NAME215 GEMİ GEOMETRİSİ VE HİDROSTATİKPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: NAME215
Ders İsmi: GEMİ GEOMETRİSİ VE HİDROSTATİK
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: ENG 111 - TEKNİK RESİM
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAYRİYE PEHLİVAN SOLAK
Dersi Veren(ler): Hayriye Pehlivan Solak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler ders sonunda gemi formu ve gemi geometrisinin temellerini öğrenirler. Tekne form planlarını çizme, temel hidrostatik özellikleri hesaplama, bir geminin geometrik katsayılarını belirleme ve gemi geometri terimlerinin temel terminolojisini öğrenme becerisi kazanırlar.
Dersin İçeriği: Giriş, terminoloji, gemi tipleri, ana boyutlar, gövde formu katsayıları, boyutsuz oranlar, gemi geometrisi, geometrik gemi tasarımı, gemi formları, endaze planı, sayısal integrasyon, hidrostatik hesaplamalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ana boyutları ve gemilerin geometrik parametrelerinin öğrenilmesi
2) Farklı gemi gövde formlarını
3) Gemi endaze planını çizimini
4) Farklı gemi tiplerine ait hidrostatik değerleri hesaplamayı ve gemi temel form karakteristiklerinin öğrenilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş / Gemi tiplerinin tanıtılması
2) Ana boyutlar, form katsayıları, boyutsuz oranlar
3) Gemi geometrisi, tekne form planları, tekne formu çizim esasları
4) Seri 60 formlarının temel özellikleri, ofset tablosu hazırlama, ağ çizgilerinin çizilmesi
5) Gemi en enkesitleri, su hatları ve profilleri
6) Kontrol eğrilerinin (batok, diagonal) çizilmesi, Autocad kullanarak gemi çizgilerinin çizilmesi
7) Hidrostatik özellikler, Sayısal integrasyon teknikleri
8) Sayısal integrasyon ile en kesit alan eğrisi ve deplasman hesaplanması, su altı alan ve hacminin hesaplanması
9) Vize sınavı
10) Su altı alan ve hacim merkezlerinin hesaplanması (LCB, LCF, KB)
11) Atalet Momenti (IT, IL), Stabilite ve Metasantr hesapları
12) Gemilere ait hidrostatik hesaplamalar
13) Hidrostatik eğrilerin çizimi
14) Hidrostatik eğrilerin çizimi ve genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Benford, H. (1991). Naval architecture for non-naval architects.
2. Tupper, E. C. (2013). Introduction to naval architecture. Butterworth-Heinemann.
3. Rawson, K. J., (2001). Basic ship theory.
Diğer Kaynaklar: 1. Benford, H. (1991). Naval architecture for non-naval architects.
2. Tupper, E. C. (2013). Introduction to naval architecture. Butterworth-Heinemann.
3. Rawson, K. J., (2001). Basic ship theory.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 3 % 40
Ara Sınavlar 1 % 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 65
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 35
Toplam % 100