| LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
|
| Ders Kodu: | LOJ313 | ||||||||
| Ders İsmi: | LOJİSTİK SİSTEM ANALİZİ | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | English | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Ümmühan AKBAY | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | Ümmühan Akbay | ||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | 1. Sistem kavramı ve lojistikte sistem kavramının ve bileşenlerinin tanıtılması 2. İş hayatında karşılaşılabilecek problemlere yönelik kalitatif/kantitatif çözüm önerileri getirebilme yetisinin kazandırılması 3. Öğrencilerin analitik düşünme kabiliyetlerinin ve iş hayatındaki plan kabiliyetlerinin geliştirilmesi |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, lojistik sistemlerinin derinlemesine analizini yaparak lojistik operasyonlarının optimizasyonunda kullanılan temel nicel yaklaşımlara odaklanmaktadır. Kapsamında taşımacılık problemleri, araç rotalama sezgileri (VRP), tedarikçi seçimi, tesis yerleştirme kararları ve uzun ve kısa mesafeli yük taşımacılığının yönetimi gibi konular yer almaktadır. Ders, bu konuların gerçek dünya lojistik operasyonlarındaki pratik uygulamalarını vurgulayarak, öğrencileri tedarik zincirindeki karmaşık karar verme zorluklarıyla başa çıkmaya hazırlamaktadır. Öğrenciler, lojistik sistemlerini optimize etmek için araç ve teknikleri kullanarak uygulamalı deneyim kazanacaklardır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sistem kavramı ve bileşenlerini ilgili terminoloji ile birlikte öğretilmesi 2) Süreç ve akış diyagramları çizebilme ve problemleri kendi başına çözebilme 3) Uygulamalı veri analiz yeteneklerini kullanarak iş kararlarını vermek için tedarik zinciri verilerini kullanıp analiz edebilmesi 4) Tedarik zinciri profesyonellerinin karşılaştığı zorlukları anlamak ve bu zorlukları çözümleyebilme için temel düşünme seviyesi oluşturulması |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Lojistik Sistemlere Giriş | Des notları |
| 2) | Lojistik Sistemlerin Yönetimi | Des notları |
| 3) | Lojistik Gereksinimlerin Tahmin Edilmesi | Des notları |
| 4) | Lojistik Sistemlerde Tesislerin Yerleştirilmesi | Des notları |
| 5) | Lojistik Sistemlere Giriş | Des notları |
| 6) | Tedarikçilerin Seçilmesi | Des notları |
| 7) | Tedarikçilerin Seçilmesi | Des notları |
| 8) | Ara Sınav | Des notları |
| 9) | Taşımacılık Tedarik Modelleri | Des notları |
| 10) | Yük Taşımacılığının Yönetimi | Des notları |
| 11) | Yük Taşımacılığının Yönetimi | Des notları |
| 12) | Yük Taşımacılığının Yönetimi | Des notları |
| 13) | Yük Taşımacılığının Yönetimi | Des notları |
| 14) | Final Sınavı Gözden Geçirme | Des notları |
| Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to Logistics Systems Management, Second Edition, Gianpaolo Ghiani, Gilbert Laporte, Roberto Musmanno, Wiley & Sons, Ltd., Publication |
| Diğer Kaynaklar: | • Logistics Systems: Design and Optimization, Andre Langevin, Diane Riopel, Springer • TRANSPORTATION SYSTEMS ANALYSIS Models and Applications, Second Edition, Ennio Cascetta, Springer • Logistics Systems Analysis, 4th Edition, Carlos F. Daganzo, Springer |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|---|---|---|---|---|
| Program Öğrenme Çıktıları |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı |
| Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
| Ödev | 4 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
| YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||