SUALTI TEKNOLOJİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 46,52,84 |
Ders Kodu: | SAT1025 | ||||||||
Ders İsmi: | ÖZEL DALIŞ VE KURTARMA TERMİNOLOJİSİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Denizci Eğitmen Hilmi Tamer GÜNEBAKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | H. Tamer GÜNEBAKAN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, dalış ve kurtarma uzmanlıklarının mesleki ve profesyonel yeterliliğine yönelik Sualtı Teknolojisi programının bir parçasını oluşturur. Ders, öğrencilerin ticari gemilere yönelik temel terminolojinin yanı sıra sanayi dalgıçlığına yönelik su altı ve dalış terminolojisini anlamalarına yardımcı olur. Ders İngilizce olarak gemilerin sualtı yapıları, dalış kural ve kullanılan cihazları, temel kurtarma ekipmanları ve su altı operasyon terminolojisini kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Gemi ve gemi tipleri Geminin yapısı ve ana bölümleri ile ilgili terminoloji Dalışta kullanılan terimler Dalışta kullanılan (SCUBA ve Satihtan İkmalli Dalış sistemleri) takımlar Gemi Karinasında (sualtı) Bakım ve Tutum işlemleri Kurtarma ve sualtı operasyonlarında kullanılan terim ve deyimler Dalış ve Kurtarmada kullanılan ekipmanlar (kaldırma balonları, ROV'ler, vs) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemi Tiplerini Bilmek 2) Gemilerin yapısını ve ana kısımlarını bilmek 3) Genel Gemicilik Terminolojisini bilir. 4) Geminin sualtı kısımlarını bilmek 5) Dalış kural, prensip ve terimleri bilmek 6) Dalış sistem ve ekipmanlarını bilmek 7) Kurtarmayla ilgili özel terimleri ve malzemeleri bilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dalışta kullanılan temel terimler | Sunum US Navy Diving Manual |
2) | Dekompresyon Teorisi genel terimler | US Diving Manual |
3) | Dalış operasyonlarında Minimum Personel sayıları ve görevleri | US Diving Manual |
4) | SCUBA Dalış genel kurallar | US Diving Manual |
5) | Satıhtan İkmalli Dalış Sistemleri | US Diving Manual |
6) | Dalış sistemleri ile kullanılan ekipmanlar | US Diving Manual |
7) | Gemi Tipleri ve Gemilerin tanıtılması | |
8) | Gemilerin Sualtında kalan bölüm ve echizelerin tanıtılması | |
9) | Gemi karinasında Sualtı Bakım ve Onarım Uygulamaları | |
10) | Kurtarma temel terminoloji | Salvage Manual Vol I |
11) | Kurtarmacılıkta kullanılan malzemeler | Salvage Manual Vol I |
12) | Gemicilik ve porsun genel terimler | |
13) | Dalış ve Kurtarma genel emniyet tedbirleri | |
14) | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Diving Manual Salvage Manual Power Points |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ship Knowledge Encyclopedia - Klaas van Dokkum, internet sources 2. Standard Maritime Navigational Vocabulary. M. BAŞ, B. TOZAR, 2001, ISBN 975-94706-1-6, İstanbul, 3. US DIVING MANUAL 4. US Salvage Manual (vol 1) 4. ONLINE Diving Accident Reports |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |||||||||||||
11) Sualtı Dalgıçlığı ve onunla bağlantılı tüm dalış operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, fizik ve kimya bilgilerini uygulama becerisi | 1 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 2 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 2 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 3 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 2 |
11) | Sualtı Dalgıçlığı ve onunla bağlantılı tüm dalış operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 3 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Arazi Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 51 |