GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: GMI2067
Ders İsmi: ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (İŞ YERİ STAJI)
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZAFER AYDIN
Dersi Veren(ler): Abdullah Köktürk, Zafer Aydın, Onur Tansel
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tersane, bakım tutum atölyesi ve fabrika gibi işyeri faaliyetlerini tanımak. İşyeri yapısını ve iş akışını kavramak ve ham maddeden ürün sürecine kadar yapılan işlemleri uygulamalı olarak öğrenmek.
Dersin İçeriği: İşyeri yerleşim, atölye ve ofislerini tanımak. İmalat ve montaj alanları, idari faaliyetlerin incelenmesi. Üretim, bakım-onarım imkanlarının incelenmesi. Ürün kalite, test ve teslim sürecinin incelenmesi.Gemilerde elektrik enerjisinin üretimi, jeneratörlerin devreye alınması ve paralelleme işlemleri, dağıtım ve kontrol panolarını oluşturan bileşenlerin tanınması ve testleri, gemilerde kullanılan bataryalar ve testleri, katotik koruma sistemleri, gemi otomasyon sistemlerinin incelenmesi. Gemi ekipmanlarını, ana makineyi, yardımcı makineyi ve diğer sistemlerin öğrenilmesi ve tüm bu makinelere ait periyodik bakım tutum ve kontrol prosedürlerinin öğrenilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler işyeri görev ve yerleşimi hakkında bilgi sahibi olur.
2) Gemi makine onarım, gemi inşa, işletme, atölye aşamalarını uygulamalı olarak öğrenir.
3) Ürün geliştirme, kalite kontrol işlemlerini uygulamalı olarak nasıl yapılacağını öğrenir.
4) İş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin uygulamasını yapar.
5) Temel atölye, Mekanıik ve Elektrik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunur.
6) Endüstriyel ölçümler ve kontroller konusunda uygulama tecrübesi edinilir.
7) Gemi, ana makine ve yardımcı makineker hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşyeri yerleşimi, atölye, ofisler
2) İmalat ve montaj alanları, idari faaliyetler
3) Bakım-onarım
4) Ürün kalite, test ve teslim sürecinin incelenmesi.
5) Temel Elektrik Bilgisi ve Güvenlik
6) Jeneratör Tipleri ve Çalışma Prensipleri
7) Jeneratör Paralelleme ve Yük Paylaşımı
8) Ara Sınav 1
9) Dağıtım ve Şalt Panoları
10) Dağıtım ve Şalt Panoları
11) Elektrik Enerjisi Takibi ve Periyodik Bakımlar
12) Ana Dizel Motorları ve bakım-tutum prosedürleri
13) Pompalar ve kazanlar bakım-tutum prosedürleri
14) Dizel motor performans ve emisyon ölçümleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: CANSALI günlerindeki şirketler ile temasınız, salı günleri program hocaları ile yapılan bilgi alışverişi seminerler konferanslar , 30 günlük staj sonrası doldurulacak staj defteri bilgileri ve stajınız nihayetinde hazırlanan işveren raporlar komisyon değerlendirmesi
Diğer Kaynaklar: IMO and SOLAS Documentation

Yılmaz, T. (Ed.), 2008, Gemi Mühendisliği El Kitabı, Gemi Mühendisleri Odası, İstanbul.

Jan O. Fischer, Gerd Holbach, Cost Management in Shipbuilding - Planning, Analysing and Controlling Product Cost in the Maritime Industry, GKP Publishing, Cologna, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Derse Özgü Staj 1 % 50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 1 14
Ödevler 30 4 120
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 136