DENİZ VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34,84 |
Ders Kodu: | DUI1003 | ||||||||
Ders İsmi: | SEYİR I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Hatice YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Hatice YILMAZ, Mehmet ERSAN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kurs, Seyir alanında mesleki ve profesyonel yeterlilikler için önerilen Modüler Çerçevenin bir parçasını oluşturur. Program, öğrencilere Güverte Zabiti ve nihayetinde gemi kaptanı olarak bir ticaret gemisini yönetme konusunda derinlemesine bilgi sağlar. Vurgu, kıyı sularında seyir yapan bir gemideki denizcilik sistemleri ve konuları ile bunların uygulamaları üzerinedir. |
Dersin İçeriği: | 1. Öğrencilere seyir terimleri, tanımları ve yersel koordinat sistemi hakkında bilgi vermek. 2. Öğrencilere seyirde kullanılan çeşitli araçlar, haritalar, yayınlar ve bunların düzeltme işlemleriyle ilgili bilgi vermek. 3. Öğrencilere mesafe ve kerteriz kavramını tanıtmak ve denizde rota ve mesafe hesaplamalarını öğretmek. 4. Öğrencileri yerküre manyetizması, manyetik pusula ve cayro pusulanın kullanımı, hataları ve düzeltme yöntemleri konusunda bilgilendirmek. 5. Seyir yardımcılarını doğru kullanma konusunda anlayış kazandırmak. 6. Harita bileşimi, düzenli ve doğru çalışma, konum ve konum çizgisi çizimi ile rota çizimi açısından temel harita çalışma becerilerini geliştirmeleri için öğrencilere fırsatlar sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Düzlemsel koordinat sistemini tanır. Seyir terim ve tanımlarını bilir. 2) Seyir araçları, haritalar ve yayımlarını kullanır ve düzeltmelerini yapar. 3) Rota belirler, mesafe ve kerteriz hesaplarını yapar. 4) Cayro ve manyetik pusulaları tanır ve kullanır. Pusula hatası düzeltimini yapar. 5) Kıyı seyri konseptini tanır, seyir yardımcılarını kullanır. 6) Harita kullanır, pilotlama yapar, harita düzeltmeleri ve seyir neşriyatları hususlarında beceri elde eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DERS İZLENCESİ VE DERSE GİRİŞ Sunum ödevleri ve dönem ödevleri hakkında açıklamalar | DERS İZLENCESİ |
2) | Seyire giriş, seyrin tarihçesi, seyir türleri, seyrin bileşenleri | Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 Chapter I |
3) | Seyir Terimleri ve Tanımları ve Karasal Koordinat Sistemi -Dünya'nın Şekli, küre, jeodezi, büyük ve küçük daireler, küresel açı ve üçgenler -Dünya'nın kutupları, ekvator ve meridyenler -Enlem, enlem paraleli, başlangıç meridyeni, boylam -Enlem ve boylam farkı (dlat-dlong), uzaklık (departure), enlem ve boylam farkı üzerine pratik -Harita pratikleri | Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 Admiralty Manual of Navigation, 2008 |
4) | SEYİR TERİMLERİ VE TANIMLAR VE KARASAL KOORDİNAT SİSTEMİ - Uluslararası deniz mili, denizde mesafe ve yön - Gerçek rota, kerte hattı, büyük daire yayı ve departure - Seyir araçlarının tanıtımı ve kullanımı - Öğrenci Sunumları - Harita pratikleri | Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 Admiralty Manual of Navigation, 2008 |
5) | HARİTALAR VE NOTİK YAYINLAR - Deniz Haritaları - Harita projeksiyonları - Seyir Haritası - Haritalar üzerinde pratik çalışma (koordinatlar, mesafe, rota, kerteriz) - Notik yayınlar, semboller ve kısaltmalar - Harita datumu, Merkator Haritası çizimi, küçük alan çizim kartı, meridyen parçaları. | -NP5011 ADMIRALTY Symbols and Abbreviations used on Paper Charts -Nautical Charts and Chart Catalogue |
6) | MANYETİK PUSULALAR - Dünya manyetizması ve gemiler üzerindeki etkileri - Manyetik pusula, sapma, sapma kartı, varyasyon - Manyetik pusulanın kullanımı, pusula hataları ve düzeltmeleri CAYRO PUSULALAR - Türleri ve çalışma prensipleri - Cayro pusulanın kullanımı, rota ve kerteriz uygulamaları - Hız ve enlem hataları ile pusula düzeltmeleri | Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 Admiralty Manual of Navigation, 2008 |
7) | KIYISAL SEYİR KAVRAMI - Konum çizgileri ve konum daireleri, geçiş konum çizgileri, harita çalışması - Menzil ve kerteriz (gerçek ve göreceli) - Rota ve mesafelerin hesaplanması | Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 Admiralty Manual of Navigation, 2008 NP5011 ADMIRALTY Symbols and Abbreviations used on Paper Charts Nautical Charts and Chart Catalogue. |
8) | ARA SINAV | ARA SINAV ÖNCESİ İŞLENEN KONULAR VE MATERYALLERİ |
9) | KIYISAL SEYİR KAVRAMI - DR, EP, fix, hareketli fix, no fix (tehlike kerterizi ve menzil) hesaplamaları için formüller - Çift açı yöntemleri ve gidilmesi gereken rota ile mesafenin hesaplanması - Harita çalışması – Görev | -Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 -Admiralty Manual of Navigation, 2008 -NP5011 Admiralty Symbols and Abbreviations used on Paper Charts -Nautical Charts and Chart Catalogue |
10) | KIYISAL SEYİR KAVRAMI - DR çizimi, ETA hesaplaması, derinlik ölçümleri, derinlik ölçüm sistemleri, derinlikle navigasyon - Temel seyir planlaması, sürüklenme ve akıntı üçgeni, SET ve DRIFT problemi - Harita çalışması – Görev | -Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 -Admiralty Manual of Navigation, 2008 -NP5011 Admiralty Symbols and Abbreviations used on Paper Charts -Nautical Charts and Chart Catalogue |
11) | KIYISAL SEYİRDE SEYİR YARDIMCI ARAÇLARININ KULLANIMI - Seyir yardımcı araçlarının türleri - Fenerler ve özellikleri, YANLAÇ ve KARDİNAL yardımcılar - Şamandıra, işaret ve sis işaretleri | -Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 -Admiralty Manual of Navigation, 2008 -NP5011 Admiralty Symbols and Abbreviations used on Paper Charts -Nautical Charts and Chart Catalogue. -Nautical Publications (ALL, ALRS, ASD, ATT etc.) |
12) | KIYISAL SEYİRDE SEYİR YARDIMCI ARAÇLARININ KULLANIMI - Fenerler listesi ve diğer denizcilik yayınları. - Fener görünürlük hesaplaması. | -Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 -Admiralty Manual of Navigation, 2008 -NP5011 Admiralt Symbols and Abbreviations used on Paper Charts -Nautical Charts and Chart Catalogue. |
13) | HARİTA ÇALIŞMASI -Harita çalışması, konum belirleme, harita depolama, denizciler için duyurular. | -Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 -Admiralty Manual of Navigation, 2008 -NP5011 Admiralty Symbols and Abbreviations used on Paper Charts -Nautical Charts and Chart Catalogue |
14) | HARİTA ÇALIŞMASI, HARİTA DÜZELTMELERİ VE DENİZCİLER İÇİN YAYINLAR -Harita çalışması, konum belirleme ve rota -Denizciler için duyurular, haritalara ve denizciler için yayınlara düzeltmeler -Elektronik haritalar ve ECDIS'e genel giriş -Harita düzeltmeleri için uygulama çalışmaları | -Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 -Admiralty Manual of Navigation, 2008 -NP5011 Admiralty Symbols and Abbreviations used on Paper Charts -Nautical Charts and Chart Catalogue -How to keep your admiralty products up to date |
15) | FİNAL SINAVI | TÜM DÖNEM DERS İÇERİK VE MATERYALLERİ |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 2.Admiralty Manual of Navigation, 2008 3.Symbols and Abbreviations Used on Admiralty Charts 4.Nautical Charts and Chart Catalogue. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Nautical Publications (ALL, ALRS, ASD, ATT etc.) 2. How to keep your admiralty products up to date (NP294) 3. Mariner’s Handbook (NP100) 4. Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency. 1995 5. Admiralty Manual of Navigation, 2008 6. Symbols and Abbreviations Used on Admiralty Charts 7. Nautical Charts and Chart Catalogue. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 3 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 3 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 2 |
12) | Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 3 |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |