HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW367 | ||||||||
Ders İsmi: | TÜKETİCİ HUKUKU | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FEVZİ TOPSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Fevzi TOPSOY | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketicinin haklarına ve yükümlülüklerine ilişkin hükümlerin anlaşılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ışığında tüketicilerin hakları ve bu hakları kullanma imkânları anlatılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Tüketici işlemi kavramı ve tüketici işleminin unsurlar 2) 2. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da düzenlenmiş sözleşme türleri, 3) 3. Tüketici kuruluşlarına, tüketici mahkemelerinin görev alanına ve tüketici sorunları hakem heyetlerinin işleyişine |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tüketicinin Korunması Kavramı ve Kavramın Tarihi Gelişimi | |
2) | Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un Amacı | |
3) | Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un Kapsamı | |
4) | Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da Yer Alan Temel Kavramlar | |
5) | Tüketici Hukukunun Temel İlkeleri | |
6) | Tüketici Sözleşmeleri | |
7) | Tüketici Sözleşmeleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Tüketici Kredileri | |
10) | Mesafeli Sözleşmeler | |
11) | Paket Sözleşmeler ve Abonelik Sözleşmeleri | |
12) | Tüketicinin Bilgilendirilmesini Sağlayan Düzenlemeler | |
13) | Tüketici Kuruluşları | |
14) | Yargılama, Dava Şartı, Arabuluculuk ve Denetim |
Ders Notları / Kitaplar: | Yahya Deryal / Yakup Korkmaz, Tüketici Hukuku, B. 5, Ankara 2024 Prof. Dr. Çağlar ÖZEL, Tüketicinin Korunması Hukuku, 7. Baskı, Seçkin Yayınevi, Eylül 2021. Doç. Dr. Selin SERT SÜTÇÜ, Şematik Tüketici Hukuku, Seçkin Yayınevi, Şubat 2023. |
Diğer Kaynaklar: | Yahya Deryal / Yakup Korkmaz, Tüketici Hukuku, B. 5, Ankara 2024. Prof. Dr. Çağlar ÖZEL, Tüketicinin Korunması Hukuku, 7. Baskı, Seçkin Yayınevi, Eylül 2021. Doç. Dr. Selin SERT SÜTÇÜ, Şematik Tüketici Hukuku, Seçkin Yayınevi, Şubat 2023. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | |||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | ||||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | ||||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | |||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 2 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 3 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 3 |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 2 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 2 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |