MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,52 |
Ders Kodu: | MECH311 | ||||||||
Ders İsmi: | ÜRETİM YÖNETİMİ TEKNİKLERİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Atilla SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Atilla Savaş | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. İmalat yöntemleri ve üretim yönetimi tekniklerini anlatmak 2. Üretim yönetimi teknikleri hakkında sınıflandırma yapmak 3. Etkin üretim için hangi yöntemin kullanılacağını seçmek 4. Birçok üretim yönetimi tekniğini anlatmak |
Dersin İçeriği: | İmalat süreçleri birçok disiplinlerden bilgi sahibi olmayı gerektirir. Bu disiplinler tasarım, süreç planlama, fiyatlama, pazarlama, müşteri ilişkileri, satınalma, muhasebe, envanter kontrolü, malzeme elleçleme ve gönderme gibi disiplinlerdir. Üretim sürecindeki bu süreçler birbirleriyle çok alakalıdır Bu alakaları düzenlerken dikkatli davranılmalıdır. Bu dersin amacı üretim yönetimi metotları hakkında bilgi vermek, bu metotların hedefleri ve bu hedeflere nasıl ulaşılacağı konusunu incelemek ve yöneticiye metot seçimi hakkında yardımcı olmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. İmalat yöntemleri ve üretim yönetimi teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak 2) II. İmalat sırasındaki üretkenlik konularında bilgi sahibi olmak 3) III. Üretim yönetimi tekniklerinin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olmak 4) IV. Çeşitli üretim yönetimi teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İmal usulleri, çevik üretim, kıyaslama | |
2) | İmal usullerini tipine göre sınıflandırma, sınır tanımayan kuruluş, iş süreçleri mühendisliği | |
3) | Haritalama sistemi, bilgisayar destekli tasarım ve üretim, hücresel üretim | |
4) | Karar verme yöntemleri yarışçı istihbarat, bilgisayar destekli üretim | |
5) | Hedef tabloları, bilgisayar destekli proses planlama, eş zamanlı mühendislik | |
6) | Fonksiyon tabloları, talep zinciri yönetimi, elektronik-iş | |
7) | Genel seçim yöntemleri, elektronik- üretim, ERP | |
8) | Ara sınav (sunumlar) | |
9) | Çevre bilinci içerisinde üretim, yatay organizasyoın, esnek üretim sistemi, bulanık mantık | |
10) | Grup teknolojisi, yatay org. İnsan kaynakları yönetimi, tam zamanında üretim | |
11) | Kaizen, kanban, yalın üretim, üretim kaynak planlama, kalite fonksiyonu uygulaması, malzeme ihtiyaş planlaması | |
12) | Performans ölçüm sistemleri, ürün ömür devri yönetimi, istatistiksel süreç yönetimi | |
13) | Tedarik zinciri yönetimi , taguchi yöntemi, TKY, sanal gerçeklik | |
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | - Gideon Halevi, Handbook of Production Management Methods, Butterworth Heinemann, 2001 |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | ||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | ||||||||||||
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | 2 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | 2 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | 3 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | |
12) | Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 102 |