ENG318 KAYNAK TEKNOLOJİSİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MAKİNE MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: ENG318
Ders İsmi: KAYNAK TEKNOLOJİSİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2.5 4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: ENG219 - ÜRETİM YÖNTEMLERİ
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Atilla SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Atilla Savaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenci dikkate alınması gereken her türlü kaynak prosedürü, malzeme ve uluslararası standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği: Kaynak teknolojisi, kaynak prosedürleri, kaynak hazırlanması ve kalite kontrolünün yanı sıra prosedür sırasında sağlık önlemlerinin öğrenci prensiplerini tanıtmak için tasarlanmış bir derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Öğrenciler kaynak işlemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2) II. Öğrenciler kaynak pozisyonları ve kusurları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3) III. Öğrenciler uluslararası kaynak ve yardımcı standartlarını kullanabilecektir.
4) IV. Öğrenciler uygun kaynak yöntemini ve elektrotunu seçebileceklerdir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kaynak teknolojilerine giriş
2) Kaynak teknolojilerine giriş
3) Kaynak güvenliği
4) Örtülü elektrotla kaynak yöntemi
5) MIG-MAG kaynağı
6) Özlü telle kaynak yöntemi
7) TİG kaynağı
8) Ara sınav
9) Kaynak metalurjisi
10) Metallerin kaynak edilebilirliği
11) Elektrod seçimi
12) Kaynak otomasyonu
13) Oxi-asetilen kaynağı
14) Diğer kaynak yöntemleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Welding Principals and Applications, Eight Edition, Larry Jeffus
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama.
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim.
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları.
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. 1 1 1 1
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 2
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 3
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama.
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim.
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları.
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. 3
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Ödevler 10 4 40
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü 94