GEMİ MAKİNELERİ İŞLETMECİLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | MAT1005 | ||||||||
Ders İsmi: | TEMEL MATEMATİK-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Serap HERDEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Serap Herdem | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Matematiğin meslek dersleri için altyapı teşkil etmesini sağlamak. 2. Düşünme mantığını geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Sayılar (Tamsayılar, kesirli sayılar, üslü-köklü sayılar, ondalıklı sayılar ile işlemler ve yuvarlatma), Cebir, Orantı ,Sapma ve Enterpolasyon, Ölçme, Ölçmede Belirsizlik, Fonksiyonlar, Zaman ve Açı Hesapları, Trigonometri, Karmaşık Sayılar, Logaritma, Matematik Cetvellerinin Kullanılması, Geometri, Küresel Trigonometri, Vektörler, Lineer Cebir (Matrisler ve Determinantlar). |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir 1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler I. sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir II. ölçme yöntemlerini ve hata türlerini bilir ve hata hesaplarını yapabilir III. fonksiyonun tarifini yapabilir, tanım ve değer kümelerini belirleyebilir, fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir IV. karmaşik sayıları yazabilir ve karmaşık sayılarla işlem yapabilir V. geometrik şekilleri tanıyarak alan ve hacimlerini bulabilir, uygun bilgileri kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini yazabilir VI. üstel fonksiyon ve logaritma arasındaki bağıntıyı açıklayabilir VII. vektör kavramını ve özelliklerini bilir VIII. matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir 1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler I. sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir II. ölçme yöntemlerini ve hata türlerini bilir ve hata hesaplarını yapabilir III. fonksiyonun tarifini yapabilir, tanım ve değer kümelerini belirleyebilir, fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir IV. karmaşik sayıları yazabilir ve karmaşık sayılarla işlem yapabilir V. geometrik şekilleri tanıyarak alan ve hacimlerini bulabilir, uygun bilgileri kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini yazabilir VI. üstel fonksiyon ve logaritma arasındaki bağıntıyı açıklayabilir VII. vektör kavramını ve özelliklerini bilir VIII. matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir 2) fonksiyonun tarifini yapabilir, tanım ve değer kümelerini belirleyebilir, fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir 3) karmaşik sayıları yazabilir ve karmaşık sayılarla işlem yapabilir 4) geometrik şekilleri tanıyarak alan ve hacimlerini bulabilir, uygun bilgileri kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini yazabilir 5) vektör kavramını ve özelliklerini bilir 6) matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayılar, Aritmetik işlemler, Cebirsel ifadeler, Çarpanlara ayırma | |
1) | Sayılar, Aritmetik işlemler, Cebirsel ifadeler | |
2) | Zaman ve Açı hesapları, Derece, Dakika ve Saniye Cinsinden Hesaplama Yöntemleri | |
2) | Çarpanlara ayırma | |
3) | I.Dereceden Bir ve İki Bilinmeyenli Denklemler | |
3) | I.Dereceden Bir ve İki Bilinmeyenli Denklemler, Oran-Orantı | |
4) | Üslü ve köklü ifadeler | |
4) | Üslü ve köklü ifadeler | |
5) | Mutlak Değer, Ölçme | |
5) | Mutlak Değer, İkinci dereceden denklemler | |
6) | Analitik Geometri | |
6) | Analitik Geometri | |
7) | Fonksiyonlar ve Grafikleri | |
7) | Fonksiyonlar ve Grafikleri | |
8) | Fonksiyonların Bileşkesi, Fonksiyonlarda Ölçekleme ve Öteleme Ara Sınav | |
8) | Fonksiyonların Bileşkesi, Fonksiyonlarda Ölçekleme ve Öteleme | |
9) | Vektör cebri, vektörlerin eşitliği, skaler çarpım, vektörel çarpım | |
10) | Karmaşık Sayılar, Karmaşık Sayılarda İşlemler | |
11) | Matrisler ve Determinantlar | |
12) | Düzlemsel Geometri (Üçgen) | |
13) | Düzlemsel Geometri ( Dörtgen ve Çember) | |
14) | Katı Cisimlerin Alan ve Hacim Hesapları |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel Matematik (Meslek Yüksek Okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri İçin) , Mustafa BALCI, Sürat Üniversite Yayınları/ Eğitim Dizisi, İstanbul, 2013. Gür Yayınları, Öğreten Matematik Fasikülleri |
Diğer Kaynaklar: | 1. Yüksek Matematik, Ahmet A. Karadeniz 2. Çözümlü Yüksek Matematik –Calculus-Problemleri 1, Doç. Dr. Cevdet CERİT, İstanbul, 2006 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |||||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının gemi makineleri operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında gemi makineleri ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |