GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | GMI2067 | ||||||||
Ders İsmi: | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (İŞ YERİ STAJI) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZAFER AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Abdullah Köktürk, Zafer Aydın, Onur Tansel | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tersane, bakım tutum atölyesi ve fabrika gibi işyeri faaliyetlerini tanımak. İşyeri yapısını ve iş akışını kavramak ve ham maddeden ürün sürecine kadar yapılan işlemleri uygulamalı olarak öğrenmek. |
Dersin İçeriği: | İşyeri yerleşim, atölye ve ofislerini tanımak. İmalat ve montaj alanları, idari faaliyetlerin incelenmesi. Üretim, bakım-onarım imkanlarının incelenmesi. Ürün kalite, test ve teslim sürecinin incelenmesi.Gemilerde elektrik enerjisinin üretimi, jeneratörlerin devreye alınması ve paralelleme işlemleri, dağıtım ve kontrol panolarını oluşturan bileşenlerin tanınması ve testleri, gemilerde kullanılan bataryalar ve testleri, katotik koruma sistemleri, gemi otomasyon sistemlerinin incelenmesi. Gemi ekipmanlarını, ana makineyi, yardımcı makineyi ve diğer sistemlerin öğrenilmesi ve tüm bu makinelere ait periyodik bakım tutum ve kontrol prosedürlerinin öğrenilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler işyeri görev ve yerleşimi hakkında bilgi sahibi olur. 2) Gemi makine onarım, gemi inşa, işletme, atölye aşamalarını uygulamalı olarak öğrenir. 3) Ürün geliştirme, kalite kontrol işlemlerini uygulamalı olarak nasıl yapılacağını öğrenir. 4) İş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin uygulamasını yapar. 5) Temel atölye, Mekanıik ve Elektrik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunur. 6) Endüstriyel ölçümler ve kontroller konusunda uygulama tecrübesi edinilir. 7) Gemi, ana makine ve yardımcı makineker hakkında bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşyeri yerleşimi, atölye, ofisler | |
2) | İmalat ve montaj alanları, idari faaliyetler | |
3) | Bakım-onarım | |
4) | Ürün kalite, test ve teslim sürecinin incelenmesi. | |
5) | Temel Elektrik Bilgisi ve Güvenlik | |
6) | Jeneratör Tipleri ve Çalışma Prensipleri | |
7) | Jeneratör Paralelleme ve Yük Paylaşımı | |
8) | Ara Sınav 1 | |
9) | Dağıtım ve Şalt Panoları | |
10) | Dağıtım ve Şalt Panoları | |
11) | Elektrik Enerjisi Takibi ve Periyodik Bakımlar | |
12) | Ana Dizel Motorları ve bakım-tutum prosedürleri | |
13) | Pompalar ve kazanlar bakım-tutum prosedürleri | |
14) | Dizel motor performans ve emisyon ölçümleri |
Ders Notları / Kitaplar: | CANSALI günlerindeki şirketler ile temasınız, salı günleri program hocaları ile yapılan bilgi alışverişi seminerler konferanslar , 30 günlük staj sonrası doldurulacak staj defteri bilgileri ve stajınız nihayetinde hazırlanan işveren raporlar komisyon değerlendirmesi |
Diğer Kaynaklar: | IMO and SOLAS Documentation Yılmaz, T. (Ed.), 2008, Gemi Mühendisliği El Kitabı, Gemi Mühendisleri Odası, İstanbul. Jan O. Fischer, Gerd Holbach, Cost Management in Shipbuilding - Planning, Analysing and Controlling Product Cost in the Maritime Industry, GKP Publishing, Cologna, 2011. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 30 | 4 | 120 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 136 |