GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: SMME423
Ders İsmi: HYDRAULIC AND PNEUMATIC CONTROL
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2.5 4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: SM314 - MAKİNE SİMÜLATÖRÜ- I | SM314Y - MAKİNE DAİRESİ SİMULATÖRÜ | SMME314 - ENGINE ROOM SIMULATOR-I | SMME316 - AUTOMATIC CONTROL | SMME316Y - AUTOMATIC CONTROL
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Seigo HASHIMOTO
Dersi Veren(ler): Seigo HASHIMOTO
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin şunları anlamasını sağlar:
- otomatik kontrol metodolojilerinin temelleri
- hidrolik ve pnömatik kontrol sistemleri için kullanılan bileşenlerin (sensör, kontrolör, aktüatör) işlevleri
- hidrolik ve pnömatik kontrol diyagramları için kullanılan semboller
- hidrolik ve pnömatik kontrol şemalarını okumak ve anlamak
- hidrolik ve pnömatik kontrol diyagramları nasıl çalışır?
- hidrolik ve pnömatik sistemlerde sorun giderme ve çözümler
- gemide hidrolik sistemlerin ve pnömatik kontrollerin uygulanması
Dersin İçeriği: Hidrolik ve Pnömatik kontroller, gemilerde makinelerin kontrol edilmesi ve güdü enerjisi üretilmesi için yaygın olarak kullanılmaktadır. Pnömatik kontrol ve yağlı hidrolik güç sistemleri kullanan çeşitli otomatik kontrol metodolojileri, ana makinelere, elektrik güç üretim sistemine, buhar üretim sistemine, proses kontrolüne, güverte makinelerine vb. Uygulanır. teoriler. Ardından, işlevleri, yapıları ve çalışma mekanizmaları dahil olmak üzere özel hidrolik ve pnömatik kontrol ekipmanı tanıtıldı. Dönemin sonraki yarısında, hidrolik ve pnömatik kontrolü tanımanın yanı sıra bu diyagramları okumak ve diyagramların nasıl çalıştığını anlamak için çeşitli alıştırmalar yapılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler aşağıda listelendiği gibi bilgi ve anlayış kazanacaklardır. I. otomatik kontrol metodolojilerinin temelleri II. Proses kontrolü için yerleşik hidrolik ve pnömatik kontrol uygulaması III. PID kontrolünün performans özellikleri IV. optimum kontrol parametrelerinin belirlenmesi V.Hidrolik ve pnömatik kontrol sistemleri için kullanılan sistem bileşenlerinin işlevleri, yapıları ve çalışma mekanizması VI. hidrolik ve pnömatik kontrol diyagramları için kullanılan semboller VII. hidrolik ve pnömatik kontrol diyagramlarının okunması VIII. hidrolik ve pnömatik diyagramlar nasıl çalışır IX. hidrolik ve pnömatik sistemlerde sorun giderme ve çareler X. makine için hidrolik ve pnömatik kontrolün yerleşik uygulaması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Kursa genel bakış - Otomatik kontrol metodolojilerinin temelleri 1st week lecture note
2) - Proses kontrolü için yerleşik hidrolik ve pnömatik kontrol uygulaması 2nd week lecture note
3) - PID kontrolünün performans özellikleri 3rd week lecture note
4) - Hidrolik ve pnömatik kontrol için kullanılan sensör 4th week lecture note
5) - Hidrolik ve pnömatik kontrol için kullanılan kontrolör 5th week lecture note
6) - Hidrolik ve pnömatik kontrol için kullanılan aktüatör (silindir, motor, valfler) 6th week lecture note
7) - Hidrolik ve pnömatik kontrol diyagramları - Hidrolik ve pnömatik kontrol için kullanılan semboller 7th week lecture note
8) VİZE 1st ~ 7th week lecture notes
9) - Hidrolik ve pnömatik kontrol diyagramı üzerinde pratik alıştırma (1) 9th week lecture note
10) - Hidrolik ve pnömatik kontrol diyagramı üzerinde pratik alıştırma (2) 10th week lecture note
11) - Hidrolik ve pnömatik kontrol diyagramı üzerinde pratik alıştırma (3) 11th week lecture note
12) - Hidrolik ve pnömatik kontrol diyagramı üzerinde pratik alıştırma (4)
13) - Hidrolik ve pnömatik kontrol diyagramı üzerinde pratik alıştırma (5) 13th week lecture note
14) - Makineler için yerleşik hidrolik ve pnömatik kontrol uygulaması 14th week lecture note

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes developed by the instructor are provided.
Diğer Kaynaklar: Variable examples of hydraulic and pneumatic control system, sequential control circuit diagrams

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Laboratuar 15 % 20
Ara Sınavlar 3 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 3 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Laboratuvar 14 1 14
Küçük Sınavlar 5 5 25
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü 97