DUI2061 GÖKSEL SEYİRPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DUI2061
Ders İsmi: GÖKSEL SEYİR
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: DUI1003 - SEYİR I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Nail DOĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Deniz Ulaştırma ve İşletme Önlisans Programına dayalı mesleki nitelikler için STCW kapsamında önerilen Modüler Çerçevenin bir parçasını oluşturur. Kurs, öğrencilere bir gemiyi Güverte Zabiti ve nihayetinde geminin kaptanı olarak yönetme konusunda derinlemesine bir uzmanlık kazandırır. Bu bağlamda derste ağırlıklı olarak göksel seyir teorisi, kullanılan alet ve belgeler anlatılmakta ve bu konularda pratik yapılmaktadır.
Dersin İçeriği: Öğrencileri güverte zabiti ve nihayetinde ticari gemi kaptanı olarak; evren, güneş sistemi, gök küresi, gök koordinat sistemi, saat açısı, gök cisimlerinin günlük hareketleri, gök cisimlerinin koordinatlarının bulunması ve hesaplanması, zaman, sekstant ve diğer gök aletlerinin kullanımı, hataları ve düzeltilmesi konularında öğretmek ve eğitmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Evreni ve güneş sistemini tanımlayabilir ve göksel seyir amacıyla göksel koordinatları uygulayabilir II. Karasal, göksel ve ufuk koordinat sistemlerinin karşılıklı ilişkisini yorumlayabilir III. Zaman kavramını kullanabilir ve göksel hesaplamalar için bölge zamanını ve yerel ortalama zamanı hesaplayabilir IV. Gök cisimlerinin astronomik hareketlerine ilişkin belgeleri ve Astronomik Fix elde etmek için çözümleri kullanabilir. V. Göksel seyirle ilgili denizcilik aletlerini tam olarak kullanabilir. VI. Nautical Almanac’ı kullanabilir VII. Gök cisimlerinin rasat ederek Konum Hattını Hesaplayabilir VIII. Gök cisimlerini gözlemleyerek Fix Mevki koyabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Universe
1) Evren
2) Koordinat sistemleri
2) Coordinate systems
3) Elements of the Celestial Sphere
3) Göksel Kürenin Elementleri
4) Zaman ve Takvim
4) Time and the Calendar
5) Nautical almanac
5) Nautical Almanac
6) Güneşin Doğuşu - Batışı
6) Sun rise – set
7) Moon rise - set
7) Ayın Doğuşu ve Batışı
8) Celestial navigation tools, Sextant
8) Göksel Seyir Yardımcıları, Sextant
9) Observation by sextant and corrections
9) Sekstant ile gözlem ve düzeltmeler
10) Meridyen Geçişi
10) Meridian passage
11) Latitude by Polaris
11) Polaris ile Enlem Bulma
12) Finding compass error
12) Cayro Pusula Hatasının hesaplanması
13) Mevki Bulma
13) Ship's position
14) Final Exam
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bowditch, N., The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency.
2. Nautical Almanac (it is compulsory to bring the book to the class for all students)
Diğer Kaynaklar: 1. Admiralty Manual of Navigation, 2011, Vol-2
2. Hobss, Marine Navigation 1&2
3. Cotter CH — The elements of Navigation and Nautical Astronomy (Brown, Son and Ferguson, 1992) ISBN: 0851745431
4. Norie J — Nautical Tables (Imray, Laurie, Norie and Wilson, 1991) ISBN: 0852881606
5. Aktuğ, Art of Celestial Navigation

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 2
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü 78