SUALTI TEKNOLOJİSİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 46,52,84

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: SAT1011
Ders İsmi: OŞİNOGRAFİ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Erhan GEZGİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Erhan Gezgin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Profosyonel dalgıç olacak öğrencileri denizlerin fiziksel oşinografik kimyasal ve biyolojik özellikleri hakkında bilgilendirmek.
ayrıca öğrencilerin deniz ve ölü dalga oluşumu, astronomik gel-gitler ve tehlikeli deniz canlıları hakkında bilgilendirmek
Dersin İçeriği: Oşinografiye giriş ve oşinografinin tarihi
Fiziksel oşinografik parametreler
Deniz suyunda görüş şartları
Suda sesin yayılımı
Fiziksel oşinografik parametrelerin grafiksel gösterimi
Fiziksel oşinografik parametrelerin dünya denizlerindeki dağılımı
Okyanus akıntıları, dalgalar ve gel git
Tehlikeli deniz canlıları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler fiziksel oşinografi hakkında genel bilgiye sahip olacaktır.
2) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, denizlerin genel topografik özelleiklerini öğreneceklerdir.
3) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler dalgaların, akıntıların ve gel-gitin nasıl oluştuğunu ve bunların dalgıç olarak kendilerini nasıl etkileyebileceğini öğrenecektir.
4) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler tehlikeli deniz canlılarını ve bunların bir dalgıç olarak kendilerini nasıl etkileyebileceklerini öğrenecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oşinografiye giriş Ders notları
2) Oşinografinin tarihi Ders notları
3) Fiziksel oşinografik parametreler Ders notları
4) Denizde görüş şartları, çözünmüş oksijen Ders notları
5) Deniz suyunda sesin yayılımı Ders notları
6) Fiziksel oşinografik parametrelerin grafiksel gösterimi Ders notları
7) Oşinografik veri toplama Ders notları
8) Ara sınavı Yok
9) Dünya okyanuslarında fiziksel oşinografik parametrelerin dağılımı. Ders notları
10) Okyanus akıntıları Ders notları
11) Sığ sulardaki akıntılar(çeken akıntı) Ders notları
12) Dalgaların(deniz ve ölü dalgalar) oluşumu ve tahmini Ders notları
13) Gel-git oluşumu ve tahmini Ders notları
14) Tehlikeli deniz canlıları Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları PRU LMS sistemi üzerinden öğrencilere aktarılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Weisberg, J., H. Parish; „Introductory oceanography“ Mc Graw. Hill Book Comp, 1974
Bhatt, J.J.; “Oceanography”, D.Van Nostand Comp., 1978
Thurman, H.V.; “Introductory Oceanography”, Charles E. Merrill Publishing Comp., 1984
Öney, S., Yılmaz. A., “Denizcilik Meteorolojisi ve oşinografi”, Görsel Sanatlar Matbaacılık, 2000

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Öğrenme Çıktıları
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi 1 1
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1 1 1
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1 1 1 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 1 1 1 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 1 1
11) Sualtı Dalgıçlığı ve onunla bağlantılı tüm dalış operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1 1 1
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 1 1 1
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi 2
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi 3
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 2
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 2
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 3
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi
11) Sualtı Dalgıçlığı ve onunla bağlantılı tüm dalış operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü 76