MT113 MARITIME ENGLISH-IPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MT113
Ders İsmi: MARITIME ENGLISH-I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Murat Selçuk SOLMAZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Murat Selçuk Solmaz / Öğr. Gör. M. Şems Aktuğ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: I. Gemi ve gemi tiplerini tanımlamak
II. Bir geminin yapısı ve ana parçaları, gemideki talimatlar (ambarlar, kapaklar, boru sistemi ve tanklar, köprü, konaklama, makine dairesi) hakkında terminoloji öğretmek
III. Genel denizcilik terimlerini açıklamak ve genel denizcilik terminolojisini öğretmek (geminin hareketleri, kıyı yapıları vb.)
IV. Gemilerin ölçümü (Tonaj) hakkında terminolojiyi açıklamak ve öğretmek
V. Temel gemi organizasyonunu, mürettebat adlarını ve iş tanımlarını, gemi organizasyonunu, bir geminin mürettebatını, gemideki iş tanımlarını öğretmek
VI. Demirleme terminolojisini açıklamak
VII. Bağlama halatlarının adlarını ve işlevlerini öğretmek
VIII. Standart dümen ve makine emirlerini öğretmek.
Dersin İçeriği: Bu ders, güverte zabitliği alanında bir derece programına dayalı mesleki ve profesyonel yeterlilik için STCW kapsamında önerilen modüler çerçevenin bir parçasını oluşturur. Ders öğrencilere bir güverte zabiti ve nihayetinde geminin kaptanı olarak ticaret gemisini yönetme konusunda derinlemesine bir uzmanlık kazandırır. Üzerinde durulan konular, geminin genel tanımları ve özellikleri ile İngilizce genel seyir terimleridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemi tipleri ve denizcilik terimleri
2) Gemilerin yapısı ve ana parçaları
3) Genel Denizcilik Terminolojisi
4) Bir Geminin Ölçümleri
5) Bir Geminin Organizasyonu
6) Demirleme Terminolojisi
7) Bağlama Halatları
8) Standart dümen ve motor emirleri

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gemi Türleri
2) Geminin Bölümleri, Yönler
3) Gemileri Ölçmede Kullanılan Terimler
4) Geminin Yapısı ve Ana Bölümleri
5) Gözden Geçirme / Kısa Sınav
6) Köprüüstü Ekipmanı
7) Gemide Personel ve Hiyerarşik Yapı
8) Ara Sınav
9) Güverte Donanımları
10) Standart Dümen ve Makina Komutları
11) Bağlama
12) Demir ve Demirleme
13) Acil Durumlar
14) Gözden Geçirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Unit handouts, power point slides, educational films/clips.
Diğer Kaynaklar: 1. Dictionary of Shipping Terms, P. Brodie, ISBN 978-1-61631-022-6, TJ International Ltd, Padstow, Cornwall 2013.
2. Denizcilik Sözlüğü, M. Baş, ISBN 975-94706-5-9, Akademi Denizcilik, 2001.
3. English For Maritime Studies, T. N. BLAKEY, ISBN 0-08-028636-4, Pergamon Press Ltd., 1985.
4. The International Maritime Language Programme, P.C.van Kluijven, ISBN 978 90 5961 006 4, Alk & Heijnen Publisher, Alkmaar, The Netherlands, 2007.
5. Dictionary of Nautical Words and Terms, A. G. W. Miller, ISBN 0851746187, Brown, Son & Ferguson, Ltd., Glasgow, 2002.
6. International Maritime Dictionary, Rene de Kerchove, ISBN 0-442-02062-7, Van Nostrand Reinhold Company, New York, Vol-I-II, 1961.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü 73