İŞLETME TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 1.5 | 90 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | MBA611 | ||||||||
Ders İsmi: | TEKNOLOJİ, İNOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Cafer Şafak EYEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Cafer Şafak EYEL | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere girişimcinin kim olduğu ve girişimciliğin ne olduğunu tarihsel temellerinden başlayarak aktararak, başarılı ve yenilikçi bir girişimin (işletmenin) kurulması ve işleyişi hususunda yapılması gerekenleri teknoloji ve inovasyon bağlamında öğretmek şeklindedir. Ayrıca girişimciliğin türlerinden bahsedilerek konu yalnızca işletme kurup yönetme anlamında değil, farklı girişimcilik türleri temelinde bireylerin girişimcilik ve yenilikçi özelliklerini nasıl sergileyebilecekleri de anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin kapsamı genel olarak; girişim, girişimci ve girişimcilik kavramları ile girişimciliğin tarihsel gelişimi, Türkiye ve dünyada KOBİ’lerin gelişimi ve mevcut durumu, bir girişimin kurulmasında dikkat edilmesi gerekenler, girişim (işletme) türleri, girişimcilikte çevre analizi ve SWOT, dijital girişimcilik, girişimcilikte yenilik ve inovasyon bağlamında inovasyon türleri ve uygulamaları ile girişimcilik iş planı çerçevesinde pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı ve finans planı konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişim, girişimci ve girişimcilik kavramlarının özümsenmesi 2) Başarılı girişimcilik örneklerinin incelenmesi 3) Girişimcilikte iş planı çerçevesinde pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı ve finans planının oluşturulması 4) Girişimcilik türlerinin ve işletme türlerinin öğrenilmesi 5) İnovasyon türleri ve uygulamalarının incelenmesi 6) Başarılı girişimcilerin genel nitelikleri ve liderlik özellikleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş Tanışma ve Ders İçeriği Tanıtımı | |
2) | Girişimcilik Kavramı-1 | |
3) | Girişimcilik Kavramı-2 | |
4) | Dünyada Girişimciliğin Gelişim Tarihi-1 | |
5) | Dünyada Girişimciliğin Gelişim Tarihi-2 | |
6) | Türk Tarihinde Girişimcilik | |
7) | Girişimcilik Türleri | |
8) | İşletme Türleri | |
9) | Girişimcilikte Çevre Analizi ve SWOT Analizi | |
10) | Yeni Ekonomi ve Girişimcilik: Dijital Girişimcilik | |
11) | Girişimcilikte Yenilik ve İnovasyon: İnovasyon Türleri ve Uygulamaları-1 | |
12) | Girişimcilikte Yenilik ve İnovasyon: İnovasyon Türleri ve Uygulamaları-2 | |
13) | Girişimcilikte İş Planı | |
14) | Girişimcilik ve İnovasyon Vaka Örnekleri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Döm-Tomak, S. (2015). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği. Ankara: Detay Yayıncılık. 2-Marangoz, M. (2012). Girişimcilik. İstanbul: Beta Basım Yayım. 3-Eyel, C. Ş., Ünkaya G. ve Kaplan, B. (2019). İktisadi Düşünce Tarihi Çerçevesinde Girişimcilik Kavramının Gelişimi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (35), ss. 557-586. 4-Eyel, C. Ş. ve Ünkaya, G. (2020). Girişimcilik: Bireysel Değerler ve Girişimcilik Eğilimi İlişkisi. Ankara: Sonçağ Akademi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | 1-Döm-Tomak, S. (2015). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği. Ankara: Detay Yayıncılık. 2-Marangoz, M. (2012). Girişimcilik. İstanbul: Beta Basım Yayım. 3-Eyel, C. Ş., Ünkaya G. ve Kaplan, B. (2019). İktisadi Düşünce Tarihi Çerçevesinde Girişimcilik Kavramının Gelişimi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (35), ss. 557-586. 4-Eyel, C. Ş. ve Ünkaya, G. (2020). Girişimcilik: Bireysel Değerler ve Girişimcilik Eğilimi İlişkisi. Ankara: Sonçağ Akademi Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
3) Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilir ve yenilikçi olabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
4) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
5) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) İş hayatındaki uygulamaları ve teknolojik yenilikleri izleme ve yönetsel problemlere uyarlama yeteneğine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
7) Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda sorumluluk alabilir, liderlik davranışı gösterebilir ve çözüm önerisi getirebilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
8) Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
9) Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
12) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
13) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir | 3 |
2) | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar | 3 |
3) | Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilir ve yenilikçi olabilir | 3 |
4) | Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir | 3 |
5) | Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir | 3 |
6) | İş hayatındaki uygulamaları ve teknolojik yenilikleri izleme ve yönetsel problemlere uyarlama yeteneğine sahiptir | 3 |
7) | Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda sorumluluk alabilir, liderlik davranışı gösterebilir ve çözüm önerisi getirebilir | 3 |
8) | Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerine sahiptir | 3 |
9) | Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir | 3 |
10) | Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır | 3 |
11) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir | 3 |
12) | Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir | 3 |
13) | Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 145 |