BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: BIP2029
Ders İsmi: VERİ ANALİTİĞİ VE MAKİNE ÖĞRENMESİ İÇİN MATEMATİK
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: MAT1005 - TEMEL MATEMATİK-I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Azime ÇETİNKAYA
Dersi Veren(ler): Azime Çetinkaya
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Matematiğin meslek dersleri için altyapı teşkil etmesini sağlamak.
2. Düşünme mantığını geliştirmek
Dersin İçeriği: Vektörler, İç Çarpım, Vektörel Çarpım, Matrisler, Matrisler üzerinde işlemler, Determinant, Bir matrisin tersi, Özdeğer ve özvektör bulma, Küme, halka, grup teorisi temelleri, Temel istatistik ölçütleri (Ortalama, Varyans, Standart Sapma vb.), Olasılık Kavramı, Şartlı Olasılık, Ayrık Olasılık Fonksiyonları, Sürekli Olasılık Fonksiyonları, İstatiksel Testler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vektörler üzerinde işlemler yapabilir
2) Vektörel çarpım ve iç çarpım yardımıyla vektörlerin uzunluğu ve vektörler arasındaki açıyı hesaplayabilir
3) Matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir, matrislerin varsa tersini, özdeğer ve özvektör kavramlarını bulabilir
4) Mantık, grup, küme, halka ve cisim kavramlarını ve üzerindeki işlemleri hesaplayabilir
5) Permütasyon, kombinasyon, olasılık kavramlarını tanımlar
6) Binom,Poisson Normal Dağılım gibi olasılık fonksiyonları yardımıyla hesaplama yapabilir, istatistiksel testler sayesinde bazı hipotezler ortaya çıkarabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Vektörler, Vektörlerin Özellikleri, Vektörlerde Toplama İşlemleri, Vektörlerde Çıkarma İşlemleri
2) İç Çarpım, Vektörel Çarpım
3) Matrisler, Matrislerin Özellikleri, Matrislerde Toplama, Çıkarma ve Çarpma İşlemleri
4) Determinant, Adjoint Matris Bulma, Bir Matrisin Tersi
5) Özdeğer, Özvektörler
6) Mantık, Küme Teorisi, Kümeler Üzerinde İşlemler
7) Halka, Cisim, Grup Kavramları
8) Kombinasyon, Permütasyon, Olasılık Kavramı
9) Şartlı Olasılık, Rastgele Değişken Kavramı
10) Kesikli Olasılık Dağılımları
11) Sürekli Olasılık Dağılımları
12) Örnekleme Kavramı
13) İstatistiksel Sonuç Çıkarma: Hipotez Testi
14) İstatistiksel Sonuç Çıkarma: Hipotez Testi
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik
Arif Sabuncuoğlu, Lineer Cebir, Nobel Akademik Yayıncılık, 2011

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek 1 1 1 1 1 1
2) Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak
3) Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak 1 1 1 1 1 1
4) Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek 1 1 1 1 1 1
5) Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek
6) İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek
7) Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek
8) Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek
9) Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek
10) Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek
11) Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak
12) Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak
13) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek
14) Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak
15) Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek 1 1 1 1 1 1
16) Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak
17) Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek 3
2) Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak
3) Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak 3
4) Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek 3
5) Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek
6) İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek
7) Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek
8) Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek
9) Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek
10) Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek
11) Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak
12) Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak
13) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek
14) Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak
15) Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek 3
16) Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak
17) Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Küçük Sınavlar 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü 122