YAT İŞLETME VE YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | DUI2063 | ||||||||
Ders İsmi: | VARDİYA STANDARTLARI II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: |
DUI1002 - VARDİYA STANDARTLARI-I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Dinçer BAYER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) See to the "Lesson Outcome" 2) See "Lesson Outcome" 3) See "Lesson Outcome" |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | To be uploaded to OIS |
Diğer Kaynaklar: | Bridge Procedures Guide, International Chamber of Shipping; 2022. Printed by Hardback Books - www.hardbackbooks.com, Published by Marisec Publications, Bridge Procedures Part B Bridge Checklist, STCW Convention and STCW Code including Manila Amendments. IMO, London 2011, ISBN: 978-92-801-1528-4. COLREG, Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea 1972, IMO, London 2000. Other Maritime regulation Documents. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) An ability to apply knowledge of mathematics, physics, and chemistry | 1 | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | ||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
8) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | ||||||||||||
10) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | ||||||||||||
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | 1 | ||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 1 | ||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | An ability to apply knowledge of mathematics, physics, and chemistry | 1 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 3 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 3 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 2 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 2 |
10) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 3 |
11) | Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | 2 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 3 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Uygulama | 9 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Seminer | 27 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 30 | 0 | 0 |
Uygulama | 9 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 6 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 27 |