DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MT113 | ||||||||
Ders İsmi: | MARITIME ENGLISH-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Murat Selçuk SOLMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Murat Selçuk Solmaz / Öğr. Gör. M. Şems Aktuğ | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | I. Gemi ve gemi tiplerini tanımlamak II. Bir geminin yapısı ve ana parçaları, gemideki talimatlar (ambarlar, kapaklar, boru sistemi ve tanklar, köprü, konaklama, makine dairesi) hakkında terminoloji öğretmek III. Genel denizcilik terimlerini açıklamak ve genel denizcilik terminolojisini öğretmek (geminin hareketleri, kıyı yapıları vb.) IV. Gemilerin ölçümü (Tonaj) hakkında terminolojiyi açıklamak ve öğretmek V. Temel gemi organizasyonunu, mürettebat adlarını ve iş tanımlarını, gemi organizasyonunu, bir geminin mürettebatını, gemideki iş tanımlarını öğretmek VI. Demirleme terminolojisini açıklamak VII. Bağlama halatlarının adlarını ve işlevlerini öğretmek VIII. Standart dümen ve makine emirlerini öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, güverte zabitliği alanında bir derece programına dayalı mesleki ve profesyonel yeterlilik için STCW kapsamında önerilen modüler çerçevenin bir parçasını oluşturur. Ders öğrencilere bir güverte zabiti ve nihayetinde geminin kaptanı olarak ticaret gemisini yönetme konusunda derinlemesine bir uzmanlık kazandırır. Üzerinde durulan konular, geminin genel tanımları ve özellikleri ile İngilizce genel seyir terimleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemi tipleri ve denizcilik terimleri 2) Gemilerin yapısı ve ana parçaları 3) Genel Denizcilik Terminolojisi 4) Bir Geminin Ölçümleri 5) Bir Geminin Organizasyonu 6) Demirleme Terminolojisi 7) Bağlama Halatları 8) Standart dümen ve motor emirleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gemi Türleri | |
2) | Geminin Bölümleri, Yönler | |
3) | Gemileri Ölçmede Kullanılan Terimler | |
4) | Geminin Yapısı ve Ana Bölümleri | |
5) | Gözden Geçirme / Kısa Sınav | |
6) | Köprüüstü Ekipmanı | |
7) | Gemide Personel ve Hiyerarşik Yapı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Güverte Donanımları | |
10) | Standart Dümen ve Makina Komutları | |
11) | Bağlama | |
12) | Demir ve Demirleme | |
13) | Acil Durumlar | |
14) | Gözden Geçirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Unit handouts, power point slides, educational films/clips. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dictionary of Shipping Terms, P. Brodie, ISBN 978-1-61631-022-6, TJ International Ltd, Padstow, Cornwall 2013. 2. Denizcilik Sözlüğü, M. Baş, ISBN 975-94706-5-9, Akademi Denizcilik, 2001. 3. English For Maritime Studies, T. N. BLAKEY, ISBN 0-08-028636-4, Pergamon Press Ltd., 1985. 4. The International Maritime Language Programme, P.C.van Kluijven, ISBN 978 90 5961 006 4, Alk & Heijnen Publisher, Alkmaar, The Netherlands, 2007. 5. Dictionary of Nautical Words and Terms, A. G. W. Miller, ISBN 0851746187, Brown, Son & Ferguson, Ltd., Glasgow, 2002. 6. International Maritime Dictionary, Rene de Kerchove, ISBN 0-442-02062-7, Van Nostrand Reinhold Company, New York, Vol-I-II, 1961. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 73 |