LAW402 CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU IIPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar HUKUKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
HUKUK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: LAW402
Ders İsmi: CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Sinan BAYINDIR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Sinan Bayındır
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ceza Muhakemesi Hukuku, bir suçun işlenip işlenmediği; işlenmişse, bunun kim tarafından işlenmiş olduğu ve yaptırımının ne olacağı sorununa çözüm getirmek amacıyla, kural olarak, Ceza Muhakemesi Kanunu’na göre gerçekleştirilen iddia, savunma ve yargılama niteliğindeki bir dizi faaliyetle ilgilenir. Ceza Usul Hukuku dersinin amacı da, öğrencilerin maddi gerçeğin araştırılıp bulunmasını hedef alan ceza muhakemesi hukukunun temel ilkelerini, insan haklarına saygılı bir ceza hukuku yargılamasının kurallarını öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders, ceza muhakemesi hukukunda ara muhakeme, kovuşturma evreleri, olağan ve olağanüstü kanun yolları ve özel muhakeme usulleri gibi konuları incelemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kovuşturma evresinde yapılan işlemleri tanımlayabilir.
2) Muhakeme şartları ve işlemlerini açıklayabilir.
3) Olağan ve olağanüstü kanun yollarını açıklayabilir, birbiriyle karşılaştırabilir, özel muhakeme usullerini açıklayabilir, bunları birbiriyle karşılaştırabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ara Muhakeme - İddianamenin Değerlendirilmesi
2) Kovuşturma Evresinde Yargılama Makamı ve Yardımcıları
3) Yargılama Makamını İşgal Eden Kişi Olarak Hakim
4) Muhakemenin Konusu Olarak Uyuşmazlık ve Bağlantı
5) Muhakeme Şartları ve İşlemleri
6) Duruşma Hazırlığı ve Duruşma
7) Duruşmadan Sonuç Çıkarma ve Hüküm
8) Vize Sınavı
9) Kanun Yolları – Olağan Kanun Yolları
10) Kanun Yolları - Olağanüstü Kanun Yolları
11) Devlet ve Mağdur İlişkisi
12) Özel Muhakeme Usulleri – Basit Yargılama Usulü
13) Özel Muhakeme Usulleri – Gaip ve Kaçakların Muhakemesi
14) Özel Muhakeme Usulleri – Tali Ceza Muhakemeleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Feridun Yenisey, Ayşe Aykut Nuhoğlu, Ceza Muhakemesi Hukuku, Ekim 2022
Hakan Hakeri, Yener Ünver, Ceza Muhakemesi Hukuku, Eylül 2022
Veli Özer Özbek, Koray Doğan, Pınar Bacaksız, Ceza Muhakemesi Hukuku, Eylül 2022
Cumhur Şahin, Neslihan Göktürk, Ceza Muhakemesi Hukuku, Eylül 2022
Nur Centel, Hamide Zafer, Ceza Muhakemesi Hukuku, Eylül 2021
Diğer Kaynaklar: Mehmet Emin Artuk, Esra Alan, Alaaddin Egemenoğlu, Erkam Yılmaz, Ceza Muhakemesi Hukuku Pratik Çalışma Kitabı, Eylül 2022
Cumhur Şahin, Neslihan Göktürk, Ceza Muhakemesi Hukuku Pratik Çalışma Kitabı, Eylül 2022
Nur Centel, Hamide Zafer, Ceza Muhakemesi Hukuku Pratik Çalışma Kitabı, Mart 2022
CMK ve ilgili mevzuat

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Öğrenme Çıktıları
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak 1 1 1
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 1 1 1
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek 1 1 1
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek 1 1 1
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak 1 1 1
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak 1 1 1
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak 1 1 1
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak 1 1 1
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak 1 1 1
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak 3
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 3
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek 3
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek 3
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak 3
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak 3
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak 3
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak 3
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak 3
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü 100