ETO1017 ELEKTROTEKNİĞE GİRİŞPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: ETO1017
Ders İsmi: ELEKTROTEKNİĞE GİRİŞ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 3
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. RÜMEYSA SELÇUK AKSOY
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: - Elektriksel güvenlik, Temel kavramlar ve kanunlar, -
- DA devreler, Dirençler, Bataryalar, Seri, paralel ve karmaşık bağlı devreler,
- AA esaslarının tanıtımı, seri, paralel ve karmaşık kombinasyonlu R L C devrelerinin esasları ve analiz yöntemleri
- Güç kaynakları ve doğrultucular
Dersin İçeriği: MKS birim sistemi, akım, gerilim, güç enerji, Tanımlar ve devre parametreleri, aktif ve pasif devre elemanları, gerilim ve akım kaynakları, R, L,C, Kirchhoff Yasası, Gerilim ve akım bölücüler. Ortalama değer, efektif değer. Sinüzoidal akım ve gerilimler, empedans, seri RL, seri RC devreleri, seri ve paralel devreler, DA ve AA, güç, enerji ölçmeleri. Seri ve paralel devreler, empedans/admitans dönüşümü. Güç, sinüzoidal sürekli rejimde güç, ortalama güç, görünür güç ve reaktif güç, Çevre denklemleri ile devre analizi, çevre denklemleri, çevrelerin seçimi, göz akımları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Elektrik devrelerinde çalışırken alınması gereken emniyet tedbirlerini bilirler.
2) Doğru akım devrelerini tanırlar.
3) Doğru akım devrelerinde aktif ve pasif devre elemanlarını tanırlar
4) Gerilim ve akım yasalarını kullanabililer
5) Alternatif akım devrelerinde gerilim, akım ve empedans belirlemek için devre teorisi kullanabilirler.
6) L ve C elemanlarını bilirler
7) AA devrelerinde güç kavramlarını kullanabilirler

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektriksel güvenlik, MKS birim sistemi, akım, gerilim, güç, enerji, Tanımlar ve devre parametreleri, aktif ve pasif devre elemanları,
2) Devre parametreleri, Gerilim ve akım kaynakları, R, L,C pasif devre elemanları,
3) Direnç elemanlı D.A. devreleri, örnekler
4) Direnç elemanlı D.A. devrelerinin hesabı, örnekler
5) Kirchhoff Kuralları, gerilim ve akım yasaları, örnekler
6) D.A. devrelerinde güç
7) Gerilim ve akım bölücü devreleri, örnekler
8) ARA SINAV
9) A.A. devrelerine giriş
10) Alternatif gerilim ve akım, empedans
11) Alternatif gerilim devrelerinde pasif devre elemanları, reaktans tanımı, örnekler
12) Alternatif gerilim devrelerinde gerilim ve akımların hesabı, örnekler
13) Güç, aktif ve reaktif güç
14) A.A. devreleri ile örnekler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Electrical and Electronic Principles and Technology (Third Edition) John Bird ISBN: 978-0-75-068556-6
2. Elektroteknik Cilt 1. Istanbul :MEB Martı,B. & Güven,E (1984)
3. Elektroteknik Cilt II.Istanbul:MEB Yağımlı, M. & Akar, F. (2002)
4. Electric Circuits, Mahmood Nahvi, Joseph Edminister, Mc Graw Hill,
4. Edition, 2003 and 7. Edition
Diğer Kaynaklar: Elektrik Devrelerinin Temelleri ders notları, Prof. Dr. Uğur Çeltekligil

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Öğrenme Çıktıları
1) Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek 1 1 1 1 1 1 1
2) Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak
3) Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak 1 1 1 1 1 1 1
4) Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek 1 1 1 1 1 1 1
5) Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek
6) İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek
7) Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek
8) Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek 1 1 1 1 1 1 1
9) Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek
10) Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek
11) Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak
12) Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak
13) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek
14) Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak
15) Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek 1 1 1 1 1 1 1
16) Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak 1 1 1 1 1 1 1
17) Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek 1 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek 3
2) Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak 2
3) Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak
4) Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek 3
5) Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek
6) İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek
7) Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek
8) Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek
9) Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek
10) Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek
11) Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak
12) Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak
13) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek
14) Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak
15) Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek
16) Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak 2
17) Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100