ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: COMP114
Ders İsmi: BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EMİN BAŞAR BAYLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Programlamanın temellerini anlayın (işlemler, kontrol yapıları, veri tipleri, vb.)
2) Python programlama dilini kolayca kullanın
3) Çeşitli veri tiplerini ve kontrol yapılarını uygulayın
4) Sınıf kalıtımını ve polimorfizmi anlayın
5) Nesne yönelimli program tasarımı ve geliştirmeyi anlayın
6) Kodu anlayın ve uygulamaya başlayın

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş -- Bilgisayarlar ve programlar arasındaki ilişki -- Bilgisayarların temel prensipleri
2) Python'da Sayılar ve Karmaşık Sayılar
3) Pythtonda yazılar yazma ve karekterleri kontrol etme
4) Python'da Döngüler ve Koşullar
5) Pythonda Fonksyonlar
6) Python'da dosya girişi/çıkışı ve hataları kontrol etme
7) Python'da Jeneratörler ve Dekoratörler
8) Vize Sınavı
9) Python'da yineleyiciler, yineleyiciler, Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş
10) Python'da Yapı Sınıfları, sınıf ve nesne niteliklerinin tanımlanması
11) Sınıf değişkenleri, Sınıf fonksiyonları, Python'da kalıtım
12) Python'da Temel Algoritma Örnekleri
13) Python'da Temel Algoritma Örnekleri
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Python Programming for Data analysis, José_Unpingco, San Diego, CA, USA, February, 2020
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. 1
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. 1
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. 1
12) İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama.
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim.
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları.
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi.
12) İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 60
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 36 2 72
Uygulama 12 4 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 124