MARİNA VE YAT İŞLETMECİLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 84 |
Ders Kodu: | YIY2050 | ||||||||
Ders İsmi: | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (İŞ YERİ STAJI) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Servet Savaş SEFİRTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Servet Savaş SEFİRTÜRK | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | PRU DMYO Staj Yönergesinde belirtilen esaslar dâhilinde 30-60 gün işyeri stajı yapacak öğrencilerin bu staj öncesinde gerekli hazırlıkları yapmaları, staj faaliyetinin takip edilmesi ve staj görevi sonrasında ise değerlendirilmeleri sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | PRU DMYO Staj Yönergesi Resmi Staj Defteri IMO and SOLAS Dokümantasyonu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilerin Marine ve Yat İşletmeciliği yapan şirketlerdeki uygulamaları görerek ve bizzat yaparak öğrenmelerini sağlamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma. İşyeri yapısını ve görevlerini öğrenmek Verilen İşleri yapmak Staj Defterini günlük doldurma Deftere ilgili belge /resimleri ekleme Gelecek Hafta yapılacak işleri öğrenme ve ön çalışma | Staj Yönergesi İlgili İşyeri Prosedürleri |
2) | Geçmiş Haftanın işlerini gözden geçirme Verilen İşleri yapma Staj Defterini günlük doldurma Deftere ilgili belge /resimleri ekleme Gelecek Hafta yapılacak işleri öğrenme ve ön çalışma | Staj Yönergesi İşyeri Prosedürleri |
3) | Geçmiş Haftanın işlerini gözden geçirme Verilen İşleri yapma Staj Defterini günlük doldurma Deftere ilgili belge /resimleri ekleme Gelecek Hafta yapılacak işleri öğrenme ve ön çalışma | Staj Yönergesi İlgili işyeri Prosedürleri |
4) | Geçmiş Haftanın işlerini gözden geçirme Verilen İşleri yapma Staj Defterini günlük doldurma Deftere ilgili belge /resimleri ekleme Staj defterini tamamlama ve onaylatma Sigorta işleri Staj sonunda Defterin okula teslimi | Staj Yönergesi Staj Defteri Şirket Prosedürleri |
5) | Staj Komisyonu | Staj Yönergesi Staj Defteri |
Ders Notları / Kitaplar: | Staj Yönergesi DMYO Genel Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Staj Yönergesi Staj Defteri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | ||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | ||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | ||||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | ||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | ||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 1 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 2 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 2 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 2 |
11) | Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 2 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 2 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Arazi Çalışması | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Derse Özgü Staj | 10 | 10 | 100 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 121 |