SUALTI TEKNOLOJİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 46,52,84 |
Ders Kodu: | SAT1011 | ||||||||
Ders İsmi: | OŞİNOGRAFİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Erhan GEZGİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi Erhan Gezgin | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Profosyonel dalgıç olacak öğrencileri denizlerin fiziksel oşinografik kimyasal ve biyolojik özellikleri hakkında bilgilendirmek. ayrıca öğrencilerin deniz ve ölü dalga oluşumu, astronomik gel-gitler ve tehlikeli deniz canlıları hakkında bilgilendirmek |
Dersin İçeriği: | Oşinografiye giriş ve oşinografinin tarihi Fiziksel oşinografik parametreler Deniz suyunda görüş şartları Suda sesin yayılımı Fiziksel oşinografik parametrelerin grafiksel gösterimi Fiziksel oşinografik parametrelerin dünya denizlerindeki dağılımı Okyanus akıntıları, dalgalar ve gel git Tehlikeli deniz canlıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler fiziksel oşinografi hakkında genel bilgiye sahip olacaktır. 2) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, denizlerin genel topografik özelleiklerini öğreneceklerdir. 3) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler dalgaların, akıntıların ve gel-gitin nasıl oluştuğunu ve bunların dalgıç olarak kendilerini nasıl etkileyebileceğini öğrenecektir. 4) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler tehlikeli deniz canlılarını ve bunların bir dalgıç olarak kendilerini nasıl etkileyebileceklerini öğrenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oşinografiye giriş | Ders notları |
2) | Oşinografinin tarihi | Ders notları |
3) | Fiziksel oşinografik parametreler | Ders notları |
4) | Denizde görüş şartları, çözünmüş oksijen | Ders notları |
5) | Deniz suyunda sesin yayılımı | Ders notları |
6) | Fiziksel oşinografik parametrelerin grafiksel gösterimi | Ders notları |
7) | Oşinografik veri toplama | Ders notları |
8) | Ara sınavı | Yok |
9) | Dünya okyanuslarında fiziksel oşinografik parametrelerin dağılımı. | Ders notları |
10) | Okyanus akıntıları | Ders notları |
11) | Sığ sulardaki akıntılar(çeken akıntı) | Ders notları |
12) | Dalgaların(deniz ve ölü dalgalar) oluşumu ve tahmini | Ders notları |
13) | Gel-git oluşumu ve tahmini | Ders notları |
14) | Tehlikeli deniz canlıları | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları PRU LMS sistemi üzerinden öğrencilere aktarılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Weisberg, J., H. Parish; „Introductory oceanography“ Mc Graw. Hill Book Comp, 1974 Bhatt, J.J.; “Oceanography”, D.Van Nostand Comp., 1978 Thurman, H.V.; “Introductory Oceanography”, Charles E. Merrill Publishing Comp., 1984 Öney, S., Yılmaz. A., “Denizcilik Meteorolojisi ve oşinografi”, Görsel Sanatlar Matbaacılık, 2000 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
11) Sualtı Dalgıçlığı ve onunla bağlantılı tüm dalış operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 2 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 3 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 2 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 2 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 3 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |
11) | Sualtı Dalgıçlığı ve onunla bağlantılı tüm dalış operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 76 |