DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MTME311Y | ||||||||
Ders İsmi: | CARGO HANDLING AND SHIP STABILITY II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: |
MTME221Y - CARGO HANDLING AND SHIP STABILITY I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ergün DEMİREL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Ergün DEMİREL | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | I. Yüklerin Güvenli Elleçlenmesi, İstifi ve Korunması, Yükün gözetimi için Uluslararası Düzenlemeleri, Kural ve Standartları ile bunlarına Yük Netası El Kitapları Yük elleçleme donanımı, hazırlanması, bakım – tutumu ve güvenlik II. Farklı gemi tipleri için (Tanker, Dökme Yük Gemisi, Kereste, Konteyner, Ro-Ro, PCT/PCTC, Kırkambar ) Yük Operasyonlarını; III. Stabilite hesapları, trim ve stres hesapları, deplasman, draft sörvey; yük hesapları ve yük planları; IV. Farklı Operasyonlar için Yük elleçleme donanımlarının, hazırlanması, bakım – tutumu ve güvenliğini; V. Tehlikeli, riskli ve zarar verici yüklere yapılan işlemler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği’nde okuyan uzakyol vardiya zabiti öğrencileri için, Yüklerin Güvenli Elleçlenmesi, İstifi ve Korunması, Yükün gözetimi için Uluslararası Düzenlemeleri, Kural ve Standartları ile bunların Yük Netası El Kitaplarına Yansıtılmasını; Farklı gemi tipleri için (Tanker, Dökme Yük Gemisi, Kereste, Konteyner, Ro-Ro, PCT/PCTC, Kırkambar ) Yük Operasyonlarını; Farklı gemi türleri için genel olarak yük hesapları ve yük planları; Stabilite, trim deplasman, draft sörvey ve stres hesaplarını; Farklı Operasyonlar için Yük elleçleme donanımlarının, hazırlanması, bakım- tutumu ve güvenliğini; Tehlikeli, riskli ve zarar verici yüklere yapılan işlemleri açıklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Yüklerin Güvenli Elleçlenmesi, İstifi ve Korunması, Yükün gözetimi için Uluslararası Düzenlemeleri, Kural ve Standartları ile bunlarına Yük Netası El Kitapları Yük elleçleme donanımı, hazırlanması, bakım – tutumu ve güvenlik tedbirlerini bilir II. Farklı gemi tipleri için (Tanker, Dökme Yük Gemisi, Kereste, Konteyner, Ro-Ro, yolcu Gemisi, PCT/PCTC, Kırkambar) Yük Operasyonlarının uygulanmasını anlar III. Yük hesapları ve yük planları; Stabilite, trim ve stres hesapları, deplasman, draft sörvey; yük hesapları ve yük planlarını yapabilir. IV. Farklı yük operasyonları için yük elleçleme donanımlarının, hazırlanması, bakım- tutumu ve güvenliğini değerlendirir. V. Tehlikeli, riskli ve zarar verici yüklere yapılan işlemleri bilir ve uygular 1) I. Yüklerin Güvenli Elleçlenmesi, İstifi ve Korunması, Yükün gözetimi için Uluslararası Düzenlemeleri, Kural ve Standartları ile bunlarına Yük Netası El Kitapları Yük elleçleme donanımı, hazırlanması, bakım – tutumu ve güvenlik tedbirlerini bilir 2) I. Yüklerin Güvenli Elleçlenmesi, İstifi ve Korunması, Yükün gözetimi için Uluslararası Düzenlemeleri, Kural ve Standartları ile bunlarına Yük Netası El Kitapları Yük elleçleme donanımı, hazırlanması, bakım – tutumu ve güvenlik tedbirlerini bilir II. Farklı gemi tipleri için (Tanker, Dökme Yük Gemisi, Kereste, Konteyner, Ro-Ro, yolcu Gemisi, PCT/PCTC, Kırkambar) Yük Operasyonlarının uygulanmasını anlar III. Yük hesapları ve yük planları; Stabilite, trim ve stres hesapları, deplasman, draft sörvey; yük hesapları ve yük planlarını yapabilir. IV. Farklı yük operasyonları için yük elleçleme donanımlarının, hazırlanması, bakım- tutumu ve güvenliğini değerlendirir. V. Tehlikeli, riskli ve zarar verici yüklere yapılan işlemleri bilir ve uygular 2) II. Farklı gemi tipleri için (Tanker, Dökme Yük Gemisi, Kereste, Konteyner, Ro-Ro, PCT/PCTC, Kırkambar ) Yük Operasyonlarının uygulanmasını anlar 2) I. Yüklerin Güvenli Elleçlenmesi, İstifi ve Korunması, Yükün gözetimi için Uluslararası Düzenlemeleri, Kural ve Standartları ile bunlarına Yük Netası El Kitapları Yük elleçleme donanımı, hazırlanması, bakım – tutumu ve güvenlik tedbirlerini bilir II. Farklı gemi tipleri için (Tanker, Dökme Yük Gemisi, Kereste, Konteyner, Ro-Ro, yolcu Gemisi, PCT/PCTC, Kırkambar) Yük Operasyonlarının uygulanmasını anlar III. Yük hesapları ve yük planları; Stabilite, trim ve stres hesapları, deplasman, draft sörvey; yük hesapları ve yük planlarını yapabilir. IV. Farklı yük operasyonları için yük elleçleme donanımlarının, hazırlanması, bakım- tutumu ve güvenliğini değerlendirir. V. Tehlikeli, riskli ve zarar verici yüklere yapılan işlemleri bilir ve uygular 3) III. Yük hesapları ve yük planları; Stabilite, , trim ve stres hesapları, deplasman, draft sörvey; yük hesapları ve yük planlarını yapabilir. 4) IV. Farklı yük operasyonları için yük elleçleme donanımlarının, hazırlanması, bakım- tutumu ve güvenliğini değerlendirir. 5) V. Tehlikeli, riskli ve zarar verici yüklere yapılan işlemleri bilir ve uygular |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gemi Mukavemeti ve Dengesi, Emniyetli ve güvenli yük işlemleri, istif, | |
1) | Gemi Mukavemeti ve Dengesi, Emniyetli ve güvenli yük işlemleri, istif, | CARGO HANDLING |
2) | Yükün korunması, yük işlemleri arasında gözetim | CS II PART A |
3) | Tankerlerde yük operasyonları | CS II PART A |
4) | Tanker boru ve pompa donanımları | CS II PART A |
5) | Emniyet Tedbirleri, , ham petrol yıkaması, ISGOTT | CS II PART A |
6) | Dökme Yük Gemileri Operasyonları, Deplasman hesapları, Draft Sörvey, | DRAFT SURVEY NOTES |
7) | Dökme Yük Gemileri Operasyonları (Devam), Taneli Yükler, Serbest Satıh | CS II PART A |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Yük Planlaması-Kereste Taşıyan Gemiler | CS II PART B |
10) | Yük Planlaması-Konteyner ve Ro-Ro gemileri | CS II PART II |
11) | Yük Planlaması- dökme yük gemileri | CS II PART B |
12) | Stabilite hesapları, trim ve stres hesapları, deplasman, draft sörvey; yük hesapları ve yük planları; | CS II PART B DRAFT SURVEY NOTES |
13) | Trim ve stres hesabı Yük donanımlarının hazırlanması, bakım tutumu ve emniyetli çalışması | CHS II PART B |
14) | Tehlikeli yüklere yapılacak işlemler | CHS II PART B |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notu, Elektronik ortamda sunular (CS II INTRODUCTION , CS II PART A, CS II PART B, Film gösterimi (CARGO STOWAGE AND STORİNG) |
Diğer Kaynaklar: | RHODES M., 2003, Ship Stability for Mates/Masters, Seamanship International Ltd., Lanarkshire ISBN: 0-9534379-3-0 TAYLOR G., 1992, Cargo Work, Brown, Son & Ferguson Ltd., Glasgow ISBN: 0 85174 474 5 HOUSE D. J., 2005, Cargo Work (KEMP&YOUNG- Revised by HOUSE), Elsevier Butterworth Heinmann, Oxford, ISBN 0 7506 6555 6 HOUSE D. J., 2004, Seamanship Techniques, Elsevier, Oxford, ISBN 0 7506 6315 4 LAVERY H. I., 2002, Shipboard Operations, Butterworth Heinmann, Oxford ISBN: 0 7506 1857 4 ERDAL M., Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği, Beta Yayınları CAN S., 2009, Cargo Handling and Operations, Arı Copy Center, Tuzla ISBN: 978- 9944- 0788- 2-5 AYBAY G. etal, 1966, Gemilerde Yük İşleri ve İşlemleri Cilt I, Aybay Yayıncılık, İstanbul ISBN: 975-8032-02-1 NOTES ON SHIP STABILTY, Glasgow Collage of Nautical Studies IMO Modal Course 7.01, 7.03 Cargo Stowage and Securing,, 2007, NE P&I Association, The Quayside, Newcastle upon Tyne, ISBN 0-9542012-6-4 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 2 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 3 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 2 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 2 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 3 |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 4 | 14 | 56 |
Uygulama | 4 | 8 | 32 |
Proje | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 145 |