İŞLETME TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 1.5 | 90 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | MBA527 | ||||||||
Ders İsmi: | TÜKETİCİ DAVRANIŞI VE TRENDLER | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Leyla YILDIRIM | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Leyla Yıldırım | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, dijital teknolojiler çerçevesinde öğrencilerin tüketici davranışı ve trendlerine dair temel ilkelerinin ve süreçlerinin kavranmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Tüketici, Tüketici Davranışı, Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler, Yeni Trendler, Yeni Teknolojiler, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Tüketici Davranışı kavramı ve modelleri konusunda genel bilgi sahibidir. 2) 2. Tüketici Davranışı açısından hedef kitlelere uygun çalışmalar yapar. 3) 3. Tüketici ile ilgili uygun medya stratejilerini oluşturarak uygular. 4) 4. Geleneksel medya ve yeni medyada yürütülen çalışmaların süreçlerini planlayarak yönetebilir 5) 5. Tüketici ve Tüketici Davranışına dair edindiği bilgileri teknolojik yaklaşımlarla birleştirerek eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tüketici ve Tüketici Kavramı Tüketici Davranışlarına Genel Bakış | sunum |
2) | Tüketici Davranışı Önemi ve Unsurları Tüketici Davranışı Modelleri | sunum |
3) | Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler Kişisel Faktörler Sosyal Faktörler Kültürel Faktörler Ekonomik Faktörler Psikolojik Faktörler | sunum |
4) | Dijital Teknolojiler ve Dijital Çağda Tüketici Davranışı | sunum |
5) | Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Pazarlama ve Tüketici Davranışı ilişkisi | sunum |
6) | Yeni Medya ve Yeni Pazarlama Stratejileri Tüketicinin Yeni Pazarlama Stratejilerine Bakış Açısı | sunum |
7) | Vize | |
8) | Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma | |
9) | Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma | |
10) | Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma | |
11) | Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma | |
12) | Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma | |
13) | Tüketici Davranışı- Vaka Çalışması - Tartışma | |
14) | Tüketici Davranışı - Vaka Çalışması - Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Tüketici Kavramı Tüketici Davranışı Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler Kişisel Faktörler Sosyo-Kültürel Faktörler Ekonomik Faktörler Psikolojik Faktörler Tüketici Davranışlarının cinsiyete, yaşa, etnik kökene, dini inançlara, coğrafi konuma, sosyal sınıfa göre tanımlanması Tüketici Davranış Modelleri |
Diğer Kaynaklar: | Tüketici Davranışlarında Makro Trendler. Fatih Şahin, Reyhan Bahar, Nobel Yayıncılık, 2022. İstanbul. Tüketici Davranışları. Remzi Altunışık, Hamdi İslamoğlu. Beta Yayınları, 2017 İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
3) Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilir ve yenilikçi olabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
4) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
5) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) İş hayatındaki uygulamaları ve teknolojik yenilikleri izleme ve yönetsel problemlere uyarlama yeteneğine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda sorumluluk alabilir, liderlik davranışı gösterebilir ve çözüm önerisi getirebilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
8) Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
9) Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
12) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir | 3 |
2) | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar | 3 |
3) | Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilir ve yenilikçi olabilir | 3 |
4) | Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir | 3 |
5) | Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir | 3 |
6) | İş hayatındaki uygulamaları ve teknolojik yenilikleri izleme ve yönetsel problemlere uyarlama yeteneğine sahiptir | 3 |
7) | Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda sorumluluk alabilir, liderlik davranışı gösterebilir ve çözüm önerisi getirebilir | 3 |
8) | Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerine sahiptir | 3 |
9) | Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir | 3 |
10) | Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır | 3 |
11) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir | 3 |
12) | Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir | 3 |
13) | Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 7 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 145 |