LAW225 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar HUKUKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
HUKUK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: LAW225
Ders İsmi: BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MÜZEYYEN GÖZDE ATASAYAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Fevzi TOPSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı bilimsel araştırma metotlarını analiz etmek ve modern bilimin ve bilimsel araştırmalardaki gelişimin yükselişini incelemektir.
Dersin İçeriği: Bilimsel araştırmaya giriş, Bilimsel araştırmanın temelleri, Bilimsel yaklaşımlar (pozitivizm & nitel yaklaşım; yorumlayıcı & nicel yaklaşım), Bilimsel araştırmada temel kavramlar, Araştırma konusu ve probleminin seçimi, Eleştirel kaynak incelemesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimin tanımını ve amacını anlar.
2) Araştırma yöntemlerini ve veri toplamayı öğrenir.
3) Bilimsel bilginin araştırılması, analizi ve yorumlanması becerisini kazanır.
4) Bilimsel analizler yaparken farklı pencerelerden bakabilme ve alternatif yorumlar getirebilme becerisini kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel araştırmaya giriş & Bilimsel araştırmanın temelleri
2) Bilimsel Araştırmada Kaynaklar
3) Araştırma konusu ve probleminin seçimi
4) Eleştirel kaynak incelemesi
5) Bilimsel araştırmada veri türleri ve veri toplama araçları
6) Veri toplama yöntemleri
7) Bilimsel yaklaşımlar (pozitivizm & nitel yaklaşım; yorumlayıcı & nicel yaklaşım)
8) Ara Sınav
9) Araştırmada ölçme ve ölçekler
10) Örnekleme Yöntemleri
11) Atıf Gösterme Teknikleri
12) Araştırma Raporu Yazımı
13) Bilimsel Araştırmalarda Etik ve İntihal
14) Pratik hukukta metod

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Daşdemir, İ.: Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara, 2019.
2- Kıncal, R. Y. (Ed.): Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara, 2020.
3- Karasar, N.: Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara, 2020.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Öğrenme Çıktıları
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak 1 1 1 1
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 1 1 1 1
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek 1 1 1
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek 1
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak 1 1 1 1
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak 1 1 1 1
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak 1 1 1 1
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak 1 1 1 1
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak 3
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 2
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek 1
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek 1
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak 2
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak 1
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak 3
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak 1
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü 90