ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | COMP114 | ||||||||
Ders İsmi: | BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİN BAŞAR BAYLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Programlamanın temellerini anlayın (işlemler, kontrol yapıları, veri tipleri, vb.) 2) Python programlama dilini kolayca kullanın 3) Çeşitli veri tiplerini ve kontrol yapılarını uygulayın 4) Sınıf kalıtımını ve polimorfizmi anlayın 5) Nesne yönelimli program tasarımı ve geliştirmeyi anlayın 6) Kodu anlayın ve uygulamaya başlayın |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş -- Bilgisayarlar ve programlar arasındaki ilişki -- Bilgisayarların temel prensipleri | |
2) | Python'da Sayılar ve Karmaşık Sayılar | |
3) | Pythtonda yazılar yazma ve karekterleri kontrol etme | |
4) | Python'da Döngüler ve Koşullar | |
5) | Pythonda Fonksyonlar | |
6) | Python'da dosya girişi/çıkışı ve hataları kontrol etme | |
7) | Python'da Jeneratörler ve Dekoratörler | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Python'da yineleyiciler, yineleyiciler, Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş | |
10) | Python'da Yapı Sınıfları, sınıf ve nesne niteliklerinin tanımlanması | |
11) | Sınıf değişkenleri, Sınıf fonksiyonları, Python'da kalıtım | |
12) | Python'da Temel Algoritma Örnekleri | |
13) | Python'da Temel Algoritma Örnekleri | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Python Programming for Data analysis, José_Unpingco, San Diego, CA, USA, February, 2020 |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | 1 | |||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | 1 | |||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | 1 | |||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 1 | |||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | 1 | |||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 1 | |||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | 1 | |||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | 1 | |||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | 1 | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | 1 | |||||||||||
12) İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | |
12) | İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 36 | 2 | 72 |
Uygulama | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |