DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | DUI2061 | ||||||||
Ders İsmi: | GÖKSEL SEYİR | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: |
DUI1003 - SEYİR I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Nail DOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, Deniz Ulaştırma ve İşletme Önlisans Programına dayalı mesleki nitelikler için STCW kapsamında önerilen Modüler Çerçevenin bir parçasını oluşturur. Kurs, öğrencilere bir gemiyi Güverte Zabiti ve nihayetinde geminin kaptanı olarak yönetme konusunda derinlemesine bir uzmanlık kazandırır. Bu bağlamda derste ağırlıklı olarak göksel seyir teorisi, kullanılan alet ve belgeler anlatılmakta ve bu konularda pratik yapılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencileri güverte zabiti ve nihayetinde ticari gemi kaptanı olarak; evren, güneş sistemi, gök küresi, gök koordinat sistemi, saat açısı, gök cisimlerinin günlük hareketleri, gök cisimlerinin koordinatlarının bulunması ve hesaplanması, zaman, sekstant ve diğer gök aletlerinin kullanımı, hataları ve düzeltilmesi konularında öğretmek ve eğitmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Evreni ve güneş sistemini tanımlayabilir ve göksel seyir amacıyla göksel koordinatları uygulayabilir II. Karasal, göksel ve ufuk koordinat sistemlerinin karşılıklı ilişkisini yorumlayabilir III. Zaman kavramını kullanabilir ve göksel hesaplamalar için bölge zamanını ve yerel ortalama zamanı hesaplayabilir IV. Gök cisimlerinin astronomik hareketlerine ilişkin belgeleri ve Astronomik Fix elde etmek için çözümleri kullanabilir. V. Göksel seyirle ilgili denizcilik aletlerini tam olarak kullanabilir. VI. Nautical Almanac’ı kullanabilir VII. Gök cisimlerinin rasat ederek Konum Hattını Hesaplayabilir VIII. Gök cisimlerini gözlemleyerek Fix Mevki koyabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Universe | |
1) | Evren | |
2) | Koordinat sistemleri | |
2) | Coordinate systems | |
3) | Elements of the Celestial Sphere | |
3) | Göksel Kürenin Elementleri | |
4) | Zaman ve Takvim | |
4) | Time and the Calendar | |
5) | Nautical almanac | |
5) | Nautical Almanac | |
6) | Güneşin Doğuşu - Batışı | |
6) | Sun rise – set | |
7) | Moon rise - set | |
7) | Ayın Doğuşu ve Batışı | |
8) | Celestial navigation tools, Sextant | |
8) | Göksel Seyir Yardımcıları, Sextant | |
9) | Observation by sextant and corrections | |
9) | Sekstant ile gözlem ve düzeltmeler | |
10) | Meridyen Geçişi | |
10) | Meridian passage | |
11) | Latitude by Polaris | |
11) | Polaris ile Enlem Bulma | |
12) | Finding compass error | |
12) | Cayro Pusula Hatasının hesaplanması | |
13) | Mevki Bulma | |
13) | Ship's position | |
14) | Final Exam | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Bowditch, N., The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 2. Nautical Almanac (it is compulsory to bring the book to the class for all students) |
Diğer Kaynaklar: | 1. Admiralty Manual of Navigation, 2011, Vol-2 2. Hobss, Marine Navigation 1&2 3. Cotter CH — The elements of Navigation and Nautical Astronomy (Brown, Son and Ferguson, 1992) ISBN: 0851745431 4. Norie J — Nautical Tables (Imray, Laurie, Norie and Wilson, 1991) ISBN: 0852881606 5. Aktuğ, Art of Celestial Navigation |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | ||||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 2 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 78 |