DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MATH111 | ||||||||
Ders İsmi: | MATHEMATICS-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Arş. Gör. Hande KUL GELAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Davut Uğurlu, Dr. Öğr. Üyesi Burcu Çınarcı | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı mühendislik öğrencilerinin fonksiyon, limit, türev ve integral kavramlarını öğrenmelerini sağlamak ve bu kavramların mühendislik alanında uygulamalarını göstermektir. Ayrıca bu ders ile öğrendikleri bu kavramlarla mühendislik problemlerinde matematiksel düşünmelerini de geliştirmek hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Fonksiyon, Limit, Süreklilik, Türev, Türevin Uygulamaları, İntegral, Belirli İntegralin Uygulamaları, İntegral Alma Teknikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) fonksiyonun tarifini yapabilir, tanım ve değer kümelerini belirleyebilir, fonksiyonların toplamını, farkını, bölümünü, çarpımını ve bileşkesini bulabilir 2) fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir 3) fonksiyonların limitini hesaplayabilir ve türevlerini alabilir 4) türev kullanarak fonksiyonların grafiğini çizebilir ve maksimum ve minimum değerlerini bulabilir 5) integral alabilir ve integrali kullanarak alan, dönel hacim ve yay uzunluğu hesaplayabilir 6) integral tekniklerini kullanarak çeşitli fonksiyonların integrallerini alabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fonksiyonlar ve grafikleri, öteleme ve ölçeklendirme ile grafik çizimleri | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
2) | Ortalama değişim hızı, bir eğrinin üzerindeki bir noktadan geçen teğet doğrusu, Fonksiyonların bir noktadaki limitleri ve genel limit kuralları, limitin matematiksel tanımı. | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
3) | Tek taraflı limitler, süreklilik, verilen bir fonksiyon grafiğinin asimptotlarının limit yardımıyla belirlenmesi. | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
4) | Bir noktadaki türev tanımı, Fonksiyonların türevleri, Türev alma kuralları, Değişim oranları olarak türev. | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
5) | Trigonometrik Fonksiyonların Türevleri, Zincir Kuralı, Kapalı Türev | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
6) | İlgili Oranlar, Lineerizasyon ve Diferensiyel | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
7) | Uç Değerler, Ortalama Değer Teoremi, Monoton Fonksiyonlar ve Birinci Türec Testi 1.Ara Sınav | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
8) | Konkavlık ve Eğri Çizimi, Uygulamalı Optimizasyon, Newton Metodu, Antitürev | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
9) | Alan ve Sonlu Toplam ile Hesaplama, Sigma Notasyonu ve Sonlu Toplamlar Limitleri, Belirli İntegral | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
10) | Analizin Temel Teoremi, Belirsiz İntegraller ve Değişken Değişitrme Metodu, Eğriler Arasında Kalan Alan ve Değişken Değiştirme | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
11) | Kesit Alanı Kullanarak Hacim , Silindirik Kabuk Kullanarak Hacim, Yay Uzunluğu, Dönel Yüzeyler | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
12) | Ters Fonksiyonlar ve Türevleri, Doğal Logaritma, Üstel Fonksiyonlar, Belirsiz Şekiller ve L’Hopital's Kuralı | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
13) | Ters Trigonometrik Fonksiyonlar, Hiperbolik Fonksiyonlar, Kısmi İntegrasyon Metodu | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
14) | Trigonometrik İntegraller, Trigonometric Dönüşümler, Rasyonel Fonksiyonları Basit Kesirlere Ayırarak İntegralini Alma | Ders notları ve ders kitabı olan Thomas’ Calculus, 12. baskısının ilgili bölümü, bilgisayar, tripod, grafik tablet |
Ders Notları / Kitaplar: | Thomas’ Calculus, 12th Edition, Pearson, Global Edition, George B. Thomas, Jr , Maurice D. Weir, Joel Hass, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Calculus: A Complete Course, 7th Edition, Robert A. Adams and Christopher Essex, Pearson, Canada, 2010. 2. Calculus: A New Horizon, Howard Anton, 6th Edition; John Wiley & Sons, 1999. 3. Calculus: Concepts and Contexts, James Stewart, 4th Edition, Brooks/Cole Pub., 2008. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 2 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Ödevler | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 150 |