YBS405 BÜYÜK VERİ YÖNETİMİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK VE TİCARETÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK VE TİCARET
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: YBS405
Ders İsmi: BÜYÜK VERİ YÖNETİMİ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Volkan USLAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Volkan Uslan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Veri analizi süreci hakkında temel beceriler kazanmak. Büyük verileri işlemek için teknik ve yaklaşımları tanıtmak. Büyük veriler üzerinde veri analizini uygularken uygun araçları uygulayabilme. Büyük veriden değer elde etmeyi geliştirmek için büyük veri yönetimi tekniklerinin kullanımı ile pratik analitik becerilere sahip olmak.
Dersin İçeriği: Bu ders büyük veri yönetimi hakkında temel bilgiler verir ve büyük verinin özelliklerini açıklar. Bu ders, büyük verilerin nasıl modelleneceği, yönetileceği ve işleneceği hakkında giriş seviyesinde bilgiler verir ve Hadoop'un temellerini tanıtır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Büyük veri yönetimi kavram ve terimlerini bilmek
2) Gerçek dünyadaki büyük veri problemlerini ve yaklaşımlarını bilmek
3) Veri bilimi ve ilgili veri akışındaki bileşenleri tanımlama becerisi
4) Büyük verinin özelliklerini açıklamak
5) Büyük veri analizi süreçlerini yürütmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve Tanışma Data Science and Big Data Analytics by EMC
2) Temel Kavramsal Özellikler ve Tarihsel Gelişimi Data Science and Big Data Analytics by EMC
3) Konvansiyonel Veri Madenciliği ve Veri Ambarı Data Science and Big Data Analytics by EMC
4) Büyük Veri İçerisindeki Veri Bileşenleri Data Science and Big Data Analytics by EMC
5) Büyük Veri Uygulama Örnekleri Data Science and Big Data Analytics by EMC
6) Büyük Veri Teknolojilerine Genel Bakış Data Science and Big Data Analytics by EMC
7) Büyük Veri Teknolojilerinin Mimarisi Data Science and Big Data Analytics by EMC
8) Büyük Veri Yönetimi Kapsamında Python Kodlama Pratiği Data Science and Big Data Analytics by EMC
9) Vaka Çalışması I Data Science and Big Data Analytics by EMC
10) Proje Data Science and Big Data Analytics by EMC
11) Büyük Veri Analitiği I Data Science and Big Data Analytics by EMC
12) Büyük Veri Analitiği II Data Science and Big Data Analytics by EMC
13) Vaka Çalışması II Data Science and Big Data Analytics by EMC
14) Dönem Gözden Geçirme ve Öğrenilenlerin Tartışılması Data Science and Big Data Analytics by EMC

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Practical Data Science with Hadoop and Spark, Ofer Mendelevitch, Pearson
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.
12) En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Uluslararası işletmecilik ve ticarete temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarlarının gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. 3
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. 3
12) En az Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 3 % 5
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 90
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 90