İŞLETME TEZLİ YÜKSEK LİSANS | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | BUS511 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyal Bilimler İçin Araştırma Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Kenan TATA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Kenan Tata | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri ileri akademik ve/veya profesyonel hayatlarında ihtiyaç duyacakları analitik becerilerle donatmayı amaçlamaktadır. Bunlar arasında araştırma tasarım becerileri, temel istatistiksel kavramların derinlemesine bilgisi ve bazı yaygın veri analizi ve işleme yöntemlerinin ileri düzeyde kullanımı, gerekli istatistiksel paketlere aşinalık dahildir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veri kaynaklarını kullanma ve analize hazırlama 2) Betimleyici ve çıkarımsal istatistik 3) Regresyon yöntemlerini kullanma 4) Keşfedici yöntemlerin uygulanması 5) Araştırma konusu oluşturma ve bilimsel araştırma süreçleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel araştırmanın esasları, araştırma konusu/sorusu | Creswell book chapters |
2) | Betimleyici ve Çıkarımsal istatistikler | Newbold chapters.... |
3) | Olasılık dağılımları ve hipotez testleri | Newbold chapters... |
4) | Regresyon modelleri-tekli | |
5) | Regresyon modelleri- çoklu | |
6) | Temel bileşenler analizi ve örnekleri | Hair et al... |
7) | Faktör analizi -1 | |
8) | Faktör analizi 2 | |
9) | ANOVA-MANOVA | ANOVA-MANOVA |
10) | Zaman serileri -1 | |
11) | Zaman serileri-2 | |
12) | Uzun vadeli modeller | |
13) | Uygulamalar-1 | |
14) | Uygulamalar 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Hair et al, Multivariate Data Analysis Newbold at al, Statistics for Business and Economics |
Diğer Kaynaklar: | several databases will be mentioned throuout the course, Also some open source software packacges will be introduced (Gretl, Jasp, Jamovi) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||
1) İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
1) Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
2) Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
4) Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
5) Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | |||||||
6) Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | İşletme alanı ile ilgili olarak mesleki yaşamında kullanabileceği çağdaş ve güncel bilgilere ve literatürde geçerli olan teorik bilgiye sahiptir | 3 |
1) | Uzmanlaşma ile birlikte geliştirilen kavramsal ve bilişsel bilgiye ait verileri toplama, yorumlama ve analizde kullanabilme, bu bilgileri alanı ile ilgili proje ve faaliyetleri yürütme ve yönlendirmede kullanabilme becerisine sahiptir | 3 |
2) | Yaşanan hızlı değişimin ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkındadır | 3 |
3) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulmasında mesleki etik ve sorumluluğa sahiptir | 3 |
4) | Alanı ile ilgili Microsoft Office yazılım programlarını kullanabilir ve yönetebilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir | 3 |
5) | Alanı ile ilgili etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | 2 |
6) | Elde ettiği teorik bilgiyi kavramsal ve bilişsel bilgiye dönüştürebilir; bu bilgi ile seçtiği kariyer alanında bir işi bağımsız olarak yapma ve yürütme becerisine sahiptir | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |