LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | RUS101 | ||||||||
Ders İsmi: | TEMEL RUSÇA I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF VICTORIA SMYR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Victoria Smir | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Rusça Alfabe ve gramer kurallarını öğrenip, ders çerçevesi içerisinde pratik yaparak konuşma, okuma, yazma ve dinleme niteliklerini geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Bu derste Rusça dilinin, temel kullanıcı seviyesinde kullanılması amaçlanır. Okuma, anlama, konuşma, dinleme ve yazma becerileri harmanlanarak kısa ve basit metinlerin okunması, ileti ve duyurulardaki temel mesajın kavranması, temel konularda bilgi alışverişinin aktarılması için gerekli kalıp ve cümlelerin kullanılması hedeflenir. Bu derste öğrencilerin temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri, eleştirel düşünme stratejileri kullanılarak geliştirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte 1) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte 1) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte 2) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte 2) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte 3) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte 3) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte 4) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte 4) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte 5) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte 5) Bu eğitim kapsamında Rusça alfabeyi öğrenip pratik cümleler kurabilmek; sorulara olumlu ve olumsuz cevapları verebilmek; günlük hayatta dialog kurabilmek ve şimdiki zaman geçmiş zaman ve gelecek zamanı kullanarak kendini ifade edebilmek gibi nitelikleri kazanmak hedeflenmekte |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Alfabe Aa Oo Уу Ээ Ии ы harfleri. Tonlama | Ders kitabı |
2) | Alfabe. Мм Пп Бб Нн Тт Дд harfleri. Olumlu ve olumsuz cümleler. Soru cümleleri | Ders kitabı |
3) | Alfabe. Фф Вв Кк Гг Хх Pp harfleri. Bu ne? Bu kim? cümleleri | Ders kitabı |
4) | Alfabe С с, З з Я, Ёё Юю Юю Ее harfleri. Nesnelerin cinsiyet kavramı. SENİN ve BENİM şahıs zamirleri | Ders kitabı Sayfalar 20-25 |
5) | Sayılar 0 - 100, Yaş sorma kalıbı, kendi ismini ve yaşını söyleme. Vacabulary quiz | Ders kitabı Sayfalar 25-28 |
6) | Benim ... var / Benim ... yok. Okul eşyaları. | Ders kitabı Sayfalar 28-30 |
7) | Şahıs zamirleri. Onun adı ne? Benim ailem. Meslekler. | Ders kitabı Sayfalar 30-36 |
8) | Nesnelerin çoğul hali. Fiillerin şimdiki zamanı. | Ders kitabı. Quizlet |
9) | Filler. Fiilli cümleler. Haftanın günleri | Ders kitabi. Sayfa 47-51. Quizlet |
10) | Глаголы «хотеть» и «мочь»; «должен» fiiller. Sahiplik sıfatları. | Ders kitabı Sayfa 52-55. |
11) | Sıfatlar. Zıt anlamlar. Renkler. | Ders kitabı Sayfa 55-64 Quizlet https://quizlet.com/139607312/flashcards https://quizlet.com/139625278/flashcards https://quizlet.com/73949519/flashcards https://quizlet.com/73949519/match https://quizlet.com/73949519/spell |
12) | Ülkeler, ırklar, diller | Ders kitabı Sayfa 64-67 |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders kitabı - Class book |
Diğer Kaynaklar: | quizes www.kahoot.it Время говорить по-русски https://www.irlc.msu.ru/irlc_projects/speak-russian/time_new/rus/course/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 24 | 1 | 24 |
Ödevler | 8 | 1 | 8 |
Küçük Sınavlar | 10 | 1 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 44 |