GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MF111 | ||||||||
Ders İsmi: | COMPUTER TECHNOLOGIES AND PROGRAMMING | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİN BAŞAR BAYLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere bilgisayar programlama dillerinin genel kavramlarını öğretmektir. Python programlama dilinin sözdizimini ve semantiğini öğretmek. Öğrencilerin Python'da temel algoritmalar oluşturabilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Programlama temellerine giriş (nedir ve nasıl çalışır), ikili hesaplama, problem çözme yöntemleri ve algoritma geliştirme. Prosedürel ve veri soyutlamaları, program tasarımı, hata ayıklama, test etme ve dokümantasyonu içerir. Veri türlerini, kontrol yapılarını, fonksiyonları, parametre geçişini, kütüphane fonksiyonlarını, dizileri, kalıtımı ve nesne yönelimli tasarımı kapsar. Python'da laboratuvar egzersizleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Programlamanın temellerini anlayın (işlemler, kontrol yapıları, veri tipleri, vb.) 2) Python programlama dilinin kolayca kullanılması 3) Çeşitli veri tiplerini ve kontrol yapılarını uygulayın 4) Sınıf kalıtımını ve polimorfizmi anlayın 5) Nesne yönelimli program tasarımının ve geliştirilmesinin anlaşılması 6) Yazılmış kodların anlaşılması ve yeni kodların yazılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş -- Bilgisayarlar ve programlar arasındaki ilişki -- Bilgisayarların temel prensipleri | |
2) | Python'da Sayılar ve Karmaşık Sayılar | |
3) | Pythonda dizeler | |
4) | Python'da Döngüler ve Koşullar | |
5) | Pythonda başkanlar | |
6) | Python'da dosya girişi/çıkışı ve hatalarların kontrol edilmesi | |
7) | Python'da Jeneratörler ve Dekoratörler | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Python'da yineleyiciler, yineleyiciler, Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş | |
10) | Python'da Yapı Sınıfları, sınıf ve nesne niteliklerinin tanımlanması | |
11) | Sınıf değişkenleri, Sınıf fonksiyonları, Python'da kalıtım | |
12) | Pythonda temel algoritmalar | |
13) | Pythonda Temel Algoritmalar | |
14) | Final Exam |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Laboratuar | 24 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 24 | 2 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 52 |