DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | GOC2000 | ||||||||
Ders İsmi: | İLERİ DENİZDE HABERLEŞME | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: |
DUI2029 - DENİZDE HABERLEŞME DUI2029 - DENİZDE HABERLEŞME |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Tayfun ACARER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Tayfun Acarer | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilere Denizcilik İletişimlerinin sınıflandırılmasını tanıtmak. 2. Öğrencilere Küresel Denizcilik Tehlike ve Güvenlik Sistemini (GMDSS) ve unsurlarını tanıtmak 3. Öğrencilere Tehlike, Aciliyet ve Güvenlik iletişim prosedürlerini tanıtmak; acil durumlarda acil durum planlarının nasıl takip edileceği ve tehlike sinyallerine nasıl yanıt verileceği konusunda bilgi vermek. 4. Öğrencilere GMDSS ekipmanını verimli bir şekilde çalıştırma ve tehlike iletişiminin sorumluluğunu üstlenme konusunda bilgi ve beceri düzeyi sağlamak |
Dersin İçeriği: | Bu kurs, GMDSS içindeki sesli ve görsel iletişim prosedürlerine ve Tehlike, Aciliyet ve Güvenlik iletişim prosedürlerine odaklanır. Vurgu, Denizcilik İletişimlerinin Sınıflandırılması, Araçları ve prosedürleri üzerinedir ve limandaki veya seyirdeki herhangi bir ticari gemiyle ilgili olarak, normal veya acil koşullar altında Uluslararası Prosedürlere uygun olarak bilgi iletmek ve almak için sinyalleme yöntemlerinin kullanılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyo ile Sesli Mesajların İletimi ve Alınması Prosedürlerini Bilmek ve Uygulamak 2) GMDSS Rutin, Acil Durum ve Tehlike İletişim Prosedürlerini Bilmek ve Uygulamak 3) Radyo Cihazları ve GMDSS Cihazlarının Periyodik Bakım ve Kontrol ve Testlerini Bilmek ve Uygulamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - Deniz İletişim Sistemlerinin (Karasal Sistemler, Uydu Sistemleri) Genel Değerlendirmesi - Rutin iletişimde pratik çalışma | |
2) | - VHF, MF ve HF sistemlerinin genel değerlendirmesi | |
3) | -GMDSS laboratuvarında (VHF, MF ve HF Radyo ve DSC) pratik çalışma | |
4) | - Navtex Sisteminin Özellikleri ve Navtex Alıcı cihazının Kullanım bilgileri - GMDSS laboratuvarında pratik çalışma (Navtex Alıcısı) | |
5) | - Inmarsat ve Cospas Sarsat Uydu Sistemlerinin Özellikleri - GMDSS laboratuvarında (Inmarsat ve EPIRB) pratik çalışma | |
6) | - Gemi Tanımlama Bilgileri - GMDSS laboratuvarında (DSC Ekipmanları) pratik çalışma | |
7) | - GMDSS Sistemi Hakkında Genel Bilgiler (GMDSS Alanları, Zorunlu Cihazlar, Periyodik Testler ve Kontroller) - GMDSS laboratuvarında pratik çalışma (GMDSS Ekipmanları) | |
8) | - Midterm Exam | |
9) | - GMDSS Sistemi Hakkında Genel Bilgiler (GMDSS Lisansı Türleri, GMDSS Şartları, Çoğaltma, Karada Bakım, Denizde Bakım Şartları) - GMDSS laboratuvarında pratik çalışma (GMDSS Ekipmanları) | |
10) | - Tehlike ve Güvenlik İletişimi hakkında genel bilgiler - GMDSS laboratuvarında pratik çalışma (Tehlike ve Güvenlik İletişimi) | |
11) | - Emniyet ve Tehlike Rölesi İletişimi hakkında genel bilgiler - GMDSS laboratuvarında pratik çalışma (Emniyet ve Tehlike Rölesi İletişimi) | |
12) | - Telsiz Cihazları ve GMDSS Cihazlarının Periyodik Bakımları ve Kontrolleri ve Testleri - GMDSS laboratuvarında (EPIRB ve SART) pratik çalışma | |
13) | - Yanlış Alarmları iptal etme prosedürleri - GMDSS laboratuvarında pratik çalışma (Yanlış Alarm) | |
14) | - ITU'nun IV. Liste (Radyo İstasyonları) ve V. Liste (Gemi İstasyonları) Yayınlarını Kullanma - GMDSS laboratuvarında pratik çalışma (Tehlike/Acil Durum/Güvenlik Mesajları) |
Ders Notları / Kitaplar: | GMDSS El Kitabı – Dr. Tayfun ACARER, Dr. Özkan POYRAZ, Müh. Tayyip EKİNALAN |
Diğer Kaynaklar: | International Maritime Organization (IMO) Standard Marine Communication Phrases (SMCP). IMO — International Aeronautical and Maritime Search and Rescue Manual (IAMSAR) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 2 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 |