ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK VE TİCARET | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | YBS405 | ||||||||
Ders İsmi: | BÜYÜK VERİ YÖNETİMİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Volkan USLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi Volkan Uslan | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Veri analizi süreci hakkında temel beceriler kazanmak. Büyük verileri işlemek için teknik ve yaklaşımları tanıtmak. Büyük veriler üzerinde veri analizini uygularken uygun araçları uygulayabilme. Büyük veriden değer elde etmeyi geliştirmek için büyük veri yönetimi tekniklerinin kullanımı ile pratik analitik becerilere sahip olmak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders büyük veri yönetimi hakkında temel bilgiler verir ve büyük verinin özelliklerini açıklar. Bu ders, büyük verilerin nasıl modelleneceği, yönetileceği ve işleneceği hakkında giriş seviyesinde bilgiler verir ve Hadoop'un temellerini tanıtır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Büyük veri yönetimi kavram ve terimlerini bilmek 2) Gerçek dünyadaki büyük veri problemlerini ve yaklaşımlarını bilmek 3) Veri bilimi ve ilgili veri akışındaki bileşenleri tanımlama becerisi 4) Büyük verinin özelliklerini açıklamak 5) Büyük veri analizi süreçlerini yürütmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı ve Tanışma | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
2) | Temel Kavramsal Özellikler ve Tarihsel Gelişimi | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
3) | Konvansiyonel Veri Madenciliği ve Veri Ambarı | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
4) | Büyük Veri İçerisindeki Veri Bileşenleri | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
5) | Büyük Veri Uygulama Örnekleri | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
6) | Büyük Veri Teknolojilerine Genel Bakış | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
7) | Büyük Veri Teknolojilerinin Mimarisi | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
8) | Büyük Veri Yönetimi Kapsamında Python Kodlama Pratiği | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
9) | Vaka Çalışması I | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
10) | Proje | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
11) | Büyük Veri Analitiği I | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
12) | Büyük Veri Analitiği II | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
13) | Vaka Çalışması II | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
14) | Dönem Gözden Geçirme ve Öğrenilenlerin Tartışılması | Data Science and Big Data Analytics by EMC |
Ders Notları / Kitaplar: | Practical Data Science with Hadoop and Spark, Ofer Mendelevitch, Pearson |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. | |||||||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. | |||||||||||||
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. | |||||||||||||
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. | |||||||||||||
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. | |||||||||||||
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. | |||||||||||||
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. | |||||||||||||
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. | |||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||||
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. | |||||||||||||
12) En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. | |||||||||||||
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. | |
3) | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. | |
4) | Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. | |
5) | Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. | |
6) | Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. | |
7) | Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. | |
8) | Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. | |
9) | Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. | |
10) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
11) | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. | 3 |
12) | En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. | |
13) | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Uygulama | 3 | % 5 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 90 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 90 |