ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MATH112 | ||||||||
Ders İsmi: | MATEMATİK I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Abdurrahman BÜYÜKKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Abdurrahman BÜYÜKKAYA | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Fonksiyon, limit, türev ve integral kavramlarını vermek. 2. Matematik bilgisini mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Fonksiyon, Limit ve Süreklilik, Türev, Türevin Uygulamaları, İntegral, Belirli İntegral ve Uygulamaları, Transandant Fonksiyonlar, İntegral Alma Teknikleri . |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fonksiyonun tarifini yapabilmek, tanım ve değer kümelerini belirleyebilmek, fonksiyonların toplamını, farkını, bölümünü, çarpımını ve bileşkesini bulabilmek, 2) Fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilmek 3) Fonksiyonların limitini hesaplayabilmek ve türevlerini alabilmek 4) Türev kullanarak fonksiyonların grafiğini çizebilmek ve maksimum ve minimum değerlerini bulabilmek 5) İntegral alabilmek ve integrali kullanarak alan, dönel hacim ve yay uzunluğu hesaplayabilmek 6) İntegral tekniklerini kullanarak çeşitli fonksiyonların integrallerini alabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fonksiyonlar ve Grafikleri, Fonksiyonların Kombinasyonu, Fonksiyonlarda Ölçekleme ve Kaydırmalar | |
2) | Değişim Oranları ve Eğrilerin Teğetleri, Limit ve Limit Alma Kuralları, Limitin Kesin Tanımı | |
3) | Tek Taraflı Limitler, Süreklilik, Sonsuz Limitler, Grafiklerin Asimptotları | |
4) | Teğetler ve Bir Noktada Türev, Türev Fonksiyonu, Türev Alma Kuralları, Değişim Oranı Olarak Türev | |
5) | Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri, Zincir Kuralı, Kapalı Türev | |
6) | İlgili Oranlar, Lineerizasyon ve Diferensiyel | |
7) | Uç Değerler, Ortalama Değer Teoremi, Monoton Fonksiyonlar ve Birinci Türev Testi | |
8) | Konkavlık ve Eğri Çizimi, Uygulamalı Optimizasyon, Newton Metodu, Antitürev ARASINAV | |
9) | Alan ve Sonlu Toplam ile Hesaplama, Sigma Notasyonu ve Sonlu Toplamlar Limitleri, Belirli İntegral | |
10) | Analizin Temel Teoremi, Belirsiz İntegraller ve Değişken Değişitrme Metodu, Eğriler Arasında Kalan Alan ve Değişken Değiştirme | |
11) | Kesit Alanı Kullanarak Hacim , Silindirik Kabuk Kullanarak Hacim, Yay Uzunluğu, Dönel Yüzeyler | |
12) | Ters Fonksiyonlar ve Türevleri, Doğal Logaritma, Üstel Fonksiyonlar, Belirsiz Şekiller ve L’Hopital's Kuralı | |
13) | Ters Trigonometrik Fonksiyonlar, Hiperbolik Fonksiyonlar, Kısmi İntegrasyon Metodu | |
14) | Trigonometrik İntegraller, Trigonometric Dönüşümler, Rasyonel Fonksiyonları Basit Kesirlere Ayırarak İntegralini Alma |
Ders Notları / Kitaplar: | Thomas’ Calculus, 12th Edition, Pearson, Global Edition, George B. Thomas, Jr , Maurice D. Weir, Joel Hass, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Calculus: A Complete Course, 7th Edition, Robert A. Adams and Christopher Essex, Pearson, Canada, 2010. 2.Calculus: A New Horizon, Howard Anton, 6th Edition; John Wiley & Sons, 1999. 3.Calculus: Concepts and Contexts, James Stewart, 4th Edition, Brooks/ColePub., 2008. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | |||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | ||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | |||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
12) Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 2 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 2 |
12) | Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 60 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 190 |