MECH311 ÜRETİM YÖNETİMİ TEKNİKLERİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MAKİNE MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MECH311
Ders İsmi: ÜRETİM YÖNETİMİ TEKNİKLERİ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Atilla SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Atilla Savaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. İmalat yöntemleri ve üretim yönetimi tekniklerini anlatmak
2. Üretim yönetimi teknikleri hakkında sınıflandırma yapmak
3. Etkin üretim için hangi yöntemin kullanılacağını seçmek
4. Birçok üretim yönetimi tekniğini anlatmak
Dersin İçeriği: İmalat süreçleri birçok disiplinlerden bilgi sahibi olmayı gerektirir. Bu disiplinler tasarım, süreç planlama, fiyatlama, pazarlama, müşteri ilişkileri, satınalma, muhasebe, envanter kontrolü, malzeme elleçleme ve gönderme gibi disiplinlerdir. Üretim sürecindeki bu süreçler birbirleriyle çok alakalıdır Bu alakaları düzenlerken dikkatli davranılmalıdır. Bu dersin amacı üretim yönetimi metotları hakkında bilgi vermek, bu metotların hedefleri ve bu hedeflere nasıl ulaşılacağı konusunu incelemek ve yöneticiye metot seçimi hakkında yardımcı olmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. İmalat yöntemleri ve üretim yönetimi teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
2) II. İmalat sırasındaki üretkenlik konularında bilgi sahibi olmak
3) III. Üretim yönetimi tekniklerinin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olmak
4) IV. Çeşitli üretim yönetimi teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İmal usulleri, çevik üretim, kıyaslama
2) İmal usullerini tipine göre sınıflandırma, sınır tanımayan kuruluş, iş süreçleri mühendisliği
3) Haritalama sistemi, bilgisayar destekli tasarım ve üretim, hücresel üretim
4) Karar verme yöntemleri yarışçı istihbarat, bilgisayar destekli üretim
5) Hedef tabloları, bilgisayar destekli proses planlama, eş zamanlı mühendislik
6) Fonksiyon tabloları, talep zinciri yönetimi, elektronik-iş
7) Genel seçim yöntemleri, elektronik- üretim, ERP
8) Ara sınav (sunumlar)
9) Çevre bilinci içerisinde üretim, yatay organizasyoın, esnek üretim sistemi, bulanık mantık
10) Grup teknolojisi, yatay org. İnsan kaynakları yönetimi, tam zamanında üretim
11) Kaizen, kanban, yalın üretim, üretim kaynak planlama, kalite fonksiyonu uygulaması, malzeme ihtiyaş planlaması
12) Performans ölçüm sistemleri, ürün ömür devri yönetimi, istatistiksel süreç yönetimi
13) Tedarik zinciri yönetimi , taguchi yöntemi, TKY, sanal gerçeklik
14) Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Gideon Halevi, Handbook of Production Management Methods, Butterworth Heinemann, 2001
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama.
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim.
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları.
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi.
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. 2
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. 2
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim.
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. 3
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi.
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü 102