ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | IND216 | ||||||||
Ders İsmi: | OLASILIK TEORİSİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Levent Erişkin | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Levent ERİŞKİN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, olasılık ve dağılımların teorik ve kavramsal modellerine dair kapsamlı bir anlayış oluşturmak ve mühendislik ile sanayinin karar verme süreçlerindeki pratik ihtiyaçlarını karşılamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin iki ana konusu vardır: 1. Olasılıktaki Temel Kavramlar 2. Olasılık Dağılımları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislikte problem çözmede olasılığın rolünü belirleyebileceklerdir. 2) Mühendislik kararlarına olasılık dağılımlarının etkisini anlayabileceklerdir. 3) Analitik çalışmalarda olasılık dağılımlarını ayırt edebileceklerdir. 4) Mühendislik uygulamalarındaki farklı olasılık dağılımlarını tartışabileceklerdir. 5) Dağılımlar açısından verilerin özelliklerini tanımlayabileceklerdir. 6) Kesikli ve sürekli dağılımlar arasındaki farkları açıklayabileceklerdir. 7) Olasılık ve olasılık modellerinin mühendislik ve bilimde nasıl kullanıldığını tartışabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Olasılık kavramlarına giriş | Ders notları ve ders kitabı |
2) | Kesikli ve sürekli dağılımlar | Ders notları ve ders kitabı |
3) | Olasılık olayları | Ders notları ve ders kitabı |
4) | Ayrık olaylar | Ders notları ve ders kitabı |
5) | Kesişen olaylar | Ders notları ve ders kitabı |
6) | Koşullu olaylar | Ders notları ve ders kitabı |
7) | Permutasyon kombinasyon | Ders notları ve ders kitabı |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Olasılık dağılımlarına giriş | Ders notları ve ders kitabı |
10) | Uniform, Binom, Multinomial, Hypergeometrik, Poisson Dağılımları | Ders notları ve ders kitabı |
11) | Geometrik, Pascal(negative Binom) dağılımları | Ders notları ve ders kitabı |
12) | Exponential, Beta, Gamma Distributions | Ders notları ve ders kitabı |
13) | Weibull, Erlang Dağılımları | Ders notları ve ders kitabı |
14) | Normal Dağılımı | Ders notları ve ders kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | Devore, J. L., Probability and Statistics for Engineering and the Sciences, Cengage Learning, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | D.C.Montgomery, G.C.Runger, N.F. Hubele, Engineering Statistics, John Wiley & Sons, SI Version, Fifth Edition, 2012. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | ||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | ||||||||||||
12) İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 3 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | 3 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | 3 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | 1 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 2 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | 3 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | 3 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | 3 |
12) | İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 5 | 21 | 105 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 |