HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW402 | ||||||||
Ders İsmi: | CEZA MUHAKEMESİ HUKUKU II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Sinan BAYINDIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Sinan Bayındır | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ceza Muhakemesi Hukuku, bir suçun işlenip işlenmediği; işlenmişse, bunun kim tarafından işlenmiş olduğu ve yaptırımının ne olacağı sorununa çözüm getirmek amacıyla, kural olarak, Ceza Muhakemesi Kanunu’na göre gerçekleştirilen iddia, savunma ve yargılama niteliğindeki bir dizi faaliyetle ilgilenir. Ceza Usul Hukuku dersinin amacı da, öğrencilerin maddi gerçeğin araştırılıp bulunmasını hedef alan ceza muhakemesi hukukunun temel ilkelerini, insan haklarına saygılı bir ceza hukuku yargılamasının kurallarını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders, ceza muhakemesi hukukunda ara muhakeme, kovuşturma evreleri, olağan ve olağanüstü kanun yolları ve özel muhakeme usulleri gibi konuları incelemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kovuşturma evresinde yapılan işlemleri tanımlayabilir. 2) Muhakeme şartları ve işlemlerini açıklayabilir. 3) Olağan ve olağanüstü kanun yollarını açıklayabilir, birbiriyle karşılaştırabilir, özel muhakeme usullerini açıklayabilir, bunları birbiriyle karşılaştırabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ara Muhakeme - İddianamenin Değerlendirilmesi | |
2) | Kovuşturma Evresinde Yargılama Makamı ve Yardımcıları | |
3) | Yargılama Makamını İşgal Eden Kişi Olarak Hakim | |
4) | Muhakemenin Konusu Olarak Uyuşmazlık ve Bağlantı | |
5) | Muhakeme Şartları ve İşlemleri | |
6) | Duruşma Hazırlığı ve Duruşma | |
7) | Duruşmadan Sonuç Çıkarma ve Hüküm | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Kanun Yolları – Olağan Kanun Yolları | |
10) | Kanun Yolları - Olağanüstü Kanun Yolları | |
11) | Devlet ve Mağdur İlişkisi | |
12) | Özel Muhakeme Usulleri – Basit Yargılama Usulü | |
13) | Özel Muhakeme Usulleri – Gaip ve Kaçakların Muhakemesi | |
14) | Özel Muhakeme Usulleri – Tali Ceza Muhakemeleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Feridun Yenisey, Ayşe Aykut Nuhoğlu, Ceza Muhakemesi Hukuku, Ekim 2022 Hakan Hakeri, Yener Ünver, Ceza Muhakemesi Hukuku, Eylül 2022 Veli Özer Özbek, Koray Doğan, Pınar Bacaksız, Ceza Muhakemesi Hukuku, Eylül 2022 Cumhur Şahin, Neslihan Göktürk, Ceza Muhakemesi Hukuku, Eylül 2022 Nur Centel, Hamide Zafer, Ceza Muhakemesi Hukuku, Eylül 2021 |
Diğer Kaynaklar: | Mehmet Emin Artuk, Esra Alan, Alaaddin Egemenoğlu, Erkam Yılmaz, Ceza Muhakemesi Hukuku Pratik Çalışma Kitabı, Eylül 2022 Cumhur Şahin, Neslihan Göktürk, Ceza Muhakemesi Hukuku Pratik Çalışma Kitabı, Eylül 2022 Nur Centel, Hamide Zafer, Ceza Muhakemesi Hukuku Pratik Çalışma Kitabı, Mart 2022 CMK ve ilgili mevzuat |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |||||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 3 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 3 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 3 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 3 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 100 |