BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48 |
Ders Kodu: | ETO1017 | ||||||||
Ders İsmi: | ELEKTROTEKNİĞE GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RÜMEYSA SELÇUK AKSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | - Elektriksel güvenlik, Temel kavramlar ve kanunlar, - - DA devreler, Dirençler, Bataryalar, Seri, paralel ve karmaşık bağlı devreler, - AA esaslarının tanıtımı, seri, paralel ve karmaşık kombinasyonlu R L C devrelerinin esasları ve analiz yöntemleri - Güç kaynakları ve doğrultucular |
Dersin İçeriği: | MKS birim sistemi, akım, gerilim, güç enerji, Tanımlar ve devre parametreleri, aktif ve pasif devre elemanları, gerilim ve akım kaynakları, R, L,C, Kirchhoff Yasası, Gerilim ve akım bölücüler. Ortalama değer, efektif değer. Sinüzoidal akım ve gerilimler, empedans, seri RL, seri RC devreleri, seri ve paralel devreler, DA ve AA, güç, enerji ölçmeleri. Seri ve paralel devreler, empedans/admitans dönüşümü. Güç, sinüzoidal sürekli rejimde güç, ortalama güç, görünür güç ve reaktif güç, Çevre denklemleri ile devre analizi, çevre denklemleri, çevrelerin seçimi, göz akımları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Elektrik devrelerinde çalışırken alınması gereken emniyet tedbirlerini bilirler. 2) Doğru akım devrelerini tanırlar. 3) Doğru akım devrelerinde aktif ve pasif devre elemanlarını tanırlar 4) Gerilim ve akım yasalarını kullanabililer 5) Alternatif akım devrelerinde gerilim, akım ve empedans belirlemek için devre teorisi kullanabilirler. 6) L ve C elemanlarını bilirler 7) AA devrelerinde güç kavramlarını kullanabilirler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektriksel güvenlik, MKS birim sistemi, akım, gerilim, güç, enerji, Tanımlar ve devre parametreleri, aktif ve pasif devre elemanları, | |
2) | Devre parametreleri, Gerilim ve akım kaynakları, R, L,C pasif devre elemanları, | |
3) | Direnç elemanlı D.A. devreleri, örnekler | |
4) | Direnç elemanlı D.A. devrelerinin hesabı, örnekler | |
5) | Kirchhoff Kuralları, gerilim ve akım yasaları, örnekler | |
6) | D.A. devrelerinde güç | |
7) | Gerilim ve akım bölücü devreleri, örnekler | |
8) | ARA SINAV | |
9) | A.A. devrelerine giriş | |
10) | Alternatif gerilim ve akım, empedans | |
11) | Alternatif gerilim devrelerinde pasif devre elemanları, reaktans tanımı, örnekler | |
12) | Alternatif gerilim devrelerinde gerilim ve akımların hesabı, örnekler | |
13) | Güç, aktif ve reaktif güç | |
14) | A.A. devreleri ile örnekler |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Electrical and Electronic Principles and Technology (Third Edition) John Bird ISBN: 978-0-75-068556-6 2. Elektroteknik Cilt 1. Istanbul :MEB Martı,B. & Güven,E (1984) 3. Elektroteknik Cilt II.Istanbul:MEB Yağımlı, M. & Akar, F. (2002) 4. Electric Circuits, Mahmood Nahvi, Joseph Edminister, Mc Graw Hill, 4. Edition, 2003 and 7. Edition |
Diğer Kaynaklar: | Elektrik Devrelerinin Temelleri ders notları, Prof. Dr. Uğur Çeltekligil |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||||
1) Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak | |||||||||||||||||
3) Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek | |||||||||||||||||
6) İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek | |||||||||||||||||
7) Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek | |||||||||||||||||
8) Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek | |||||||||||||||||
10) Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek | |||||||||||||||||
11) Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak | |||||||||||||||||
12) Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak | |||||||||||||||||
13) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek | |||||||||||||||||
14) Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak | |||||||||||||||||
15) Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
16) Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
17) Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek | 3 |
2) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak | 2 |
3) | Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak | |
4) | Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek | 3 |
5) | Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek | |
6) | İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek | |
7) | Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek | |
8) | Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek | |
9) | Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek | |
10) | Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek | |
11) | Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak | |
12) | Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak | |
13) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek | |
14) | Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak | |
15) | Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek | |
16) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak | 2 |
17) | Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |