GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | BIT1005 | ||||||||
Ders İsmi: | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Pınar DEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Pınar Demir | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar, internet teknolojileri, Bilgisayar ağları ve yapısı (Gemiler dahil), Veri İşleme, Programlama ve MS Word, MS Excel ve MS PowerPoint hakkında temel bilgiler kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Bilgisayar Tarihi, Bilgisayara Giriş, Sistem Bileşenleri, Girdi, Çıktı, Depolama, İnternet ve www, Bilgi ve İletişim Etiği, İletişim ve Ağlar, Gemilerde Bilgisayar Ağları ile sistemleri ve kullanımı, İşletim Sistemi ve Yardımcı Programlar, Uygulama Yazılımları, Microsoft Word Kullanımı, Microsoft Excel Kullanımı, Microsoft PowerPoint Kullanımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Bilgisayarların bileşenleri, işlevleri (CPU, Bellek, Sistem Yolu) 2) II. İnternet, World Wide Web, Etik 3) Bilgisayar Ağları ve Sistemleri ile Gemilerde Bilgisayar Ağları ile sistemleri ve kullanımı 4) İşletim Sistemi ve Yardımcı Programlar, Uygulama Yazılımları 5) Bilgisayar aritmetiğinde sayı sistemleri 6) MS Word, MS Excel ve MS PowerPoint kullanma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Tarihi, Bilgisayara Giriş | OİS/LMS, Textbook |
2) | Sistem Birimi (Bilgisayar bileşenleri), Giriş/Çıkış ve Hafıza, Veri İşleme | OİS/LMS, Textbook |
3) | Internet, World Wide Web, Etik | OİS/LMS, Textbook |
4) | İletişim ve Ağlar, Gemilerde Bilgisayar Ağları ile sistemleri ve kullanımı | OİS/LMS, Textbook |
5) | İşletim Sistemi ve Yardımcı Programlar | OİS/LMS, Textbook |
6) | Uygulama Yazılımları | OİS/LMS, Textbook |
7) | Sayı Sistemleri | OİS/LMS, Textbook |
8) | Ara Sınav | OİS/LMS, Textbook |
9) | MS Word Kullanımı | OİS/LMS, Textbook |
10) | MS Word Kullanımı | OİS/LMS, Textbook |
11) | MS Excel Kullanımı | OİS/LMS, Textbook |
12) | MS Excel Kullanımı | OİS/LMS, Textbook |
13) | MS PowerPoint Kullanımı | OİS/LMS, Textbook |
14) | MS PowerPoint Kullanımı | OİS/LMS, Textbook |
15) | Final | OİS/LMS, Textbook |
Ders Notları / Kitaplar: | OIS/LMS powerpoint presentations |
Diğer Kaynaklar: | 1. Computers Are Your Future, Complete, 9/E Bill A. Daley ISBN-10: 013242939X ISBN-13: 9780132429399 Publisher: Prentice Hall, 2008 3. Bilgisayara Giriş, Beta Yay. 2007. Sevim, B., Hamzaçebi, C., Çetiner, E., Pekkaya M., Zeydan, Ö., Öztürk, S. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 3 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 3 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 2 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 82 |