ME599 THESİSPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ-TEZLİ YLÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ-TEZLİ YL
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
YÜKSEK LİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: ME599
Ders İsmi: YÜKSEK LİSANS TEZİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
4 0 30
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CÜNEYT EZGİ
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Cüneyt EZGİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste temel olarak akademik tez yazma ile ilgili biçimsel ve içeriksel ilkeler incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tartışabilecektir. Öğrenci, eleştirel bir yaklaşımla tezi ele alabilecektir. Öğrenci, yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini yazım kuralları açısından değerlendirebilecektir. Öğrenci, ders süresince eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygulayabilecektir. Öğrenci, kaynak tarayabilecek, kaynaklardan alıntı yapabilecektir. Öğrenci, akademik yazım kuralları ile ilgili etik ve biçimsel ilkeleri uygulayabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez Geliştirme Bireysel Çalışma
2) Tez Geliştirme Bireysel Çalışma
3) Tez geliştirme Bireysel çalışma
4) Tez geliştirme Bireysel çalışma
5) Tez geliştirme Bireysel çalışma
6) Tez geliştirme Bireysel çalışma
7) Tez geliştirme Bireysel çalışma
8) Tez geliştirme Bireysel çalışma
9) Tez Geliştirme Bireysel Çalışma
10) Tez Geliştirme Bireysel Çalışma
11) Tez Geliştirme Bireysel Çalışma
12) Tez Geliştirme Bireysel Çalışma
13) Tez Geliştirme Bireysel Çalışma
14) Tez Geliştirme Bireysel Çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi
5) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
6) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
7) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
8) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
9) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
11) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
12) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 3
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 3
4) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi
5) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 2
6) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 2
7) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
8) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 2
9) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
11) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 2
12) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Proje 1 900 900
Toplam İş Yükü 900