GEMİ MAKİNELERİ İŞLETMECİLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | GMI2075 | ||||||||
Ders İsmi: | DİNAMİK | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Nilay GÜNDÜZ AKDOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Nilay GÜNDÜZ AKDOĞAN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1.Parçacık ve rijid cisimlerin kinematik ve kinetiğinin temel prensiplerini (Course Objectives) öğretmek. 2.Mühendislik mekanizma ve makinalarının dinamik amaçlı matematik modellerini kurma becerisi kazandırmak. 3.Mühendislik problemlerinde uygulanan kuvvet ve momentlerin neden olacağı hareketi ve verilen hareketi sağlamak için uygulanması gereken kuvvet ve momentleri hesaplama becerisi kazandırmak 4. İleride görecekleri akışkan mekaniği ve kontrol mühendisliği dersleri için gerekli altyapıyı kazandıran bu ders, çeşitli hareket eden gemi makine elemanı ve makine parçaları hakkında bilgi ve problem çözme becerisi kazandıracaktır. |
Dersin İçeriği: | Parçacık kinematiği; kartezyen, silindirik, küresel ve doğal koordinatlarda hız ve (Course Description) ivme. Doğrusal hareket. Bağıl hareket. Parçacık kinetiği; Newton hareket yasaları. Hareket denklemi. İş. İmpals. Momentum. İş ve enerji prensibi, impals ve momentum prensibi. Açısal momentum. Açısal impals ve momentum prensibi. Parçacık sistemlerinin kinetiği. Rijid cisimlerin düzlemsel kinematiği. Ani dönme merkezi. Rigid cisimlerin düzlemsel kinetiği. Rigid cisimlerin üç boyutlu kinematiği. Rigid cisimlerin üç boyutlu kinetiği. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler; I. Parçacık ve rigid cisim kinematiği ve kinetiği konularında temel bilgilere sahip olur. II. Serbest cisim diyagramı oluşturabilme ve mekanik sistemlerin hareketini tanımlamada en uygun koordinat sistemini seçebilir. III. Serbest cisim diyagramı kullanarak bilinmeyen kuvvet ve momentleri çözebilir IV. Kinematik ve kinetik bilgilerini kullanarak mühendislik problemlerini formüle edip çözebilme becerisi kazanır. V. Enerji yöntemlerini kullanarak dinamik problemlerini formüle edip çözebilme becerisi kazanır VI. Mekanik titreşimleri analiz edebilme becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel tanımlar- Kartezyen koordinat sisteminde yer değiştirme, hız, ivme | |
2) | Bir parçacığın teğetsel-normal, radyal ve enine koordinatlarda hızı ve ivmesi | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
3) | Açıklayıcı problemler, bağıl hareket | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
4) | Kütlenin tanımı, momentum, hareket denklemleri, enerjinin korunumu | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
5) | İş ve enerji kavramları, parçacık dinamiğine uygulamalar, İmpuls ve momentum, uygulamalar | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
6) | Parçacıkların düzlemsel hareketi, ötelenmesi ve dönme dinamiği | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
7) | Enerji ve momentumun korunumu kanunu – uygulamalar | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
8) | Ara Sınav | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
9) | Katı cisimlerin dinamiği, kinematik | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
10) | Katı cisimlerin dürtü ve momentumu, iş ve enerji | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
11) | Enerjinin korunumu kanunu | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
12) | Mekanik titreşimler – temel denklemler | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
13) | Dönen ve ileri geri hareket eden cisimlerin mekaniği | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
14) | Genel bakış | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
Ders Notları / Kitaplar: | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
Diğer Kaynaklar: | Engineering Mechanics-Dynamics, R.C. Hibbeler Vector Mechanics for Engineers- Beer-Johnston-Cornwell - 9th Edition - |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | ||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | ||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | ||||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 2 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 81 |