BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48 |
Ders Kodu: | BIP2029 | ||||||||
Ders İsmi: | VERİ ANALİTİĞİ VE MAKİNE ÖĞRENMESİ İÇİN MATEMATİK | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: |
MAT1005 - TEMEL MATEMATİK-I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Azime ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Azime Çetinkaya | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Matematiğin meslek dersleri için altyapı teşkil etmesini sağlamak. 2. Düşünme mantığını geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Vektörler, İç Çarpım, Vektörel Çarpım, Matrisler, Matrisler üzerinde işlemler, Determinant, Bir matrisin tersi, Özdeğer ve özvektör bulma, Küme, halka, grup teorisi temelleri, Temel istatistik ölçütleri (Ortalama, Varyans, Standart Sapma vb.), Olasılık Kavramı, Şartlı Olasılık, Ayrık Olasılık Fonksiyonları, Sürekli Olasılık Fonksiyonları, İstatiksel Testler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vektörler üzerinde işlemler yapabilir 2) Vektörel çarpım ve iç çarpım yardımıyla vektörlerin uzunluğu ve vektörler arasındaki açıyı hesaplayabilir 3) Matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir, matrislerin varsa tersini, özdeğer ve özvektör kavramlarını bulabilir 4) Mantık, grup, küme, halka ve cisim kavramlarını ve üzerindeki işlemleri hesaplayabilir 5) Permütasyon, kombinasyon, olasılık kavramlarını tanımlar 6) Binom,Poisson Normal Dağılım gibi olasılık fonksiyonları yardımıyla hesaplama yapabilir, istatistiksel testler sayesinde bazı hipotezler ortaya çıkarabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vektörler, Vektörlerin Özellikleri, Vektörlerde Toplama İşlemleri, Vektörlerde Çıkarma İşlemleri | |
2) | İç Çarpım, Vektörel Çarpım | |
3) | Matrisler, Matrislerin Özellikleri, Matrislerde Toplama, Çıkarma ve Çarpma İşlemleri | |
4) | Determinant, Adjoint Matris Bulma, Bir Matrisin Tersi | |
5) | Özdeğer, Özvektörler | |
6) | Mantık, Küme Teorisi, Kümeler Üzerinde İşlemler | |
7) | Halka, Cisim, Grup Kavramları | |
8) | Kombinasyon, Permütasyon, Olasılık Kavramı | |
9) | Şartlı Olasılık, Rastgele Değişken Kavramı | |
10) | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
11) | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
12) | Örnekleme Kavramı | |
13) | İstatistiksel Sonuç Çıkarma: Hipotez Testi | |
14) | İstatistiksel Sonuç Çıkarma: Hipotez Testi | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik Arif Sabuncuoğlu, Lineer Cebir, Nobel Akademik Yayıncılık, 2011 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||||
1) Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
2) Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak | |||||||||||||||||
3) Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
4) Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
5) Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek | |||||||||||||||||
6) İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek | |||||||||||||||||
7) Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek | |||||||||||||||||
8) Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek | |||||||||||||||||
9) Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek | |||||||||||||||||
10) Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek | |||||||||||||||||
11) Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak | |||||||||||||||||
12) Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak | |||||||||||||||||
13) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek | |||||||||||||||||
14) Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak | |||||||||||||||||
15) Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
16) Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak | |||||||||||||||||
17) Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeydeki Matematik ve Mühendislik kavramlarıyla problemleri analiz etmek | 3 |
2) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisini edinmek, mesleği için gerekli yazılım ve donanım araçlarını kullanmak | |
3) | Algoritmik düşünmek ve yazılım planlamasında bu yetisini kullanmak | 3 |
4) | Mesleki problemleri tanımlamak ve çözme becerisi edinmek | 3 |
5) | Güncel yazılım dillerini kullanarak yazılım geliştirmek | |
6) | İnternet teknolojileriyle yazılım tasarlayabilmek, kodlayabilmek ve sunucu ve istemci tabanlı programlar geliştirebilmek | |
7) | Veritabanı tasarlamak ve veritabanıyla bağlantılı programlar geliştirmek | |
8) | Bilgisayar alt donanımını oluşturan bileşenlere ait temel elektrik ve elektronik bilgisi edinmek | |
9) | Edindiği programlama bilgisini Denizcilik alanına uygulayabilmek | |
10) | Bir yazılımın analizi, tasarlanması, planlanması, kodlanması ve raporlanmasında görev alabilmek. Mesleğinde proje üretme çalışmalarında yönetsel olmayan görevlerde çalışabilmek | |
11) | Bilgisayar ağları hakkında genel bilgiye sahip olmak | |
12) | Bilgisayar işletim sistemlerinin temelleriyle ilgili bilgiye sahip olmak | |
13) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi edinmek | |
14) | Bağımsız davranma, sorumluluk alma, karar verme ve yaratıcılık becerilerini kazanmak | |
15) | Yaşam boyu öğrenmenin gereğini algılamak, gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirme becerisini edinmek | 3 |
16) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavramak | |
17) | Ana dilinde ve yabancı dilde mesleğiyle ilgili yazılmış teknik belgeleri okuyabilmek, anlayabilmek, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 122 |