| GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
|
| Ders Kodu: | MRE422 | ||||||||
| Ders İsmi: | MARINE ELECTROTECHNOLOGY-II | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
| Ders Koşulu: |
MRE214 - ELECTRONICS |
||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Tolunay KAYAARASI | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | |
| Dersin İçeriği: |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| Ders Notları / Kitaplar: | |
| Diğer Kaynaklar: |
| Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
| 1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
| 2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
| 3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
| 4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
| 5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
| 6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
| 7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
| 8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
| 9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
| 10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
| 11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
| 12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
| 13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
| 1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
| 2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
| 3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
| 4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
| 5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
| 6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
| 7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
| 8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
| 9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
| 10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
| 11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
| 12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
| 13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
| Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
| Toplam | % | |
| YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 0 | |
| YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % | |
| Toplam | % | |