EKONOMİ VE FİNANS | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | UTİ113 | ||||||||
Ders İsmi: | İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep KABADAYI KUŞCU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Kabadayı Kuşcu; Dr. Öğr. Üyesi Abdülkadir Akturan | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Temel işletme bilimi metotları ve bunların diğer disiplinlerle olan etkileşimleri irdelemek. 2. Bunun yanında ders, etik ve profesyonel standartları da içeren işletmelerin temel fonksiyonlarını (finans, pazarlama vb.) konularına giriş sağlayacak bilgi aktarımında bulunmak. |
Dersin İçeriği: | Dersin amacı işletme teorisinin temel alanları olarak; firmaların ve buna bağlı olarak ilgili firmalardaki yönetim kademesinin işletme bünyesinde karşılaştıkları çeşitli konuları, karar alma süreçlerini, iş süreçlerinde karşılaşılan temel sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüme yönelik arayışlarını ele alacaktır. Bu bağlamda; temel işletme bilimi metotları ve bunların diğer disiplinlerle olan etkileşimleri irdelenecektir. Bunun yanında ders, etik ve profesyonel standartları da içeren işletmelerin temel fonksiyonlarını (finans, pazarlama vb.) konularına giriş sağlayacak bilgi aktarımında bulunacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletmelerin ekonomik ve sosyal yaşam içindeki yerini tanımlayarak, önemini belirtebilir 2) İşletmeleri girdiler, çıktılar, süreçler, çevre, sistemler ve alt sistemler boyutları ile birlikte açıklayarak, bu boyutları birbirleri ve işletme ile ilişkilendirebilir. 3) İşletme ve yönetim alanında kullanılan temel literatürle tanışarak, rekabet, girişimcilik, büyüklük vb. temel kavramları hatırlayabilir 4) İşletmeleri ekonomik yaşamın temel bileşeni olarak tanımlayarak çevresel aktörler (devlet, politika, eğitim, sendikalar, müşteriler) ile bağını kurabilir. 5) İşletmeyi ilgili tüm paydaşlar ile birlikte betimleyebilir 6) Daha sonraki dönemlerde alacağı alan derslerine (pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, lojistik, davranış bilimleri vb.) hazırlanarak, bu derslerin işletme ile olan ilgisini ve önemini açıklayabilir. 7) Farklı işletme türlerini sınıflayacak ve karşılaştırabileceklerdir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş dünyasının değişen yüzü | |
2) | İş etiği ve sosyal sorumluluk | |
3) | Dünya pazarlarında rekabet | |
4) | İşyeri sahipliği ve örgüt çeşitleri | |
5) | Kendi işini kurmak: Girişimcilik alternatifi | |
6) | Yönetim, liderlik ve iç örgüt kavramları | |
7) | Ara sınav | |
8) | İnsan kaynakları yönetimi: İşe alımdan iş ilişkilerine | |
9) | Yetki göçerimi, takım çalışması ve iletişim ile performans artırımı | |
10) | Üretim ve operasyon yönetimi | |
11) | Müşteri odaklı pazarlama | |
12) | Ürün ve dağıtım stratejileri | |
13) | Tutundurma ve fiyatlama stratejileri | |
14) | Finansal sistem |
Ders Notları / Kitaplar: | Contemporary Business, 14th Edition Authors : Louis E. Boone, David L. Kurtz Publisher: John Wiley & Sons, Inc., 2011. ISBN: # 978-0-470-53129-7 |
Diğer Kaynaklar: | İşletme Yönetimine Giriş, Prof.Dr.Ömer Dinçer/Doç.Dr.Yahya Fidan, Alfa Yayıncılık İşletme, S.Kadri Mirze, Literatür Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | |||||||||||||
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | |||||||||||||
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | |||||||||||||
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | |||||||||||||
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | |||||||||||||
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | |||||||||||||
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | |||||||||||||
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 1 |
2) | Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | 2 |
3) | Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | |
4) | Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | |
5) | Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | |
6) | Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | |
7) | Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | 2 |
8) | Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | 2 |
9) | Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | 1 |
10) | Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | 2 |
11) | Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | 2 |
12) | Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | 2 |
13) | Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 55 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 146 |