GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ-TEZLİ YL | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
YÜKSEK LİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | ME599 | ||||||||
Ders İsmi: | YÜKSEK LİSANS TEZİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CÜNEYT EZGİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Cüneyt EZGİ | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste temel olarak akademik tez yazma ile ilgili biçimsel ve içeriksel ilkeler incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tartışabilecektir. Öğrenci, eleştirel bir yaklaşımla tezi ele alabilecektir. Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirebilecektir. Öğrenci, ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygulayabilecektir. Öğrenci, kaynak tarayabilecek, kaynaklardan alıntı yapabilecektir. Öğrenci, akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez Geliştirme | Bireysel Çalışma |
2) | Tez Geliştirme | Bireysel Çalışma |
3) | Tez geliştirme | Bireysel çalışma |
4) | Tez geliştirme | Bireysel çalışma |
5) | Tez geliştirme | Bireysel çalışma |
6) | Tez geliştirme | Bireysel çalışma |
7) | Tez geliştirme | Bireysel çalışma |
8) | Tez geliştirme | Bireysel çalışma |
9) | Tez Geliştirme | Bireysel Çalışma |
10) | Tez Geliştirme | Bireysel Çalışma |
11) | Tez Geliştirme | Bireysel Çalışma |
12) | Tez Geliştirme | Bireysel Çalışma |
13) | Tez Geliştirme | Bireysel Çalışma |
14) | Tez Geliştirme | Bireysel Çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||
4) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi | ||||||||||||
5) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | ||||||||||||
6) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | ||||||||||||
8) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | ||||||||||||
9) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | ||||||||||||
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | ||||||||||||
11) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | ||||||||||||
12) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 2 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 3 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 3 |
4) | Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi | |
5) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 2 |
6) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
7) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
8) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 2 |
9) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
10) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
11) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 2 |
12) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Proje | 1 | 900 | 900 |
Toplam İş Yükü | 900 |