MBA527 TÜKETİCİ DAVRANIŞI VE TRENDLER Piri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İŞLETME TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 1.5 90 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MBA527
Ders İsmi: TÜKETİCİ DAVRANIŞI VE TRENDLER
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Leyla YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Leyla Yıldırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dijital teknolojiler çerçevesinde öğrencilerin tüketici davranışı ve trendlerine dair temel ilkelerinin ve süreçlerinin kavranmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Tüketici, Tüketici Davranışı, Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler, Yeni Trendler, Yeni Teknolojiler,

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Tüketici Davranışı kavramı ve modelleri konusunda genel bilgi sahibidir.
2) 2. Tüketici Davranışı açısından hedef kitlelere uygun çalışmalar yapar.
3) 3. Tüketici ile ilgili uygun medya stratejilerini oluşturarak uygular.
4) 4. Geleneksel medya ve yeni medyada yürütülen çalışmaların süreçlerini planlayarak yönetebilir
5) 5. Tüketici ve Tüketici Davranışına dair edindiği bilgileri teknolojik yaklaşımlarla birleştirerek eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici ve Tüketici Kavramı Tüketici Davranışlarına Genel Bakış sunum
2) Tüketici Davranışı Önemi ve Unsurları Tüketici Davranışı Modelleri sunum
3) Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler Kişisel Faktörler Sosyal Faktörler Kültürel Faktörler Ekonomik Faktörler Psikolojik Faktörler sunum
4) Dijital Teknolojiler ve Dijital Çağda Tüketici Davranışı sunum
5) Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Pazarlama ve Tüketici Davranışı ilişkisi sunum
6) Yeni Medya ve Yeni Pazarlama Stratejileri Tüketicinin Yeni Pazarlama Stratejilerine Bakış Açısı sunum
7) Vize
8) Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma
9) Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma
10) Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma
11) Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma
12) Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma
13) Tüketici Davranışı- Vaka Çalışması - Tartışma
14) Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tüketici Kavramı
Tüketici Davranışı
Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler
Kişisel Faktörler
Sosyo-Kültürel Faktörler
Ekonomik Faktörler
Psikolojik Faktörler
Tüketici Davranışlarının cinsiyete, yaşa, etnik kökene, dini inançlara, coğrafi konuma, sosyal sınıfa göre tanımlanması
Tüketici Davranış Modelleri
Diğer Kaynaklar: Tüketici Davranışlarında Makro Trendler. Fatih Şahin, Reyhan Bahar, Nobel Yayıncılık, 2022. İstanbul.
Tüketici Davranışları. Remzi Altunışık, Hamdi İslamoğlu. Beta Yayınları, 2017 İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir 1 1 1 1 1
2) İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar 1 1 1 1 1
3) Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilir ve yenilikçi olabilir 1 1 1 1 1
4) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir 1 1 1 1 1
5) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir 1 1 1 1 1
6) İş hayatındaki uygulamaları ve teknolojik yenilikleri izleme ve yönetsel problemlere uyarlama yeteneğine sahiptir 1 1 1 1 1
7) Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda sorumluluk alabilir, liderlik davranışı gösterebilir ve çözüm önerisi getirebilir 1 1 1 1 1
8) Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerine sahiptir 1 1 1 1 1
9) Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir 1 1 1 1 1
10) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır 1 1 1 1 1
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir 1 1 1 1 1
12) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir 1 1 1 1 1
13) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir 3
2) İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar 3
3) Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilir ve yenilikçi olabilir 3
4) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir 3
5) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir 3
6) İş hayatındaki uygulamaları ve teknolojik yenilikleri izleme ve yönetsel problemlere uyarlama yeteneğine sahiptir 3
7) Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda sorumluluk alabilir, liderlik davranışı gösterebilir ve çözüm önerisi getirebilir 3
8) Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerine sahiptir 3
9) Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir 3
10) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır 3
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir 3
12) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir 3
13) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Devam 14 % 0
Sunum 7 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 15 3 45
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü 145