YAT İŞLETME VE YÖNETİMİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DUI2063
Ders İsmi: VARDİYA STANDARTLARI II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 3
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: DUI1002 - VARDİYA STANDARTLARI-I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Dinçer BAYER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) See to the "Lesson Outcome"
2) See "Lesson Outcome"
3) See "Lesson Outcome"

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: To be uploaded to OIS
Diğer Kaynaklar: Bridge Procedures Guide, International Chamber of Shipping; 2022. Printed by
Hardback Books - www.hardbackbooks.com, Published by Marisec Publications,
Bridge Procedures Part B Bridge Checklist,
STCW Convention and STCW Code including Manila Amendments. IMO, London
2011, ISBN: 978-92-801-1528-4.
COLREG, Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at
Sea 1972, IMO, London 2000.
Other Maritime regulation Documents.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Öğrenme Çıktıları
1) An ability to apply knowledge of mathematics, physics, and chemistry 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 1
9) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1
10) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 1
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. 1
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 1
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) An ability to apply knowledge of mathematics, physics, and chemistry 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 3
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 2
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi 3
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 2
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 3
8) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 3
9) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 2
10) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 3
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. 2
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 3
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 9 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 5
Seminer 27 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 30 0 0
Uygulama 9 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 0 0
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 6 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü 27