiyel |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
7) |
Uç Değerler, Ortalama Değer Teoremi, Monoton Fonksiyonlar ve Birinci Türec Testi
1.Ara Sınav
|
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
8) |
Konkavlık ve Eğri Çizimi, Uygulamalı Optimizasyon, Newton Metodu, Antitürev |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
9) |
Alan ve Sonlu Toplam ile Hesaplama, Sigma Notasyonu ve Sonlu Toplamlar Limitleri, Belirli İntegral |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
10) |
Analizin Temel Teoremi, Belirsiz İntegraller ve Değişken Değişitrme Metodu, Eğriler Arasında Kalan Alan ve Değişken Değiştirme |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
11) |
Kesit Alanı Kullanarak Hacim , Silindirik Kabuk Kullanarak Hacim, Yay Uzunluğu, Dönel Yüzeyler |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
12) |
Ters Fonksiyonlar ve Türevleri, Doğal Logaritma, Üstel Fonksiyonlar, Belirsiz Şekiller ve L’Hopital's Kuralı |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
13) |
Ters Trigonometrik Fonksiyonlar, Hiperbolik Fonksiyonlar, Kısmi İntegrasyon Metodu |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
14) |
Trigonometrik İntegraller, Trigonometric Dönüşümler, Rasyonel Fonksiyonları Basit Kesirlere Ayırarak İntegralini Alma |
Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Oranı |
1) |
Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi |
|
2) |
Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi |
|
3) |
Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi |
|
4) |
Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi |
|
5) |
Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi |
|
6) |
Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama |
|
7) |
Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi |
|
8) |
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları |
|
10) |
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları |
|
11) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi |
|
12) |
Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
|
13) |
Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
|