SUALTI TEKNOLOJİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 46,52,84 |
Ders Kodu: | SAT1027 | ||||||||
Ders İsmi: | SUALTI FİZYOLOJİSİ VE DALIŞ HASTALIKLARI | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Denizci Eğitmen Hilmi Tamer GÜNEBAKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, su altı ortamında çalışırken insan anatomisi ve fizyolojisinde meydana gelen değişiklikler hakkında temel bilgiler sağlar. Ayrıca bu anatomik veya fizyolojik değişikliklerin adaptasyon sınırlarını aşması sonucu ortaya çıkan dalış ile ilgili problemleri de içermektedir. |
Dersin İçeriği: | 1. İnsan vücudu sinir, dolaşım ve solunum sistemi hakkında bilgi sahibi olmak. 2. Solunum sistemi problemlerinin dalış ile ilişkisini anlamak. 3. Basıncın insan vucudu üzerindeki mekanik etkilerini ile dalış esnasında barotravmanın etkilerini bilmek. 4. Ciğerlerde aşırı şişmenin etkilerini anlamak. 5. Basıncın insan vücudu üzerindeki dolaylı etkileri hakkında bilgi sahibi olmak. 6. Dalış sırasında su sıcaklığına bağlı oluşacak etkileri bilmek. 7. Derin Dalışa bağlı özel sağlık sorunlarını anlamak. 8. Dalış sağlığına etki eden diğer problemleri bilmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan vücudu sinir, dolaşım ve solunum sistemi hakkında bilgi sahibi olmak. 2) Solunum sistemi problemlerinin dalış ile ilişkisini anlamak. 3) Basıncın insan vücudu üzerindeki mekanik etkilerini ile dalış esnasında barotravmanın etkilerini bilmek. 4) Ciğerlerde aşırı şişmenin etkilerini anlamak. 5) Basıncın insan vücudu üzerindeki dolaylı etkileri hakkında bilgi sahibi olmak. 6) Dalış sırasında su sıcaklığına bağlı oluşacak etkileri bilmek. 7) Derin Dalışa bağlı özel sağlık sorunlarını anlamak. 8) Dalış sağlığına etki eden diğer problemleri bilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinir Sistemi | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
2) | Dolaşım Sistemi | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
3) | Solunum Sistemi | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
4) | Dalışta yaşanan Solunum Problemleri | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
5) | Dalışta yaşanan solunum problemleri | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
6) | Basıncın insan vücudu üzerindeki mekanik etkilerini ile dalış esnasında barotravmanın etkilerini | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
7) | Akciğerde aşırı şişmeye bağlı hastalık ve belirtiler | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
8) | Akciğerde aşırı şişmeye bağlı hastalık ve belirtiler | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
9) | Basıncın insan vücudu üzerindeki dolaylı etkileri | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
10) | Basıncın insan vücudu üzerindeki dolaylı etkileri | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
11) | Dalışta su sıcaklığına bağlı yaşanan problemler | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
12) | Derin Dalışa bağlı gelişen sağlık problemleri | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
12) | Derin Dalışa bağlı gelişen sağlık problemleri | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
13) | Dalışa Bağlı yaşanan diğer problemler | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
14) | Dalışa Bağlı yaşanan diğer problemler | US Navy Diving Manual Ders Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | US Diving Manual |
Diğer Kaynaklar: | US Diving Manual |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Sualtı Dalgıçlığı ve onunla bağlantılı tüm dalış operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 2 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 2 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 3 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 2 |
11) | Sualtı Dalgıçlığı ve onunla bağlantılı tüm dalış operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 3 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 77 |