MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,52 |
Ders Kodu: | MECH213 | ||||||||
Ders İsmi: | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Serkan NOHUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Serkan NOHUT | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı makine mühendisliğinin temel prensiplerini öğretmek, öğrencilerin makine mühendisliği problemlerini tanımlayarak ve çözüm önerilerinde bulunmasını sağlamaktır. Katı cisimler mekaniği, akışkanlar mekaniği, ısı transferi ve enerji alanlarında problem çözme tekniklerini öğrenecek ve uygulayacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, makine mühendisliğinde giriş niteliğindeki bir derstir. Mekanik sistemlerin tasarımı, teknik resim, boyut analizi konuları işlenecektir. Öğrenciler makine mühendisliği mesleği, mekanik tasarım, teknik problem çözme, yapılardaki kuvvetler, malzemeler ve gerilmeler, akışkanlar dinamiği, termal ve enerji sistemleri ve hareket ve güç aktarımı ile ilgileneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Makine mühendisliğinin, alt alanlarının, yetki ve sorumluluklarının tanımlanması 2) Mühendislik ölçümlerinin ve birim dönüşümlerinin uygulanması 3) Makine mühendisliği alt dallarında problem çözme kabiliyetinin geliştirilmesi 4) Bireysel ve işbirlikçi çalışma yeteneklerinin kazanılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Makine mühendisliğine giriş, mühendislik etiği | |
2) | Birimler ve birim dönüşümleri | |
3) | Mekanik tasarım | |
4) | Teknik problem çözme teknikleri | |
5) | Yapılarda ve makinelerde kuvvetler, bileşenler ve hesaplamalar | |
6) | Makine elemanları | |
7) | Hareket ve güç aktarımı | |
8) | Malzemeler ve gerilmeler | |
9) | Akışkanlar mekaniği | |
10) | Isı ve enerji sistemleri | |
11) | İmal usülleri | |
12) | Kritik/Analitik düşünme | |
13) | İletişim yetenekleri | |
14) | Endüstri 4.0 |
Ders Notları / Kitaplar: | • Jonathan Wickert, Kemper Lewis. An Introduction to Mechanical Engineering, Cengage Learning. • Clifford, An Introduction to Mechanical Engineering, Part I, Hodder Education |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | 1 | 1 | ||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 1 | |||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | 1 | |||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | 1 | |||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 1 | 1 | ||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | 1 | 1 | ||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 1 | |||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | 1 | |||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | 1 | 1 | ||||||||||
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | 2 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 1 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | 2 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | 3 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 2 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | 2 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | 2 |
12) | Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 42 | 42 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 141 |