ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | PHYS122L | ||||||||
Ders İsmi: | FİZİK II LAB. | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülşen AKIN EVİNGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Gülşen AKIN EVİNGÜR; Doç.Dr.Kadri ÖZDEMİR | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Elektromanyetik alanlar ve ilgili fiziksel büyüklükler temelinde öğrencilere uygulamalar yapabilecekleri bilgi ve becerileri kazandırmak. 2. Öğrencileri programları ile ilgili mühendislik problemlerine hazırlamak. |
Dersin İçeriği: | Giriş. Yük ve madde, elektrik alan, elektrik akı ve Gauss yasası, potansiyel, kondansatörler, akım ve direnç, DC devreleri, manyetik alan ve manyetik kuvvet, Ampere ve Faraday yasaları, indüksiyon, elektromanyetik dalgalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislikte Fiziğin temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımlayabileceklerdir 2) Fiziksel büyüklükler ile farklı birim sistemlerinde çalışabileceklerdir. 3) Fiziksel büyüklüklerin cisim üzerindeki etkilerini nicel ve nitel olarak tanımlayabileceklerdir. 4) Farklı fiziksel büyüklükleri birbirlerinden türetebileceklerdir. 5) Fiziksel büyüklükleri etkileyen faktörlerin irdelenmesini öğreneceklerdir. 6) Fiziksel kavramları deniz teknolojisinin ihtiyaçlarına entegre edebileceklerdir. 7) Laboratuarda temel ölçümleri yapmak için ekipmanları doğru ve emniyetli kullanabileceklerdir. 8) Temel proje yönetimi becerileri geliştirebileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrik Yükü, Statik Elektrik, Yalıtkanlar, İletkenler, Elektrik Alanı | |
2) | Elektrik Akısı, Coulomb Yasası, Gauss Yasası, ve Gauss Yasasının Uygulamaları | |
3) | Elektrik Potansiyel Enerjisi, Potansiyel Farkı, Herhangi bir yük dağılımından ileri gelen Elektrik Potansiyeli | |
4) | Sığaçlar, Sığanın Belirlenmesi, Elektrik Enerjisi Depolanması, Dielektrikler | |
5) | Piller, Elektrik Akımı, Ohm Yasası, Güç, Akım Yoğunluğu | |
6) | EMK, Seri ve Paralel Bağlı Dirençler, Kirchhoff Kuralları, RC Devreleri | |
7) | Manyetizma, Manyetik Alan, Bir manyetik Alan içinde hareket eden bir elektrik yükünün üzerindeki kuvvet | |
8) | Doğrusal Telin Manyetik Alanı, Ampère Yasası, Biot-Savart Yasası | |
9) | İndüklenmiş EMK, Faraday’ ın İndüksiyon Yasası, Hareketli bir İletkendeki İndüklenmiş EMF | |
10) | İndüklem, Manyetik Alanda depolanan enerji | |
11) | LR Devreleri ve LC Devreleri | |
12) | Elektromanyetik Salınımlar | |
13) | LRC Devreleri | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Piri Reis Üniversitesi Fizik II L Lab Kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Giancoli C. Douglas, Physics For Scientists & Engineers, Fourth Edition, Pearson Education, Inc. 2008 http://ocw.mit.edu/courses/physics/8-02sc-physics-ii-electricity-and-magnetism-fall-2010/index.htm |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 1 | |||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 1 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 2 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | 2 |
12) | İş dünyasında yönetimsel beceri ve bilgisini uygulama |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Laboratuar | 8 | % 30 |
Küçük Sınavlar | 8 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 7 | 2 | 14 |
Laboratuvar | 7 | 2 | 14 |
Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 37 |