UTİ113 İŞLETMECİLİĞE GİRİŞPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
EKONOMİ VE FİNANS
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: UTİ113
Ders İsmi: İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Zeynep KABADAYI KUŞCU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Kabadayı Kuşcu; Dr. Öğr. Üyesi Abdülkadir Akturan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Temel işletme bilimi metotları ve bunların diğer disiplinlerle olan etkileşimleri irdelemek.
2. Bunun yanında ders, etik ve profesyonel standartları da içeren işletmelerin temel fonksiyonlarını (finans, pazarlama vb.) konularına giriş sağlayacak bilgi aktarımında bulunmak.
Dersin İçeriği: Dersin amacı işletme teorisinin temel alanları olarak; firmaların ve buna bağlı olarak ilgili firmalardaki yönetim kademesinin işletme bünyesinde karşılaştıkları çeşitli konuları, karar alma süreçlerini, iş süreçlerinde karşılaşılan temel sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüme yönelik arayışlarını ele alacaktır. Bu bağlamda; temel işletme bilimi metotları ve bunların diğer disiplinlerle olan etkileşimleri irdelenecektir. Bunun yanında ders, etik ve profesyonel standartları da içeren işletmelerin temel fonksiyonlarını (finans, pazarlama vb.) konularına giriş sağlayacak bilgi aktarımında bulunacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletmelerin ekonomik ve sosyal yaşam içindeki yerini tanımlayarak, önemini belirtebilir
2) İşletmeleri girdiler, çıktılar, süreçler, çevre, sistemler ve alt sistemler boyutları ile birlikte açıklayarak, bu boyutları birbirleri ve işletme ile ilişkilendirebilir.
3) İşletme ve yönetim alanında kullanılan temel literatürle tanışarak, rekabet, girişimcilik, büyüklük vb. temel kavramları hatırlayabilir
4) İşletmeleri ekonomik yaşamın temel bileşeni olarak tanımlayarak çevresel aktörler (devlet, politika, eğitim, sendikalar, müşteriler) ile bağını kurabilir.
5) İşletmeyi ilgili tüm paydaşlar ile birlikte betimleyebilir
6) Daha sonraki dönemlerde alacağı alan derslerine (pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, lojistik, davranış bilimleri vb.) hazırlanarak, bu derslerin işletme ile olan ilgisini ve önemini açıklayabilir.
7) Farklı işletme türlerini sınıflayacak ve karşılaştırabileceklerdir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş dünyasının değişen yüzü
2) İş etiği ve sosyal sorumluluk
3) Dünya pazarlarında rekabet
4) İşyeri sahipliği ve örgüt çeşitleri
5) Kendi işini kurmak: Girişimcilik alternatifi
6) Yönetim, liderlik ve iç örgüt kavramları
7) Ara sınav
8) İnsan kaynakları yönetimi: İşe alımdan iş ilişkilerine
9) Yetki göçerimi, takım çalışması ve iletişim ile performans artırımı
10) Üretim ve operasyon yönetimi
11) Müşteri odaklı pazarlama
12) Ürün ve dağıtım stratejileri
13) Tutundurma ve fiyatlama stratejileri
14) Finansal sistem

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Contemporary Business, 14th Edition Authors : Louis E.
Boone, David L. Kurtz Publisher: John Wiley & Sons, Inc.,
2011. ISBN: # 978-0-470-53129-7
Diğer Kaynaklar: İşletme Yönetimine Giriş, Prof.Dr.Ömer Dinçer/Doç.Dr.Yahya
Fidan, Alfa Yayıncılık
İşletme, S.Kadri Mirze, Literatür Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Öğrenme Çıktıları
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi 1 1
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi 1 1
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak 1 1 1 1 1 1 1
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi 1
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi 2
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi 2
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi 2
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak 1
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak 2
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak 2
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak 2
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 55
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 35 35
Toplam İş Yükü 146