BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | COMP111 | ||||||||
Ders İsmi: | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EZGİ ÖZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üye. Ezgi ÖZER | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrencinin; 1. Algoritma ve akış şeması oluşturma, 2. Uygun programlama dilini ve işletim sistemini seçme, 3. Bir bilişim sisteminin temel donanım parçalarını açıklama, 4. Bilgisayar ağları ve veritabanı sistemlerini örnekleyebilme, yetilerine sahip olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Bilişim Sistemleri Mühendisliği (BSM) öğrencilerine temel kavramları ve teknikleri BSM'nin çağdaş konuları ile birlikte tanıtır. Ders mühendislik kavramları ve yaklaşımları ile çeşitli donanım sistemleri, yazılım geliştirme, algoritma tasarımı, programlama dilleri, mikroişlemciler, işletim sistemleri, bilgisayar ağları, veri yapısı ve veri modelleri, veritabanı yönetimi, Boole cebiri gibi konular ile bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili güncel bilgileri kapsar. Dersin önemli özelliklerinden biri, birden çok disiplini (bilgisayar mühendisliği, yazılım mühendisliği, matematik ve bilgisayar, bilişim) bütünleştiriyor olmasıdır. Bilgisayar bilimi, teorik bilgi, yazılım mühendisliği, donanım mühendisliği, İnternet mühendisliği ve pratik uygulamaların yanı sıra BSM'nin gelişme perspektifini de kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir rutini çalışır hale getiren bir algoritma ve akış çizelgesi tasarlamak, oluşturmak ve kullanmaK 2) Programlama dilleri ve işletim sistemlerinin performansını karşılaştırmak 3) Bir bilişim sisteminin donanım parçalarını girdi ve çıktı aygıtı olarak sınıflandırmak ve analiz etmek 4) Bilgisayar ağlarını ve veritabanı sistemlerini sınıflandırmak ve örneklemek 5) Boolean cebiri ve temel aritmetik işlemlerini tanımlayabilmek 6) Bir Bilişim Sistemini kullanmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Bilişim Sistemler Mühendisliğinin Temelleri | |
2) | Veri depolama ve kodlamanın temelleri | |
3) | Bilgisayar mimarisi ve makine dili | |
4) | İşletim sistemleri | |
5) | Ağ ve İnternet | |
6) | Algoritma tasarımı ve algoritmalar | |
7) | Programlama dilleri | |
8) | Arasınav | |
9) | Yazılım mühendisliği | |
10) | Veri soyutlama | |
11) | Veritabanı sistemleri | |
12) | Bilgisayar grafiği | |
13) | Yapay zeka | |
14) | Hesaplama teorisi |
Ders Notları / Kitaplar: | J. Glenn Brookshear, “Computer Science: An Overview”, 13th ed. Addison Wesley, 2018. |
Diğer Kaynaklar: | 1. J. G. Brookshear, D. Brylow, “Computer Science: An Overview”, 13th ed. Pearson, 2018. 2. Rifat Çölkesen, “Introduction to Computer Engineering”, DaisyScience, 2017. 3. D. Reed, “A Balanced Introduction to Computer Science”, 2nd ed. Prentice Hall, 2008. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | ||||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||||||||
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||||||||
12) Bilgisayar Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, internet, bilgisayar ağları, donanım ve yazılım alanlarındaki güncel bilgileri kullanabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 2 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 2 |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | 1 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 2 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 3 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 2 |
12) | Bilgisayar Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, internet, bilgisayar ağları, donanım ve yazılım alanlarındaki güncel bilgileri kullanabilme becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 45 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 82 |