UTİ113 İŞLETMECİLİĞE GİRİŞPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 22,31,34,38,54,85

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: UTİ113
Ders İsmi: İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Zeynep KABADAYI KUŞCU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Kabadayı Kuşcu; Dr. Öğr. Üyesi Abdülkadir Akturan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Temel işletme bilimi metotları ve bunların diğer disiplinlerle olan etkileşimleri irdelemek.
2. Bunun yanında ders, etik ve profesyonel standartları da içeren işletmelerin temel fonksiyonlarını (finans, pazarlama vb.) konularına giriş sağlayacak bilgi aktarımında bulunmak.
Dersin İçeriği: Dersin amacı işletme teorisinin temel alanları olarak; firmaların ve buna bağlı olarak ilgili firmalardaki yönetim kademesinin işletme bünyesinde karşılaştıkları çeşitli konuları, karar alma süreçlerini, iş süreçlerinde karşılaşılan temel sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüme yönelik arayışlarını ele alacaktır. Bu bağlamda; temel işletme bilimi metotları ve bunların diğer disiplinlerle olan etkileşimleri irdelenecektir. Bunun yanında ders, etik ve profesyonel standartları da içeren işletmelerin temel fonksiyonlarını (finans, pazarlama vb.) konularına giriş sağlayacak bilgi aktarımında bulunacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletmelerin ekonomik ve sosyal yaşam içindeki yerini tanımlayarak, önemini belirtebilir
2) İşletmeleri girdiler, çıktılar, süreçler, çevre, sistemler ve alt sistemler boyutları ile birlikte açıklayarak, bu boyutları birbirleri ve işletme ile ilişkilendirebilir.
3) İşletme ve yönetim alanında kullanılan temel literatürle tanışarak, rekabet, girişimcilik, büyüklük vb. temel kavramları hatırlayabilir
4) İşletmeleri ekonomik yaşamın temel bileşeni olarak tanımlayarak çevresel aktörler (devlet, politika, eğitim, sendikalar, müşteriler) ile bağını kurabilir.
5) İşletmeyi ilgili tüm paydaşlar ile birlikte betimleyebilir
6) Daha sonraki dönemlerde alacağı alan derslerine (pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, lojistik, davranış bilimleri vb.) hazırlanarak, bu derslerin işletme ile olan ilgisini ve önemini açıklayabilir.
7) Farklı işletme türlerini sınıflayacak ve karşılaştırabileceklerdir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş dünyasının değişen yüzü
2) İş etiği ve sosyal sorumluluk
3) Dünya pazarlarında rekabet
4) İşyeri sahipliği ve örgüt çeşitleri
5) Kendi işini kurmak: Girişimcilik alternatifi
6) Yönetim, liderlik ve iç örgüt kavramları
7) Ara sınav
8) İnsan kaynakları yönetimi: İşe alımdan iş ilişkilerine
9) Yetki göçerimi, takım çalışması ve iletişim ile performans artırımı
10) Üretim ve operasyon yönetimi
11) Müşteri odaklı pazarlama
12) Ürün ve dağıtım stratejileri
13) Tutundurma ve fiyatlama stratejileri
14) Finansal sistem

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Contemporary Business, 14th Edition Authors : Louis E.
Boone, David L. Kurtz Publisher: John Wiley & Sons, Inc.,
2011. ISBN: # 978-0-470-53129-7
Diğer Kaynaklar: İşletme Yönetimine Giriş, Prof.Dr.Ömer Dinçer/Doç.Dr.Yahya
Fidan, Alfa Yayıncılık
İşletme, S.Kadri Mirze, Literatür Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Kalite değerlerine sahip olma.
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma.
2) Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma.
3) Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma.
4) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
5) Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma.
6) İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
7) Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma.
8) Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma.
9) Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma.
10) Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme.
11) Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma.
12) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
13) Kalite değerlerine sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Kalite değerlerine sahip olma.
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. 3
2) Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma.
3) Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. 1
4) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. 2
5) Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma.
6) İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
7) Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma.
8) Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma.
9) Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. 2
10) Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme.
11) Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. 1
12) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
13) Kalite değerlerine sahip olma. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 55
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 35 35
Toplam İş Yükü 146