EKONOMİ VE FİNANS | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | EF211 | ||||||||
Ders İsmi: | MATEMATİKSEL İKTİSAT | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: |
EF124 - MATEMATİK II EF 124 - MATEMATİK II |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Sahibe Meral ÇAKICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | S. Meral Çakıcı | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1.Öğrencilere iktisat teorisinde kullanılan matematiğin temellerini kazandırmak 2. Öğrencilerin, talep ve arz teorisi, endüstriyel organizasyon, emek piyasaları ve büyüme teorisi gibi alanlarda matematik kullanımına ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
Dersin İçeriği: | Bu ders ekonomik uygulamalar ve analizler için gerekli olan matematiksel tekniklerin öğrenciye aktarılmasını amaçlamaktadır. Bu yöntemler öğrencilerin modern ekonomik teorileri derinlemesine anlamasını sağlayacak ve yapacağı analizlerde, mikro ve makroekonomik uygulamalarla ilgili çalışmalarda öğrenciye analitik bir perspektif kazandıracaktır. Böylelikle ekonomik soruların yanıtlanmasında hangi tekniğin kullanılması gerektiğinin tespiti ve doğru uygulanması sağlanarak çözümleme becerisi sağlanacaktır. Bu çerçevede statik, dinamik ve istikrarlı modeller, optimizasyon teknikleri, lineer modeller ve matris cebiri gibi konular kapsanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. İktisatta kullanılan matematiğe ilişkin temel kavramları tanımlayabileceklerdir. 2) II. Tek değişkenli kalkülüs ve optimizasyon konularını açıklayabilecek ve uygulayabileceklerdir. 3) III. Tek değişkenli fonksiyonların sürekliliği, türev ve diferansiyeli, ve optimizasyonu konularını açıklayabilecek ve uygulayabileceklerdir 4) IV. Çok değişkenli fonksiyonlar için kalkülüs ve optimizasyon konularında analiz yapabileceklerdir 5) V. Kısıtlı optimizasyon ve bunun ekonomik uygulamaları konularını tanımlayabilecek ve bu konularda değerlendirmeler yapabileceklerdir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Matematiksel İktisada Giriş, Temel Kavramlar | |
2) | Temel Matematik Tekrarı | |
3) | Diziler, Seriler, Limitler | |
4) | Tek Değişkenli Kalkülüs ve Optimizasyona Giriş | |
5) | Fonksiyonların Sürekliliği | |
6) | Tek Değişkenli Fonksiyonlar için Türev ve Diferansiyel | |
7) | Tek Değişkenli Fonksiyonların Optimizasyonu | |
8) | Arasınav | |
9) | Çok Değişkenli Kalkülüse Giriş | |
10) | Çok Değişkenli Fonksiyonların Optimizasyonu | |
11) | Kısıtlı Optimizasyon | |
12) | Ekonomik Uygulamalar-Talep Teorisi, Arz Teorisi | |
13) | Ekonomik Uygulamalar-Endüstriyel Organizasyon | |
14) | Ekonomik Uygulamalar-Emek Piyasaları, Büyüme Teorisi |
Ders Notları / Kitaplar: | “Mathematics for Economists” by Carl P. Simon and Lawrence Blume, W. W. Norton & Company, 1994. “Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences” by Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul and Richard J. Wood, Pearson, 2014. |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | |||||||||||||
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | |||||||||||||
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | |||||||||||||
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | |||||||||||||
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | |||||||||||||
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 3 |
2) | Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | |
3) | Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | 2 |
4) | Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | 2 |
5) | Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | 2 |
6) | Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | 3 |
7) | Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | 1 |
8) | Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | 1 |
9) | Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | 2 |
11) | Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | |
12) | Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | |
13) | Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 144 |