MBA611 TEKNOLOJİ, İNOVASYON VE GİRİŞİMCİLİKPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İŞLETME TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 1.5 90 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MBA611
Ders İsmi: TEKNOLOJİ, İNOVASYON VE GİRİŞİMCİLİK
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 3 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Cafer Şafak EYEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Cafer Şafak EYEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere girişimcinin kim olduğu ve girişimciliğin ne olduğunu tarihsel temellerinden başlayarak aktararak, başarılı ve yenilikçi bir girişimin (işletmenin) kurulması ve işleyişi hususunda yapılması gerekenleri teknoloji ve inovasyon bağlamında öğretmek şeklindedir. Ayrıca girişimciliğin türlerinden bahsedilerek konu yalnızca işletme kurup yönetme anlamında değil, farklı girişimcilik türleri temelinde bireylerin girişimcilik ve yenilikçi özelliklerini nasıl sergileyebilecekleri de anlatılacaktır.
Dersin İçeriği: Dersin kapsamı genel olarak; girişim, girişimci ve girişimcilik kavramları ile girişimciliğin tarihsel gelişimi, Türkiye ve dünyada KOBİ’lerin gelişimi ve mevcut durumu, bir girişimin kurulmasında dikkat edilmesi gerekenler, girişim (işletme) türleri, girişimcilikte çevre analizi ve SWOT, dijital girişimcilik, girişimcilikte yenilik ve inovasyon bağlamında inovasyon türleri ve uygulamaları ile girişimcilik iş planı çerçevesinde pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı ve finans planı konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişim, girişimci ve girişimcilik kavramlarının özümsenmesi
2) Başarılı girişimcilik örneklerinin incelenmesi
3) Girişimcilikte iş planı çerçevesinde pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı ve finans planının oluşturulması
4) Girişimcilik türlerinin ve işletme türlerinin öğrenilmesi
5) İnovasyon türleri ve uygulamalarının incelenmesi
6) Başarılı girişimcilerin genel nitelikleri ve liderlik özellikleri

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Tanışma ve Ders İçeriği Tanıtımı
2) Girişimcilik Kavramı-1
3) Girişimcilik Kavramı-2
4) Dünyada Girişimciliğin Gelişim Tarihi-1
5) Dünyada Girişimciliğin Gelişim Tarihi-2
6) Türk Tarihinde Girişimcilik
7) Girişimcilik Türleri
8) İşletme Türleri
9) Girişimcilikte Çevre Analizi ve SWOT Analizi
10) Yeni Ekonomi ve Girişimcilik: Dijital Girişimcilik
11) Girişimcilikte Yenilik ve İnovasyon: İnovasyon Türleri ve Uygulamaları-1
12) Girişimcilikte Yenilik ve İnovasyon: İnovasyon Türleri ve Uygulamaları-2
13) Girişimcilikte İş Planı
14) Girişimcilik ve İnovasyon Vaka Örnekleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Döm-Tomak, S. (2015). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği. Ankara: Detay Yayıncılık.
2-Marangoz, M. (2012). Girişimcilik. İstanbul: Beta Basım Yayım.
3-Eyel, C. Ş., Ünkaya G. ve Kaplan, B. (2019). İktisadi Düşünce Tarihi Çerçevesinde Girişimcilik Kavramının Gelişimi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (35), ss. 557-586.
4-Eyel, C. Ş. ve Ünkaya, G. (2020). Girişimcilik: Bireysel Değerler ve Girişimcilik Eğilimi İlişkisi. Ankara: Sonçağ Akademi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: 1-Döm-Tomak, S. (2015). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği. Ankara: Detay Yayıncılık.
2-Marangoz, M. (2012). Girişimcilik. İstanbul: Beta Basım Yayım.
3-Eyel, C. Ş., Ünkaya G. ve Kaplan, B. (2019). İktisadi Düşünce Tarihi Çerçevesinde Girişimcilik Kavramının Gelişimi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (35), ss. 557-586.
4-Eyel, C. Ş. ve Ünkaya, G. (2020). Girişimcilik: Bireysel Değerler ve Girişimcilik Eğilimi İlişkisi. Ankara: Sonçağ Akademi Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir 1 1 1 1 1 1
2) İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar 1 1 1 1 1 1
3) Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilir ve yenilikçi olabilir 1 1 1 1 1 1
4) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir 1 1 1 1 1 1
5) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir 1 1 1 1 1 1
6) İş hayatındaki uygulamaları ve teknolojik yenilikleri izleme ve yönetsel problemlere uyarlama yeteneğine sahiptir 1 1 1 1 1 1
7) Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda sorumluluk alabilir, liderlik davranışı gösterebilir ve çözüm önerisi getirebilir 1 1 1 1 1 1
8) Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerine sahiptir 1 1 1 1 1 1
9) Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir 1 1 1 1 1 1
10) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır 1 1 1 1 1 1
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir 1 1 1 1 1 1
12) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir 1 1 1 1 1 1
13) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir 3
2) İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrar 3
3) Alanı ile ilgili konularda öngörü yapabilir ve yenilikçi olabilir 3
4) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir 3
5) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir 3
6) İş hayatındaki uygulamaları ve teknolojik yenilikleri izleme ve yönetsel problemlere uyarlama yeteneğine sahiptir 3
7) Alanı ile ilgili proje ve çalışmalarda sorumluluk alabilir, liderlik davranışı gösterebilir ve çözüm önerisi getirebilir 3
8) Kişilerarası ve takım çalışması yetkinliklerine sahiptir 3
9) Müzakere sürecinde etkin olabilecek stratejileri değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir 3
10) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır 3
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir 3
12) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir 3
13) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 15 3 45
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü 145