EKONOMİ VE FİNANS | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | EF114 | ||||||||
Ders İsmi: | MATEMATİK I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Arş. Gör. BÜŞRANUR ŞERAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Duygu Nizamoğulları | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders izlemesiyle birlikte, diferansiyasyon ve integral hesabına kapsamlı bir giriş olacaktır. Burada kapsanan konular, kendi ana alanlarındaki becerilerinizi geliştirme şansını bulacak gerekli matematiksel temelleri sağlayacaktır. Sosyal Bilimler'in kantitatif tarafı gittikçe daha zorlayıcı bir unsur haline gelir ve böylece rekabetçi bir beceri bilgisi için gerekli olan yetenekler derin bir matematiksel arka plana dayanır. |
Dersin İçeriği: | Dersin en temel amacı işletme, ekonomi, finans gibi alanlarda eğitim gören öğrencilerin gereksinim duyacakları matematiksel yöntemleri ve araçları öğretmek, analitik çözümleme yapabilmelerini sağlamaktır. Bunun için ele alınacak konulardan bazıları; türev, integral, lineer cebir, optimizasyon şeklindedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler birçok pratik durumlara denklemleri uygulayabilir. 2) Öğrenciler sabit fonksiyonları, polinom fonksiyonları, kesirli fonksiyonları, parçalı fonksiyonları, mutlak fonksiyonları ve faktöriyel notasyonları tanımlayabilir. 3) Öğrenciler, eğim kavramını ve çeşitli denklem çizgilerini ve ikinci dereceden fonksiyonlardan kaynaklanan parabollerini çizebilir 4) Bileşik faiz kavramını efektif oranları içerecek şekilde genişletmek ve çözümleri logaritma gerektiren faiz problemlerini çözebilir. 5) Öğrenciler farklı tipteki problemlerde limit ve temel özelliklerini uygulayabilir. 6) Öğrenciler, bir eğriye bir teğet çizebilir, bir eğrisin eğimini tanımlama ve bir türev tanımlama ve geometrik bir yorum verme başvurusunda bulunabilirler. 7) Öğrenciler, sabit fonksiyonları, iki fonksiyonun çarpımının/bölümünün ve üssel fonksiyonların türevlerinin temel kuralları uygulayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Konular I Reel Sayılar Kümesi, Reel Sayılar Kümesinin Öellikleri, Üslü ve Köklü İfadeler, Cebirsel İfadeler | Ders Notları |
2) | Temel Konular II Çarpanlara Ayırma, Kesirli İfadeler, Denklemler, Birinci Dereceden ve İkinci Dereceden Denklemler | Ders Notları |
3) | Eşitsizlikler, Denklemlerin ve Eşitsizliklerin Uygulamaları, Doğrusal Eşitsizlikler | Ders Notları |
4) | Mutlak Değer, Toplam Sembolü, Diziler | Ders Notları |
5) | Fonksiyonlar ve Fonksiyon Grafikleri Fonksiyon Tanımı, Tanım Kümesi Görüntü Kümesi, Özel Fonksiyonlar, Fonksiyonlar üzerine İşlemler | Ders Notları |
6) | Fonksiyonlar ve Fonksiyon Grafikleri II Fonksiyonun Tersi, Koordinant Sisteminde Fonksiyonların Gösterimi, Simetri Kavramı, Çevirme ve Yansıtma Yöntemleri, Çok Değişkenli Fonksiyonlar. | Ders Notları |
7) | Doğru, Uygulamalar ve Doğrusal Fonsiyonlar, Quadratik Fonsiyonlar. | Ders Notları |
8) | Denklem Sistemleri Doğrusal Denklem Sistemleri, Doğrusal Olmayan sistemler, Denklem Sistemlerinin Uygulamaları | Ders Notları |
9) | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Üstel Fonsiyon, Logaritmik Fonksiyon, Logaritma Özellikleri, Logaritmik ve Üstel Denklemler | Ders Notları |
10) | Finans Matematiği Birleşik Faiz Oranları, Bugünkü Değer, Sürekli Birleşik Faizler, Yıllık Ödenek Hesapları | Ders Notları |
11) | Limit Limit Tanımı, Grafik Üzerinden Limit Hesapları, Limit Özellikleri, Tek Taraflı Limitler | Ders Notları |
12) | Limit ve Süreklilik Sonsuz Limitler, Süreklilik, Sürekliliğin Eşitsizliklere Uygulamaları. | Ders Notları |
13) | Türev I Türevin Tanımı, Türev Alma Kuralları, Değişim Oranı olarak Türev, | Ders Notları |
14) | Türev II Çarpım Kuralı, Bölüm Kuralı, Zincir Kuralı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences, Pearson Education, E. Haeussler, R. Paul, R. Wood, 13th Edition |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | |||||||||||||
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | |||||||||||||
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 1 |
2) | Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | |
3) | Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | 2 |
4) | Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | 1 |
5) | Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | 2 |
6) | Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | 2 |
7) | Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | |
8) | Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | 1 |
9) | Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | 1 |
11) | Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | 1 |
12) | Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | |
13) | Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 141 |