MECH213 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MAKİNE MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MECH213
Ders İsmi: MAKİNE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Serkan NOHUT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Serkan NOHUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı makine mühendisliğinin temel prensiplerini öğretmek, öğrencilerin makine mühendisliği problemlerini tanımlayarak ve çözüm önerilerinde bulunmasını sağlamaktır. Katı cisimler mekaniği, akışkanlar mekaniği, ısı transferi ve enerji alanlarında problem çözme tekniklerini öğrenecek ve uygulayacaklardır.
Dersin İçeriği: Bu ders, makine mühendisliğinde giriş niteliğindeki bir derstir. Mekanik sistemlerin tasarımı, teknik resim, boyut analizi konuları işlenecektir. Öğrenciler makine mühendisliği mesleği, mekanik tasarım, teknik problem çözme, yapılardaki kuvvetler, malzemeler ve gerilmeler, akışkanlar dinamiği, termal ve enerji sistemleri ve hareket ve güç aktarımı ile ilgileneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Makine mühendisliğinin, alt alanlarının, yetki ve sorumluluklarının tanımlanması
2) Mühendislik ölçümlerinin ve birim dönüşümlerinin uygulanması
3) Makine mühendisliği alt dallarında problem çözme kabiliyetinin geliştirilmesi
4) Bireysel ve işbirlikçi çalışma yeteneklerinin kazanılması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Makine mühendisliğine giriş, mühendislik etiği
2) Birimler ve birim dönüşümleri
3) Mekanik tasarım
4) Teknik problem çözme teknikleri
5) Yapılarda ve makinelerde kuvvetler, bileşenler ve hesaplamalar
6) Makine elemanları
7) Hareket ve güç aktarımı
8) Malzemeler ve gerilmeler
9) Akışkanlar mekaniği
10) Isı ve enerji sistemleri
11) İmal usülleri
12) Kritik/Analitik düşünme
13) İletişim yetenekleri
14) Endüstri 4.0

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Jonathan Wickert, Kemper Lewis. An Introduction to Mechanical Engineering, Cengage Learning.
• Clifford, An Introduction to Mechanical Engineering, Part I, Hodder Education
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. 1 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. 1
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. 1 1 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. 1 1
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 2
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. 2
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. 3
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. 2
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. 1
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. 2
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. 2
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Proje 1 42 42
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar 2 3 6
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü 141