DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 22,31,34,38,54,85 |
Ders Kodu: | UTİ113 | ||||||||
Ders İsmi: | İŞLETMECİLİĞE GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep KABADAYI KUŞCU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Kabadayı Kuşcu; Dr. Öğr. Üyesi Abdülkadir Akturan | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Temel işletme bilimi metotları ve bunların diğer disiplinlerle olan etkileşimleri irdelemek. 2. Bunun yanında ders, etik ve profesyonel standartları da içeren işletmelerin temel fonksiyonlarını (finans, pazarlama vb.) konularına giriş sağlayacak bilgi aktarımında bulunmak. |
Dersin İçeriği: | Dersin amacı işletme teorisinin temel alanları olarak; firmaların ve buna bağlı olarak ilgili firmalardaki yönetim kademesinin işletme bünyesinde karşılaştıkları çeşitli konuları, karar alma süreçlerini, iş süreçlerinde karşılaşılan temel sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüme yönelik arayışlarını ele alacaktır. Bu bağlamda; temel işletme bilimi metotları ve bunların diğer disiplinlerle olan etkileşimleri irdelenecektir. Bunun yanında ders, etik ve profesyonel standartları da içeren işletmelerin temel fonksiyonlarını (finans, pazarlama vb.) konularına giriş sağlayacak bilgi aktarımında bulunacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletmelerin ekonomik ve sosyal yaşam içindeki yerini tanımlayarak, önemini belirtebilir 2) İşletmeleri girdiler, çıktılar, süreçler, çevre, sistemler ve alt sistemler boyutları ile birlikte açıklayarak, bu boyutları birbirleri ve işletme ile ilişkilendirebilir. 3) İşletme ve yönetim alanında kullanılan temel literatürle tanışarak, rekabet, girişimcilik, büyüklük vb. temel kavramları hatırlayabilir 4) İşletmeleri ekonomik yaşamın temel bileşeni olarak tanımlayarak çevresel aktörler (devlet, politika, eğitim, sendikalar, müşteriler) ile bağını kurabilir. 5) İşletmeyi ilgili tüm paydaşlar ile birlikte betimleyebilir 6) Daha sonraki dönemlerde alacağı alan derslerine (pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, lojistik, davranış bilimleri vb.) hazırlanarak, bu derslerin işletme ile olan ilgisini ve önemini açıklayabilir. 7) Farklı işletme türlerini sınıflayacak ve karşılaştırabileceklerdir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş dünyasının değişen yüzü | |
2) | İş etiği ve sosyal sorumluluk | |
3) | Dünya pazarlarında rekabet | |
4) | İşyeri sahipliği ve örgüt çeşitleri | |
5) | Kendi işini kurmak: Girişimcilik alternatifi | |
6) | Yönetim, liderlik ve iç örgüt kavramları | |
7) | Ara sınav | |
8) | İnsan kaynakları yönetimi: İşe alımdan iş ilişkilerine | |
9) | Yetki göçerimi, takım çalışması ve iletişim ile performans artırımı | |
10) | Üretim ve operasyon yönetimi | |
11) | Müşteri odaklı pazarlama | |
12) | Ürün ve dağıtım stratejileri | |
13) | Tutundurma ve fiyatlama stratejileri | |
14) | Finansal sistem |
Ders Notları / Kitaplar: | Contemporary Business, 14th Edition Authors : Louis E. Boone, David L. Kurtz Publisher: John Wiley & Sons, Inc., 2011. ISBN: # 978-0-470-53129-7 |
Diğer Kaynaklar: | İşletme Yönetimine Giriş, Prof.Dr.Ömer Dinçer/Doç.Dr.Yahya Fidan, Alfa Yayıncılık İşletme, S.Kadri Mirze, Literatür Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||||
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Kalite değerlerine sahip olma. | ||||||||||||||
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
2) Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
3) Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
4) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
5) Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
6) İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
7) Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
8) Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
9) Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
10) Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. | ||||||||||||||
11) Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. | ||||||||||||||
12) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
13) Kalite değerlerine sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Kalite değerlerine sahip olma. | |
1) | İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. | 3 |
2) | Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. | |
3) | Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. | 1 |
4) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. | 2 |
5) | Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. | |
6) | İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. | |
7) | Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. | |
8) | Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. | |
9) | Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. | 2 |
10) | Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. | |
11) | Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. | 1 |
12) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | |
13) | Kalite değerlerine sahip olma. | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 55 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 146 |