DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MF221 | ||||||||
Ders İsmi: | ELECTRONICS | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Mehmet Tahir ÖZDEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. M. Tahir Özden | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, bilgisayar, iletişim, radar, küresel mevkilenme ve harita gösterim sistemlerinin çalışma prensiplerinin ve temel kavramlarının Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği dalı öğrencilerine kazandırılmasıdır. Son yirmi yılda, bilgisayar ve iletişim sistemlerinin birçok mühendislik akademik disiplinleri ile bütünleşmelerinin yanısıra ; radar sistemleri ve küresel mevkilenme sistemleri ile de bütünleşerek denizcilik ve seyir sistemlerinin temel unsuru haline gelmiştir. Bu kapsamda ders ; deniz ulaştırma ve işletme mühendisliği öğrencilerine, bilgisayar, iletişim, radar , küresel mevkilenme ve harita gösterim sistemlerinin çalışma prensiplerinin ve temel kavramlarının sunulmasını içermektedir ki; bu kavram ve prensipler, tasarımcı yerine, elektronik seyir sistemlerinin kullanıcısının bakış açısı ile verilmektedir. |
Dersin İçeriği: | 1) Elektrik devrelerinin analizi konularının gözden geçieilmesi. 2) Operasyonel yükselteçler 3) Yarı iletkenler ve diyotlar 4) Çift kutupsal kesit transistörler 5) Saha etkili transistörler 6) Sayısal devreler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Elektrik devre analizine ilişkin basit kavramlar. 2) Operasyonel yükselteçlerin ilk prensipleri ve aktif süzgeç olarak kullanılmaları. 3) Yarı iletkenler ve diotlar ile ilgili temel kavramlar ; bu elemanları içeren devrelerin küçük ve büyük işaret modelleri vasıtası ile analizi. 4) Çift kutuplu kesit transistörleri ; işlevleri, devre modelleri ve uygulamaları. 5) Saha etki transistörleri ; işlevleri, devre modelleri ve uygulamaları. 6) Sayısal mantık devrelerinin temel özelliklerinin, birleşik mantık devrelerine giriş kapsamında sunulması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrik devre analizinin tekrarı. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölümler :1-4 |
2) | Operasyonel yükselteçler. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 8. |
3) | Operasyonel yükselteçler. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 8. |
4) | Operasyonel yükselteçler. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 8. |
5) | Yarı iletkenler ve diotlar. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 9. |
6) | Yarı iletkenler ve diyotlar. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 9. |
7) | Çift kutuplu kesit transistörler. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 10. |
8) | Ara sınav. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölümler : 8- 9. |
9) | Çift kutuplu kesit transistörler. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 10. |
10) | Saha etkili transistörler | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 11. |
11) | Saha etkili transistörler. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 11. |
12) | Sayısal devreler. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 13. |
13) | Sayısal Devreler. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 13. |
14) | Sayısal devreler. | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). Bölüm 13. |
Ders Notları / Kitaplar: | Giorgio Rizzoni, Principles and Applications of Electrical Engineering, 5/E (International Edition), McGraw-Hill, 2007. (ISBN-10 : 007-125444-7, ISBN-13 : 9780071254441). |
Diğer Kaynaklar: | 1) Giorgio Rizzoni, Principles of Electrical Engineering, 5/E,(International Edition), McGraw-Hill, 2008. (ISBN-10 : 007-1283382, ISBN-13 :9780078173400). 23)Allan R. Hambley, Electrical Engineering : Principles and Applications, 5/E, Prentice Hall, 2011. (ISBN-10 : 0131989227, ISBN-13 : 9780131989221). 3) J. J. Cathey, Schaum’s Outline of Basic Electrical Engineering, 2/E,McGraw-Hill, |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 2 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 2 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 3 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 3 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 3 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 13 | 1 | 13 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 13 | 1 | 13 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 145 |