DBO2027 LİMAN VE TERMİNAL YÖNETİMİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar LOJİSTİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
LOJİSTİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 84

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DBO2027
Ders İsmi: LİMAN VE TERMİNAL YÖNETİMİ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Burcu VAROL MERCAN
Dersi Veren(ler): BURCU MERCAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Liman ve Terminal Yönetimi hakkında kapsamlı bir bilgi ve anlayış sağlamak.
İlgili iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: LİMANLAR VE İŞLEVLERİ
GEMİLER VE YÜKLER
LİMAN YÖNETİMİ
LİMANCILIKTA REKABET VE PAZARLAMA
LİMANCILIKTA FİYATLANDIRMA
LİMAN İŞLETMECİLİĞİNİN YASAL YÖNLERİ
LİMAN PLANLAMASI
LİMANCILIKTA MUHASEBE İŞLEMLERİ
LİMAN EKİPMANLARI
LİMAN SAHİPLİĞİ

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Limanların uluslararası ticaret ve taşımacılıktaki rolünü ve limanların ülkelerin ekonomik kalkınmasına ve deniz yoluyla ticaretine nasıl fayda veya zarar sağlayabileceğini iyice anlamak.
2) Kuru dökme yük gemileri, genel amaçlı gemiler, gemiler (konteyner, dökme yük ve Ro-Ro) ve Cevher/Yağ ve Cevher/Yağ/Yağ taşıyıcıları da dahil olmak üzere tankerler arasındaki temel farkları iyice anlamak.
3) Liman işletmeciliğinin temel mantığını anlamak.
4) Liman kullanıcılarının - armatörler ve operatörler, gemi acenteleri, nakliyeciler, kamyoncular, demiryolu ve mavna operatörleri - ihtiyaçlarını anlamak ve karşılamak
5) Liman tesislerinin geliştirilmesi ve liman gelişiminin finansmanı hakkında bilgi sahibi olmak
6) Limanların hizmet sunumunu nasıl yapılandırdığını ve altyapı, koruma, navigasyon ve elleçleme tesisleri arasındaki ilişkiyi iyice anlamak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) LİMANLAR VE FONKSİYONLARI
2) YÜKLER VE GEMİLER
3) LİMAN YÖNETİMİ
4) LİMAN FİNANSMANI
5) YASAL KONULAR
6) LİMANLARDA REKABET
7) LİMAN PAZARLAMACILIĞI
8) ARA SINAV
9) LİMAN PLANLAMASI
10) LİMAN EKİPMANLARI 1
11) LİMAN EKİPMANLARI 2
12) LİMAN EKİPMANLARI 3
13) LİMAN SAHİPLİĞİ
14) YIL SONU SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ICS PORT AND TERMINAL MANAGEMENT BOOK
ARTICLE AND LECTURE NOTES OF LECTURER
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Temel Düzeyde Matematik, İşletme, İktisat bilgilerini uygulama becerisi. 1 1 1 1 1 1
2) Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 1 1 1 1 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi.
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi. 1 1 1 1 1 1
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. 1 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi. 1 1 1 1 1 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. 1 1 1 1 1 1
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi. 1 1 1 1 1 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi. 1 1 1 1 1 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi.
11) Lojistik ile ilgili tüm operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. 1 1 1 1 1 1
12) Karar alma ve uygulama aşamalarında lojistik süreçlerine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 1 1 1 1 1 1
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Temel Düzeyde Matematik, İşletme, İktisat bilgilerini uygulama becerisi. 1
2) Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 2
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi. 2
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi. 2
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi. 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. 3
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi. 2
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi. 2
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi. 2
11) Lojistik ile ilgili tüm operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. 2
12) Karar alma ve uygulama aşamalarında lojistik süreçlerine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 2
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 13 3 39
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü 119