GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | NAME215 | ||||||||
Ders İsmi: | GEMİ GEOMETRİSİ VE HİDROSTATİK | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: |
ENG 111 - TEKNİK RESİM |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYRİYE PEHLİVAN SOLAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Hayriye Pehlivan Solak | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler ders sonunda gemi formu ve gemi geometrisinin temellerini öğrenirler. Tekne form planlarını çizme, temel hidrostatik özellikleri hesaplama, bir geminin geometrik katsayılarını belirleme ve gemi geometri terimlerinin temel terminolojisini öğrenme becerisi kazanırlar. |
Dersin İçeriği: | Giriş, terminoloji, gemi tipleri, ana boyutlar, gövde formu katsayıları, boyutsuz oranlar, gemi geometrisi, geometrik gemi tasarımı, gemi formları, endaze planı, sayısal integrasyon, hidrostatik hesaplamalar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ana boyutları ve gemilerin geometrik parametrelerinin öğrenilmesi 2) Farklı gemi gövde formlarını 3) Gemi endaze planını çizimini 4) Farklı gemi tiplerine ait hidrostatik değerleri hesaplamayı ve gemi temel form karakteristiklerinin öğrenilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş / Gemi tiplerinin tanıtılması | |
2) | Ana boyutlar, form katsayıları, boyutsuz oranlar | |
3) | Gemi geometrisi, tekne form planları, tekne formu çizim esasları | |
4) | Seri 60 formlarının temel özellikleri, ofset tablosu hazırlama, ağ çizgilerinin çizilmesi | |
5) | Gemi en enkesitleri, su hatları ve profilleri | |
6) | Kontrol eğrilerinin (batok, diagonal) çizilmesi, Autocad kullanarak gemi çizgilerinin çizilmesi | |
7) | Hidrostatik özellikler, Sayısal integrasyon teknikleri | |
8) | Sayısal integrasyon ile en kesit alan eğrisi ve deplasman hesaplanması, su altı alan ve hacminin hesaplanması | |
9) | Vize sınavı | |
10) | Su altı alan ve hacim merkezlerinin hesaplanması (LCB, LCF, KB) | |
11) | Atalet Momenti (IT, IL), Stabilite ve Metasantr hesapları | |
12) | Gemilere ait hidrostatik hesaplamalar | |
13) | Hidrostatik eğrilerin çizimi | |
14) | Hidrostatik eğrilerin çizimi ve genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Benford, H. (1991). Naval architecture for non-naval architects. 2. Tupper, E. C. (2013). Introduction to naval architecture. Butterworth-Heinemann. 3. Rawson, K. J., (2001). Basic ship theory. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Benford, H. (1991). Naval architecture for non-naval architects. 2. Tupper, E. C. (2013). Introduction to naval architecture. Butterworth-Heinemann. 3. Rawson, K. J., (2001). Basic ship theory. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | ||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | ||||||||||||
12) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 3 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 65 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 35 | |
Toplam | % 100 |