MARİNA VE YAT İŞLETMECİLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 84 |
Ders Kodu: | YIY2054 | ||||||||
Ders İsmi: | TEKNE MEKANİĞİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZAFER AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Zafer Aydın | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Teknelerde kullanılan mekanik, elektrik ve elektronik sistemlerin idamesi ve işletmesi konusunda bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği: | Teknelerde kullanılan benzin ve dizel motorları, Yakıt sistemleri, Soğutma sistemleri, Hava giriş ve çıkış sistemleri, Yağlama sistemleri, Şanzıman ve Makine kumanda sistemleri, Elektrikli ırgatlar, Yakıt-yağ-su ve pis su tanklar, Duş-wc sistemleri, Pompalar, Klima sistemleri, Su yapıcılar ve hidrofor sistemleri, Temel elektrik ve tekne elektriği, Onarım ve teknik bakımlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teknelerdeki mekanik, elektrik ve elektronik sistemler hakkında detaylı bilgi sahibi olur. 2) Teknelerde uygulanan bakım konseptini ve süreçlerinin öğrenir. 3) Teknede uygulanan bakımlar ve onarım işlemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur. 4) Korozyon önleme işlemleri ni öğrenir. 5) Teknelerdeki AC/DC Elektrik üretim ve kullanım sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknelerde ana tahrik ve jeneratörlerde kullanılan dizel makinelerin tanıtımı. | |
2) | Teknelerde dıştan takma sistemlerde kullanılan benzinli makinelerin tanıtımı. | |
3) | Aktarma organları | |
4) | Yakıt sistemleri | |
5) | Egzoz sistemleri | |
6) | Dümenler ve Dümen Sistemleri | |
7) | I. Yarıyıl İçi Sınavı | |
8) | Havalandırma, iklimlendirme, Isıtma sistemleri | |
9) | Yangın Söndürme Sistemleri, Tatlı su sistemleri | |
10) | Demirleme Sistemleri | |
11) | Bakım konseptleri, tekne mekanik bakımları | |
12) | Dizel ve benzinli makine bakımları | |
13) | Korozyon önleme, | |
14) | Alternatif ve doğru akım | |
15) | Yıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Tekne Mekaniği El Kitabı,Dave Gerr, Amatör Denizcilik Federasyonu Tekne Bakımı El Kitabı,Andrew Simpson, Amatör Denizcilik Federasyonu Pupa Yelken, Sadun Boro, Denizler Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Tekne Mekaniği El Kitabı,Dave Gerr, Amatör Denizcilik Federasyonu Tekne Bakımı El Kitabı,Andrew Simpson, Amatör Denizcilik Federasyonu Pupa Yelken, Sadun Boro, Denizler Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |||||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 1 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 3 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 3 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 2 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 2 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 2 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 2 |
11) | Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 2 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 2 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 48 |