MATH214 LINEAR ALGEBRAPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MATH214
Ders İsmi: LINEAR ALGEBRA
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Azime ÇETİNKAYA
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ AZİME ÇETİNKAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders mühendislik öğrencileri için tasarlanmıştır
1) Lineer Cebirin temel kavram ve yöntemlerini tanıtmak
2) Lineer cebir bilgisini mühendislik problemlerini çözmek için uygulama becerisi sağlamak
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doğrusal denklem sistemlerinin çözüm türlerini bulma ve sınıflandırma
2) Temel matris işlemlerini gerçekleştirme
3) Satır işlemlerini kullanarak bir matrisin formunu değiştirme
4) Bir matrisin tersini bulma
5) Compute the determinants of square matrices
6) Rn'deki vektörlerin temel özelliklerini anlayın ve uygulama
7) Vektör uzayı, taban, boyut ve altuzay kavramlarını anlama
8) Lineer bir dönüşümün matris gösterimini belirleme
9) Bir matrisin özdeğerlerini ve özvektörlerini bulma
10) Bir matrisi köşegenleştirme ve matrislerin benzerliği kavramını anlama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doğrusal Denklem Sistemlerine Giriş, Gauss Eliminasyon Metodu
2) Matrisler ve Matris İşlemleri, Tersler, Matrislerin Cebirsel Özellikleri
3) Temel Matrisler ve Ters Matris Bulma Yöntemi, Doğrusal Sistemler ve Tersinir Matrisler, Köşegen, Üçgen ve Simetrik Matrisler
4) Kofaktör Yoluyla Determinant Bulma, Satır Azaltma Yoluyla Determinant Bulunması
5) Determinant Özellikleri, Cramer Kuralı
6) 2 boyutlu Uzay, 3 boyutlu Uzay, n-Uzayda Vektörler, Norm, Nokta Çarpım ve Rn'de Uzaklık, Ortogonallik, Lineer Sistemlerin Geometrisi, Vektör Çarpımı
7) Reel Vektör Uzayları, Alt Uzaylar, Doğrusal Bağımsızlık, Koordinatlar ve Tabanlar, Boyut
8) Vize
9) Taban, Satır Uzayı, Sütun Uzayı ve Sıfır Uzayı, Rank
10) Özdeğerler ve Özvektörler, Köşegenleştirme
11) Ortogonal Matrisler, Dik Köşegenleştirme, İkinci Dereceden Formlar, İkinci Dereceden Formlar Kullanılarak Optimizasyon
12) Hermityen, Üniter ve Normal Matrisler, Doğrusal Dönüşümler, İzomorfizm
13) Bileşimler ve Ters Dönüşümler
14) Genel Doğrusal Dönüşümler için Matrisler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1.) H. Anton, C. Rorres, Elementary Linear Algebra, 10 th Edition, Wiley
2) B.Kolman, D.R.Hill, Elementary Linear Algebra with Applications, 9th Edition, Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Devam 42 % 0
Ara Sınavlar 30 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 30 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Ara Sınavlar 30 1 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 30 1 30
Toplam İş Yükü 102